Kleding kapot na 1x dragen, rechten?

Discussie in 'De lounge' gestart door momwithcamera, 29 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Afgelopen week een leuk jurkje gekocht, maar helaas zit na 1x dragen al een gat in de jurk. Een stiksel bij de schouder heeft losgelaten en de chiffon-achtige stof is al gaan rafelen. Erg balen want het was niet goedkoop. Ik ga morgen uiteraard terug naar de winkel, maar vraag me af of iemand weet wat mn 'rechten' zijn? Ik word van internet niet veel wijzer. Ik wil liever niet dat het gerepareerd word (dan moet het best een stuk ingenomen worden) maar een nieuwe jurk of mn geld terug, maar is dat gebruikelijk?
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Als het niet goed gestikt is, dan krijg ik tot nog toe altijd een nieuw product of mn geld terug (twee keer voorgekomen oid). Zou daar ook gewoon om vragen.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  3. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Beetje klantvriendelijke winkel geeft gewoon een nieuwe jurk, of als deze niet op voorraad is je geld terug / tegoedbon, zonder dat je daar zelf om moet vragen. Waarschijnlijk sturen ze het jurkje dan terug naar de leverancier. Ik zou dus terug gaan met de jurk en even aanhoren wat ze je aanbieden.
     
    Syane vindt dit leuk.
  4. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Ik zou alleen niet meer hetzelfde jurkje willen als de stof zo slecht is.
    Bij een naadje los zou ik dat niet erg vinden, maar als de stof gaat rafelen agv de kwaliteit zou ik niet hetzelfde meer nemen.
     
  5. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik zou het nog 1x proberen. Kan net pech geweest zijn met dat ene exemplaar. En bij de winkel afspreken dat als het weer gebeurt ik dan mijn geld terug wil.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  6. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb laatst een spijkerbroek van mijn dochter teruggebracht. Ook stiksel los gelaten bij 1 keer dragen. Zelf ging ik er van uit een nieuwe broek te mogen kiezen, maar deze werd opgestuurd (onder de noemen; hij is gedragen.......)
     
  7. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Ik had toevallig van de week een luipaardprint baby jasje van de zeeman terug gebracht. Ik had zelfs geen bon meer maar mocht het gewoon ruilen voor iets anders. De haartjes lieten ontzettend los, ook na wassen waardoor onze dochter steeds onder zat met die haartjes, plukken in haar handjes vastgeplakt en zelfs in haar mond kwam. Je kon de haartjes gewoon uit het jasje trekken. Ik breng weinig terug maar als ik iets terug breng doen ze nooit moeilijk.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  8. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Je hebt niet meteen recht op een vervangend artikel of je geld terug. Je moet de winkelier in de gelegenheid stellen om het te herstellen als die dat wil.

    Maar lang niet alle winkels willen dat.
     
    DQueen en anica vinden dit leuk.
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Een verkeerd gestikte en daardoor gerafelde naad is, volgens mij, amper te repareren... Dan krijg je of een kortere mouw of een ‘hap’ uit de mouw.
     
  10. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Een beetje fatsoenlijke winkel geeft je je geld terug of een nieuwe jurk (als je dat nog wil).
     
  11. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Heb vd zomer een shirt terug gestuurd naar wehkamp, omdat deze na 1x dragen al ontzettend aan het pillen was.
    Heb gelijk mijn terug gekregen.
     
    DQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina