Afgelopen week een leuk jurkje gekocht, maar helaas zit na 1x dragen al een gat in de jurk. Een stiksel bij de schouder heeft losgelaten en de chiffon-achtige stof is al gaan rafelen. Erg balen want het was niet goedkoop. Ik ga morgen uiteraard terug naar de winkel, maar vraag me af of iemand weet wat mn 'rechten' zijn? Ik word van internet niet veel wijzer. Ik wil liever niet dat het gerepareerd word (dan moet het best een stuk ingenomen worden) maar een nieuwe jurk of mn geld terug, maar is dat gebruikelijk?
Als het niet goed gestikt is, dan krijg ik tot nog toe altijd een nieuw product of mn geld terug (twee keer voorgekomen oid). Zou daar ook gewoon om vragen.
Beetje klantvriendelijke winkel geeft gewoon een nieuwe jurk, of als deze niet op voorraad is je geld terug / tegoedbon, zonder dat je daar zelf om moet vragen. Waarschijnlijk sturen ze het jurkje dan terug naar de leverancier. Ik zou dus terug gaan met de jurk en even aanhoren wat ze je aanbieden.
Ik zou alleen niet meer hetzelfde jurkje willen als de stof zo slecht is. Bij een naadje los zou ik dat niet erg vinden, maar als de stof gaat rafelen agv de kwaliteit zou ik niet hetzelfde meer nemen.
Ik zou het nog 1x proberen. Kan net pech geweest zijn met dat ene exemplaar. En bij de winkel afspreken dat als het weer gebeurt ik dan mijn geld terug wil.
Ik heb laatst een spijkerbroek van mijn dochter teruggebracht. Ook stiksel los gelaten bij 1 keer dragen. Zelf ging ik er van uit een nieuwe broek te mogen kiezen, maar deze werd opgestuurd (onder de noemen; hij is gedragen.......)
Ik had toevallig van de week een luipaardprint baby jasje van de zeeman terug gebracht. Ik had zelfs geen bon meer maar mocht het gewoon ruilen voor iets anders. De haartjes lieten ontzettend los, ook na wassen waardoor onze dochter steeds onder zat met die haartjes, plukken in haar handjes vastgeplakt en zelfs in haar mond kwam. Je kon de haartjes gewoon uit het jasje trekken. Ik breng weinig terug maar als ik iets terug breng doen ze nooit moeilijk.
Je hebt niet meteen recht op een vervangend artikel of je geld terug. Je moet de winkelier in de gelegenheid stellen om het te herstellen als die dat wil. Maar lang niet alle winkels willen dat.
Een verkeerd gestikte en daardoor gerafelde naad is, volgens mij, amper te repareren... Dan krijg je of een kortere mouw of een ‘hap’ uit de mouw.
Heb vd zomer een shirt terug gestuurd naar wehkamp, omdat deze na 1x dragen al ontzettend aan het pillen was. Heb gelijk mijn terug gekregen.