Ik kreeg op de lijst die ik elke dag kreeg met veranderingen, wie er geklaagd had oid. Daar stond dan de naam + adres bij. Ik heb wel eens een verkeerde krant bezorgd. Had de straatnamen door elkaar gehaald
Aangezien een abonnement behoorlijk prijzig is en steeds minder interessant ivm online abonnementen, mogen ze hun huidige klanten wel wat meer koesteren. En ik vind het inderdaad niet kunnen dat ze naam en toenaam delen bij een klacht, hou dat lekker anoniem.
Privacywet. Ik zou daar echt niet van gediend zijn dat een bezorger mijn adres zou krijgen. Ja om een krant op tijd te brengen en niets anders.
Ik bezorgde in een ver gr8js verleden ook kranten en bij klachten kreeg je inderdaad adres + klacht door. Bijv. "Bosboomstraat 53 had een natte krant omdat je m niet ver genoeg door de brievenbus geduwd hebt," of "Bloemstraat 20 verzoekt het hek weer te sluiten ivm de hond." Handig want dan wist je waar je bij wie op moest letten. Zou het niet in mijn hoofd gehaald hebben bij die mensen aan te bellen! Overigens bezorgde ik in een tijd dat er nog geen elektrische fietsen bestonden, moest ik de kranten ophalen in een keet 4 km verderop en moesten ze alsnog vóór 7 u bezorgd zijn. Hoe ik dat deed was mijn probleem, niet dat van de klanten.
Lijkt mij onmogelijk om dat geheim te houden. Als hun doorgeven mevrouw of meneer ... dan weet de bezorger heus wel waar diegene woont. En er zijn ook zat mensen die klagen om te klagen. Waarom zou de bezorger dan niet mogen weten wie een klacht indient? ik werk in een supermarkt, daar krijg je ook de meest vreemde klachten, dat zal met kranten vast niet anders zijn.
Sinds wij verhuisd zijn, komt onze krant ook zo'n drie keer per week te laat en ik klaag daar altijd over. Ik heb een papieren krant om die aan het ontbijt te lezen om 7 uur. Als de krant er dan om half 8 is, kan dat dus niet meer en daar betaal ik hem niet voor (30 euro per maand!). Los daarvan komt hij ook gerust om half 9 oid als wij al vertrokken zijn. Als het om een paar minuten gaat, klaag ik niet maar meer dan een kwartier gewoon wel. Bovendien was de krant in ons oude huis (en bij onze beide ouders nu) al rond 5 uur dus het is echt niet onmogelijk om te verwachten dat de krant er om 7 uur gewoon is. Kortom, TS, ik vind helemaal niet dat je overdrijft met het klagen en het is echt belachelijk dat de bezorger zo intimiderend aan je deur staat. Kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent! Ik heb op een gegeven moment gebeld met de klantenservice en daar een klacht ingediend. Uiteindelijk kreeg ik toen een maand gratis de krant dus dat was wel een hele schappelijke compensatie. Maar ik snap ook dat je nu die bezorger helemaal niet meer aan de deur wil (bij ons zijn het steeds anderen dus dat is minder persoonlijk).
Onmogelijk? Je kan toch gewoon zeggen dat er geklaagd is dat de krant steeds te laat bezorgd wordt? Waarom een naam noemen?
Nou, inderdaad. Ik neem aan dat de krant bij meer mensen te laat komt? Of de bezorger moet een (lange) pauze nemen tussendoor...
De naam krijg je niet hoor, maar uiteraard wel het adres. Hoe weet je anders wat je fout gedaan hebt, zoals hierboven beschreven? Het helpt juist zodat je meer kan opletten. Een normaal iemand zou het ter harte nemen en beter opletten, niemand gaat er vanuit dat een bezorger boos op de stoep staat, dat is van de zotte.
ja maar als je niet weet wie er heeft geklaagd hoe kan je het dan verbeteren? Ik zeg niet dat ik het eens ben met hoe de bezorger het heeft aangepakt. Maar als van de 50 adressen 1 klaagt is het wel handig om te weten wie.
Mijn ouders hebben dit vroeger nog gedaan. Dit was rond 1u-2u de kranten ophalen en met de auto rondbrengen. Sommige klanten hadden speciale wensen, zoals leveren voor 5u omdat ze heel vroeg vertrokken naar werk, en dan had je je daar ook aan te houden. Als je eens niet leverde (omdat je een ander zijn route meenam en het huis niet kon vinden bv), dan kreeg je ook gegarandeerd een klacht. En terecht, ik vind een krant al heel erg duur voor wat het is. Waarom zou je 's avonds nog je krant willen lezen als je actueler nieuws kan kijken op tv?
Wat je fout gedaan hebt. Je weet toch als bezorger zelf ook wel dat je de krant te laat bezorgd. Als ik kranten bezorg dan weet ik hoelaat ik ze moet bezorgen, zoals voor 0800. Als ik ze bezorg om 10.00 uur en ik krijg van mn baas te horen dat er is geklaagd dat de krant te laat wordt bezorgd dan weet ik toch zelf ook wel dat ik gewoon eerder moet bezorgen. Dan hoef ik toch geen adres te weten.
Ik geef je groot gelijk TS. Je betaald voor die krant, de voorwaarden zijn voor 7 uur bezorgd, dan hoort dat ook gedaan te zijn. Dat je weet van wie een klacht komt is op zich wel handig eigenlijk. Oké, bij te laat zullen er meer zijn en weet de bezorger dat zelf ook wel, dan zou t niet persé hoeven. Maar in sommige andere situaties kan t wel handig zijn. Voorbeeldje: mijn dochter bezorgt een huis-aan-huisblad met folders en ook de verpakte folders, zelfde wijk dus bezorgt tegelijk. We hebben wel eens een klacht gehad dat de krant niet bezorgd was, met adres erbij, en omdat we die zeker weten bezorgd hadden, hebben we netjes aangebeld en erna gevraagd. Ze wisten van niets, zeiden dat ze t niet eens gemerkt zouden hebben als hij een keer mist etc. Ze begrepen ook helemaal dat we t even kwamen vragen. Dit weer teruggekoppeld aan t bezorgbedrijf. Nou blijkt er eens in de zoveel tijd een niet kloppende klacht te komen, waarschijnlijk iemand die flauw wil doen. Nou is er ook van t andere bedrijf een keer een klacht gekomen, de verpakte folders, niet bezorgd blijkbaar. Ook bij die wisten we zeker dat t gedaan was. Maar daar stond alleen een straatnaam bij. Dan kun je dus echt niets met die klacht, als je niet weet welk huis het is. Kijk, te laat, dat is duidelijk, dat weet je zelf ook wel. Maar klachten als niet gekregen, krant nat of stuk, of iets dergelijks dan is t toch wel handig dat je even na kunt gaan wat er mis gegaan kan zijn.
Maar waarom is dat erg als de bezorger het weet? Als je ergens anders een klacht indient vanwege slechte service weten ze toch ook wie je bent en waar je woont? En in dit geval is de klacht dan terecht. Maar er zijn ook zat mensen die zomaar een klacht indienen. Dan moet je jezelf als bezorger toch kunnen verdedigen (tegenover werkgever), mocht het heel anders in elkaar steken?
Ik vind logisch dat je hebt gebeld. Ik heb een abonnement op een tijdschrift dat door Sandd werd bezorgd. 3 vd 5 keer kwam het niet op de dag, maar 1-4 dagen later. Ik diende elke keer een klacht in, want ja je betaalt er wel voor. Postbezorger belde ook aan waarom ik klachten indiende. Want ja, hij ging echt niet met slecht weer/regen bezorgen. Dat moest ik snappen. Hij is later ook ontslagen en hij heeft mij nog maanden lang aangekeken als ik hem tegen kwam.
Speciaal voor jou: -dat de winkelkarretjes altijd maar aan 1 kant staan en de andere kant bijna niet (doen klanten zelf... is 5 meter lopen) -een klant vond het niet kunnen om in de zomer kersttassen op te hangen voor verkoop. Want wie gaat daar nou mee lopen in de zomer? (Wat maakt het uit hoe het tasje eruit ziet? De anderen waren op...) -mensen die klagen over een aanbieding dat het misleiding is terwijl er duidelijk staat wat er in de aanbieding is en welke soorten. En de schap kaartjes zijn voorbeeldprijzen, staat er ook op. Zijn mensen die ook al jaren komen. -mensen die boos worden over de pinkassa, omdat we mensen geen keus geven terwijl er nog 5 andere kassa’s zijn.