Mijn woordkeus is misschien niet zo netjes geweest, maar jouw post maakte me zó kwaad.... Zo respectloos, zo schandalig en zo generaliserend....
Er zijn ook kinderen die met een prive taxi komen en je zou misschien kunnen kijken of je in 1 taxi alleen maar klasgenootjes zet (is natuurlijk afhankelijk van waar de kinderen wonen). Hoe dan ook kan een chauffeur geen afstand houden natuurlijk, tenminste niet bij de cluster 3 kinderen bij mijn dochters school. Een gedeelte zit ook in een rolstoel. Ik las dan juist weer oproepen om eventueel alleen het speciaal onderwijs weer te openen, als ze nog niet alle scholen opendoen. (Oproepen van directies en overkoepelende organisaties van speciaal onderwijs). Dat is dan meteen een goed vraagstuk .
Er zijn momenteel veel taxi chauffeurs die ook veel thuis zitten omdat te weinig werk is, denk dat dat wel goed moet komen ook al zullen er 2 per taxi worden vervoerd
Gewoon zonder discussie te voeren, ik denk dat het probleem is dat de bonden breed naar buiten brengen dat de leraren het niet zien zitten om de scholen te openen. De bonden vertegenwoordigen de leerkrachten toch? Het is dus niet zo vreemd dat mensen nu gaan generaliseren als het op de NOS zo staat. Misschien een idee om een tegengeluid te geven?
Kijk, dat scheelt mij weer typen! Want daar heb je echt wel een punt. Als ik de geluiden van leerkrachten hier hoor, staat de mening van de minderheid in de spotlights, lijkt me wel belangrijk om daar wat mee te doen (bijv. vanuit schoolbesturen)!
Het niet zien zitten om scholen te openen is wat anders dan leerkrachten zijn zeikerds, leerkrachten hebben geen zin om les te geven, leerkrachten denken niet constructief mee, leerkrachten willen alleen maar vakantie, leerkrachten vinden zichzelf belangrijker dan andere beroepsgroepen.... Wordt hier allemaal geroepen. Niet allemaal door 1 persoon of door jou, maar al die opmerkingen zetten zo'n negatief beeld neer. Ik denk dat leerkrachten het (nog) niet zien zitten omdat ze juist in het belang van de kinderen denken. Dat is een heel ander voetlicht.
@gitta Ons kind gaat met medisch vervoer naar mkd. Gewoon zonder de afstand, want dat valt niet te realiseren. Dus net als anders 1 chauffeur en 1 vpk plus kinderen. Wel de harde eis bij snot etc thuisblijven. Geldt ook voor de kinderen. Dus niet zoals in andere zorgtakken doorwerken zolang er geen koorts is
Je moet eens weten hoeveel ik van die vieze gebruikte latex handschoenen op straat zie liggen. Ook zo lekker aso, wel met van die gekke handschoentjes je boodschappen doen en dan vervolgens gewoon op straat pleuren. Sommige mensen, pfff
Misschien een ideetje om een apart topic te openen over scholen? Dan kan het hier gewoon over het nieuws gaan... vroeg me af of er vanavond een persconferentie is?
Of de scholen gedeeltelijk openen. Bijvoorbeeld de klassen in 5 groepen verdelen. Elke groep krijgt een dag. Op die dag krijgen ze instructies en kunnen ze vragen stellen. En ze krijgen het huiswerk van de rest van de week mee. Voordelen: In kleinere groepen kan je de afstand houden bij halen en brengen heb je maar 1/5 ouders op het plein. Kinderen hebben toch regelmatig contactmomenten en op die momenten de volle aandacht.
Ik geef je gelijk hoor. Ik vind het knap hoe de leerkrachten al de digitale lessen op orde hebben maar ik lees toch wel steeds veel weerstand wanneer er gesproken wordt over het openen van de scholen. Steeds komen er weer redenen waarom het niet zou mogen en kunnen. Sorry maar ik vind het echt opvallend. Laten we het eerst maar eens afwachten en als er wordt besloten dat de scholen weer openen dan zal er vast wel een stappenplan komen om dit in zo’n goed mogelijke banen te lijden.
Dus een leerkracht moet 5 dagen komen werken en daar bovenop nog afstandsonderwijs voor 4 dagen voorzien?
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee. Als leerlingen 1 dag naar school gaan, dan is er natuurlijk minder afstandsonderwijs nodig. Overigens krijgen mijn kinderen geen afstandsonderwijs. Alleen per week een aantal werkbladen. Maar geen uitleg iod. Maar goed. Wie ben ik
Het zou kunnen, ik zie dit zelf ook wel als optie. Maar dan kunnen kinderen niet de hele dag komen. Dan geef je bijvoorbeeld in de ochtend afstandsonderwijs aan de hele klas. En 's middags laat je een deel van de klas komen. Dan kun je even met ze zitten met de onderdelen die ze lastig vinden. En je hebt weer even dat persoonlijke contact. Ik merk dat sommige kinderen uit mijn vingers beginnen te glippen omdat het persoonlijke contact er te weinig is. Als ik die weer 1 keer per week zie en ze even die liefdevolle schop onder hun kont kan geven die ze nodig hebben, denk ik dat dat wel weer beter gaat. Kinderen een hele dag laten komen èn afstandsonderwijs geven, gaat niet werken. Ik merk dat al als ik alleen mijn 2 eigen kinderen heb. Ik zit 3 keer per dag met een koptelefoon op en ben voor hun niet bereikbaar. En dan nog de chatberichten tussendoor. Ik weef het lesgeven aan mijn eigen kinderen echt tussen de lessen aan leerlingen door. Mijn kinderen heb ik de hele dag bij me, dus dat lukt wel. Maar een schooldag duurt maar 5,5 uur. Als ik dan 3 uur met een koptelefoon op zit en ook nog zit te appen tussendoor, blijft er weinig over voor de kinderen in de klas. Maar als ik dat niet doe, dan krijgen kinderen alleen die ene dag in de week aandacht en kunnen ze de rest van de week niet of nauwelijks bij me terecht. Op pas achterin de middag, maar dat komt de motivatie ook niet echt ten goede. Veel ouders hebben liever ook gewoon het schoolwerk al 's ochtends af.
De bonden brengen helemaal niet breed naar buiten dat leraren het niet zien zitten om de scholen te openen. Jij noemt NOS: Zorgen dus. Dat betekent niet dat leraren de scholen niet willen heropenen, maar dat er zorgen over zijn. Niet meer en niet minder. En zo vreemd lijkt me dat niet. Zo lang er geen uitslag is van het onderzoek. Ook Rutte zelf geeft aan dat hij nog niet weet hoe dat er dan uit moet zien. Moeten alleen de ouders 1,5 meter afstand houden? Of de leerlingen ook? Daar heeft hij nu geen antwoord op. Zolang daar geen antwoord op is, zullen die zorgen er zijn. En het is onzin om daar nu op vooruit te lopen: op 21 april valt pas een beslissing.
Als ik er van uit ga, zoals het bij ons werkt; alle opdrachten via teams en daarna op de pc/ latop zelfstandig maken. Ik zou zeker 5 dagen werken en dan de opdrachten in de pc zetten op vrijdag voor de komende week. Er zijn 4 groepen 7, dus dat zijn 4 juffen om de hele load te verdelen mocht het werk in de pc te zetten. Verder is het nu zo dat er 1 juf 1 filmpje maakt voor de instructie van 1 vak. Men hoeft dus niet alles alleen te doen maar samen komen ze tot een goede oplossing. Dus ja ze hoeven dus minder 'werk' te verrichten voor hetzelfde resultaat en zo kunnen ze de 5/6 leerlingen aandacht geven elke dag. Hier is niets meer op papier, dus nakijken doet de pc. Bij grote veranderingen (te zien in de pc door de leerlijn) kan er bij gestuurd worden Ik zou niet weten waarom leraren die normaal gesproken 5 dagen werken , nu niet 5 dagen kunnen werken?