Anders zou de kinderopvang niet open kunnen, dus die 1,5m is straks inderdaad niet meer van toepassing.
Op zich zou die tekst op 2 manieren kunnen worden geinterpreteerd, dus ik snap het wel hoe je dat in je hoofd had gelezen. Op andere plekken wordt wel specifiek het onderlinge contact genoemd, maar hier niet, dus dan zou je het kunnen interpreteren dat het dan ook geldt voor onderling contact.
Wat leuk, ze hebben mijn advies/voorkeur gevolgd Advies: basisschoolleerling geen halve, maar hele dag naar school Ik zie trouwens nog een voordeel tegenover de halve dagen: na de schooldag kan alles goed schoongemaakt worden, wat lastig wordt als er midden op de dag een leerlingenwissel is.
Als het allemaal zo makkelijk was, was het plan al klaar. Meeste opties hebben helaas ook nadelen. Tsja het is roeien met de riemen die we hebben. Het is geen spelletje ouders pesten
Maar dat betekent dus ook dat er best ern hoop kinderen de andere dagen ook zullen komen? Miin schoonzus werkt bijvoorbeeld di, do en vrij. Als haar kind dan maandsg en woensdag naar school moet, mag zij de andere 3 dagen dus ook (vitaal beroep). En zo zijn er natuurlijk veel meer kinderen? Volgens mij zie ik echt iets over het hoofd, maar vind t maar een zooitje Blij dat ik de puzzel niet hoef te maken! Ik ben alleen verantwoordelijk voor de overblijf, dus ben daar wel benieuwd naar ook!
wie gaat dat schoonmaken dan? Schoonmaak op scholen zijn zeer minimaal... lokaal wordt maar 1x per week schoongemaakt.. en kan niet zien dat er iemand geweest is hoor.. krijgen maar 10 minuten voor het schoonmaken van een lokaal...
Niet de klas verdelen, maar het aantal klassen halveren. Dus bij ons zouden dat per dag 1 groep 1 en 1 groep 2 zijn. Rustiger in de gangen en met buitenspelen.
Dit stelt de PO Raad voor En hetzelfde zei minister Slob gisteravond op tv, inclusief beelden van scholen die de lege ruimtes al voorbereiden. Ik ga van uit dat deze organen het prima kunnen inschatten.
kan prima zijn dat hij zijn taaltoets heeft gehaald maar gewoon een slecht spellinggeweten heeft. Zo heet dat namelijk. Er zijn genoeg mensen die er niet om malen dat ze fouten maken en ook niet de behoefte voelen om dit te verbeteren. Je kunt dus de regels wel kennen maar ze gewoon niet toepassen.
Hier zijn maar 4 of 5 op de noodopvang, dus dat valt wel mee. Ik ga er al wel vanuit dat dochter juist ook op de dagen dat ze noodopvang heeft, ingedeeld wordt in de klas. Dinsdag en donderdag. Maar idd, ben blij dat ik die puzzel niet hoef te maken!
Tussen 2 groepen door kan de leerkracht dit doen en aan het einde van de dag de schoonmaak. Prima te doen in 10 min. Conciërge tussendoor de wc's. Kennis van me maakt scholen schoon en m'n moeder en zus werken op school. Ramen en deuren tegen elkaar open om goed door te waaien, sopdoek of kant en klaar doekjes over deurklink, zijkant deur en deurpost en over de gebruikte tafels, stoeltjes en klaar. Kunnen leerlingen vanaf groep 4-5 zelf ook prima. Deuren bij binnenkomst en weg gaan allemaal open laten zodat ze niet aangeraakt hoeven te worden. Hier gaan ze de deuren tijdens de lessen open laten. Zo pakt niemand de deur beet als ze naar wc of zo moeten en kan de boel lekker luchten. Bij onze school houden de leerlingen gewoon hun eigen tafel dus er zitten geen andere kinderen aan. Scheelt ook een hoop. voor en na gebruik doekje over Chromebook halen. Kleutergroepen uiteraard wat lastiger ivm het speelgoed. Tussendoor handen wassen /evt desinfecteren .
Nou ja, eerlijk, mij maakt het allemaal niks uit. Wij blijven op de dinsdag en donderdag opvang nodig hebben, beide vitaal beroep en kunnen niet thuis werken. Ze hebben zichzelf ermee als ze haar dan op andere dagen indelen, want achool moet dan alsnog voor opvang zorgen op di en do. Maar er zijn er dus maar weinig die op de opvang zitten, dus dan is het makkelijker om die op die dagen te laten komen dan als je er 20 hebt.