Je bent dan de volgende dag niet beschikbaar voor vragen van kinderen. Een hele dag zelfstandig werken vraagt best wat van kinderen.
Fijn dat dat bij jullie zo is geregeld, maar hier is er 1x per week 30 minuten contact met de halve klas, dus max een uur tijd voor de leraar. Er wordt dan over koetjes en kalfjes gekletst. Verder hebben we een planning en antwoorden gekregen en dat is het. Ga me niet vertellen dat zij dubbele uren draaien nu.
Waarom zou je het niet mogen zeggen als het slecht gaat? Daarmee zeg ik niet dat het overal slecht gaat, maar ja, ik vind het hier prut gaan. Echt prut.
Amen. En ik kan met mijn kleuters niet even door de hele school heen om iets te pakken of te doen zonder ze alleen te laten. In hogere groepen gaat dit toch net wat makkelijker. Ik zou zelf ook dus niet naar een school gaan met continu rooster.
Ik denk dus dat als dat verwacht wordt, ik juist veel meer werk heb om haar 'erbij' te houden. Ik zou zelf trouwens ook echt geen dag naar streaming les kunnen kijken, hoe entertainend iemand ook mag zijn... Wat mij betreft dan dus nog liever gewoon een korte instructievideo en verder zelfstandig verwerken.
Ik vind wel dat het wat uitmaakt. Ik heb er ook moeite mee dat er zo veroordelend over het onderwijs gedaan wordt, terwijl mensen geen flauw idee hebben waar ze het over hebben. Ik heb ook geen directe ervaring in de zorg, dus ik oordeel niet over de zorg, laat staan dat ik ze veroordeel: ik heb (veel) respect voor wat ze in de zorg doen. Aan alle mensen die denken dat het onderwijs de ideale werkplek is: ze zoeken nog mensen! Ik zou zeggen: grijp je kans en ga PABO of de lerarenopleiding doen! En als je helemaal enthousiast bent, dan kun je kijken of je in aanmerking komt voor een zij-instroom traject. Is toch makkelijk te combineren met zo'n eenvoudige baan...
En van de ouders.. wij doen de afgelopen 5 weken niet anders namelijk. Mij maakt het echt niet uit hoe ze het gaan indelen. Al moeten mijn kinderen los van elkaar naar school op andere dagen. Ik ben allang blij dat ze weer live les gaan krijgen. Maar ik heb makkelijk praten, ik heb geen opvang nodig en ben thuis.
Oh zo bedoel ik het niet, ik vergelijk het ook niet. Ik verwacht echter wel het een en ander, niet eens zó veel. Maar als je uitgaat van een fulltime leraar, die zou zo'n 44 uur per week moeten maken toch? Mijn dochter heeft maandag een mail gekregen met planning en antwoorden. Verder niks. Geen contact moment, geen uitleg. Ik zie hem elke middag fietsen op zijn racefiets, ja, daar vind ik wat van. Waarmee ik niet meteen over alle leraren wat negatiefs zeg. Totaal niet. Maar hier vind ik het niet ok en waarom mag je dat niet zeggen?
Maar dat is dan mbt een specifieke leerkracht, je trekt inderdaad geen conclusies daardoor mbt een totale beroepsgroep: dat vind ik nogal een verschil. Jouw verwachting lijkt me zeer normaal en ik vind dat je dat zeker mag zeggen (ook tegen de persoon in kwestie!). Maar ik zou het niet eerlijk vinden als je daardoor alle leerkrachten in het hele land afschrijft en dat was wat er in mijn ogen gebeurde in de andere reactie (waar op gereageerd werd door Youtan).
Ik heb het niet over de school van mijn kind in het bijzonder hoor. Als ik alweer de klaagberichten overal lees van leerkrachten dan weet ik alweer genoeg.
Gelukkig zijn dat soort berichten inderdaad representatief voor álle leerkrachten... (De juffen van mijn jongste dochter hebben bv. niet eens tijd om op internet positief te zijn: die zijn aan het werk.)
Ik bedenk me net: moet ik nu nav dit soort berichten ook alle ouders afschrijven als negatievelingen ed?
Ik denk dat er eerder een groot verschil is tussen individuele leerkrachten, waar ze ook werkzaam zijn?
Maar... de kwaliteit van het onderwijs moet toch niet afhangen van individueel iemand? Kind a heeft geluk want juf a is heel gedreven in haar werk en kind b heeft pech want juf b doet niet zoveel.
Het zijn net mensen, die leerkrachten! En nee, natuurlijk is dat niet goed, maar het zijn nu eenmaal individuen. En naar mijn mening is het de schooldirectie die hier een (grote) verantwoordelijkheid in heeft. En trouwens ook gedeeltelijk ouders; als je merkt dat een leerkracht echt niet functioneert, dan geef je dat op school aan (eerst bij de leerkracht en dan zonodig bij directie). Is het niet overal zo dat er verschillen zijn tussen mensen/medewerkers?