Dit is een reactie die ik wel erg kort door de bocht vind gaan. Het zou niet mogen gebeuren, maar ook als het om medicijnen gaat kunnen er fouten gemaakt worden. Zo zie je maar weer dat je ten alle tijden medicatie moet controleren. Kwebbel
dank je kwebbel, gelukkig zijn er ook nog mensen die begrijpen dat fouten maken gewoon een menselijk iets is. Dat praat het niet goed hoor, maar wel fijn dat niet iedereen meteen een klacht wilt indienen en de apotheek wilt vermijden alsof ze ik weet niet wat gedaan hebben.
Ik vind ook dat daar waar mensen werken fouten gemaakt worden, daar ontkom je niet aan, maar ik vind wel dat een klacht/foutmelding zinvol kan zijn. Zo wordt er duidelijk geregistreerd dat er een fout gemaakt is en mochten er binnen een bepaalde periode veel van de zelfde foutmeldingen geregistreerd worden dan kan dat een goede reden zijn om, in dit geval, het controlesysteem van de apotheek, eens tegen het ligt te houden. Ik werk ook in de zorg en vind het eigenlijk heel normaal dat als er fouten gemaakt worden dat deze ook vastgelegd worden, niet om een ander (of mezelf) te sarren, maar om het systeem te verbeteren. Het is maar net welke invalshoek je hebt.
Helaas voor jou maar je zult gewoon moeten wachten tot datgene wat je ingenomen hebt is uitgewerkt en je lichaam heeft verlaten. Hoe moeilijk dit ook is. Voor de rest maken mensen nu eenmaal fouten, zelfs mensen die met medicijnen werken (ook de artsen, verpleegkundigen, verzorgsters enz enz) Heel vervelend maar het gebeurd. Groetjes Anita
Het had niet mogen gebeuren, maar het blijft mensenwerk. Ik zou de reactie van de apotheek even afwachten. En je huisarts die kan er idd niets aan doen. Ik neem aan dat hij wel even navraag doet bij de apotheek. Pim
Daar ben ik het idd mee eens. Maar ik bedoel klachten om schadevergoeding te bekomen. Niet dat ik denk dat TS dat wilde bekomen.
Nee, een klacht om schadevergoeding gaat mij ook te ver, ben ik ook helemaal met jou eens, zeker als er geen blijvend letsel zal zijn. Ik denk ook dat de TS daar niet op doelde. Ik ben wel benieuwd hoe de apotheek dit gaat afhandelen, wellicht hebben ze zelf een goed foutmeldingssysteem en wordt dit vastgelegd.
Inderdaad ik ben niet uit op een schadevergoeding. Ik ben meer geschrokken van de medicatie en ben in shock over de bijwerkingen.
Comtan http://www.consumed.nl/medicijnen/631/Comtan®_EU Info over de verkeerde medicijn die ik heb ingenomen.
Jeetje wat een grove fout.. ik heb toen ik net zwanger was medicijnen gehad die je ook niet tijdens de zwangerschap mocht gebruiken.. gelukkig ben ik een mina muts die altijd de bijsluiter leest voor ik wat gebruik.. en zag ik dat er stond van NIEt gebruiken tijdens de zwangerschap.. toen ben ik ook wel even geschrokken.. de huisarts gebeld en die zei van ohh dat was ik helemaal vergeten dat u zwanger was had echt zo iets van WHAT staat toch in je computer of niet? ben meteen over gestapt naar een andere arts vond het toch al een kwal.. maar het is zeker een grove fout.. zou ze daar echt maar eens goed wakker schudden want dit is niet normaal.. voor het zelfde geld heeft iemand anders jou clomid medicijnen mee terwijl die parkinson heeft.. meid hoop dat het er met een susser van af komt en dat je er niks aan over houdt.. dikke knuffel
een goede les in ieder geval voor jou, welk medicijn je ook meekrijgt zeker als het niet in originele maar in apothekersverpakking of potje is, altijd om de bijsluiter van het betreffende medicijn vragen... daarbij vraag ik altijd om "originele" medicijnen ipv apothekersmedicijnen...al zijn ze misschien nog "zo goed" als het niet nodig is over te gaan op andere "goedkoop geproduceerde"medicijnen wil ik gewoon de "duurdere" medicijnen zoals ik die altijd heb... ze hebben mij ook wel eens andere medicijnen in "mijn mik" willen splitsen, maar ik ze vertelde dat ik gewoon "mijn eigen" medicijnen wilde... met de marvelon kreeg ik een of ander spaanse pil mee, doosje leek hetzelfde maar de fabrikant was anders...zo ook met de ibuprofen 600 die ik al sinds jaar en dag slik wilde ze me ook een ander (goedkoper) merk meegeven... gr.smoekie
hmm tja.. als je niets zegt leren ze het nooit natuurlijk maar ik denk dat je voorlopig bij deze apotheek veilig je medicijnen kunt halen hoor nu zijn ze superalert omdat ze weten dat het mis KAN gaan in tegenstelling tot alle andere apotheken die gewoon nog op routine drijven (zoals deze dus tot vandaag waarschijnlijk ook deed)
Jeetje schrikken meid. Mijn man is apotheker en mijn lesje van hem is zelf nooit iemand anders voor de 100% vertrouwen want een fout maken is menselijk. Dus altijd alles zelf nakijken vooral als het om medicijnen gaat. Alles wat je in moet nemen, spuiten of wat dan ook nakijken. Normaal moet de apo assistent en de apo (vaak aan het einde de dag kijken ze de recepten na) alles nakijken maar zoals je ziet is er wel een fout gemaakt. Ben benieuwd wat ze gaan doen?!
Update: Apotheker is vandaag aan de deur geweest en heeft een bos bloemen afgegeven, met een kaartje waarin staat: wel gemeende excusses team apotheek... Ik ben niet van plan om van aptoheek te veranderen om de reden die saskia78 noemde. Moet ik het hier bij laten? ik heb de klachten comissie( van apotheek) gesproken en die zeiden je kan apotheek aansprakelijk stellen voor het feit dat je ziek bent geweest en deze maand minder salaris hebt(ivm wachtdag). Ik weet niet of ik dit wel nodig vind. Het belangerijkste is dat het voor mij een zeer wijze les is geweest en dat ik nu ECHT wel medicijnen dubbel check.
mamavyas: gelukkig was het niet enkel voor jou een wijze les maar ook voor de apotheker de bos bloemen suggereert in ieder geval dat ze het wel heel erg serieus nemen gelukkig
tja ik zou het hier bij laten. Vind de bloemen een mooi gebaar. Maar alleen jij kan beslissen of je verdere stappen wilt ondernemen.
nou hartstikke mooi toch, zo laten ze in ieder geval zien dat ze het ontzettend vervelend vinden wat er gebeurt is en waarschijnlijk zullen ze nu ook weer "allert" zijn... hier gaan medicijnen door 2 paar handen...degene die ze maakt, en dan iemand nog die ze controleerd, dus tja hoe het ook zij fouten kunnen gemaakt worden.... ik denk niet dat ik er verder een halszaak van zou maken wbt die wachtdag, er gaat ook ontzettend veel tijd inzitten wil je zover zijn dat je die "wachtdag" misschien uitbetaald heb gekregen plus alle stress die erbij komt kijken etc etc.. ik zou het lekker zo laten en hun excuus accepteren zoals ze nu gedaan hebben... gr.smoekie
Attent dat de apotheker persoonlijk een bloemetje komt afgeven. Ik denk dat dit gebaar ook zegt dat hij zelf onder de indruk is van de fout. Ik zou de excuses ook accepteren en het zo laten, maar die keus is persoonlijk. Jij moet doen waar jij je goed bij voelt.
Netjes zeg! Ik zou het persoonlijk ook zo laten, je hebt er gelukkig niks aan overgehouden. Ik denk dat ze nu extra zullen opletten met nakijken. En jij ook