Even benieuwd Ik ben allergisch voor paprika (ook kruisallergie), de klachten zijn afhankelijk van hoeveel ik binnen krijg van benauwdheid tot aan galbulten. Gemiddeld eens per jaar gaat het mis. Zoals vandaag. We hebben chinees besteld. Zowel onder de bestelling als bij gerechten zet ik het erbij. Parika allergie! Alles zonder paprika. Bij het opscheppen van de tjap tjoy zie ik het. Snel een nieuw bord en opnieuw opscheppen. Totdat ik aan het eten ben en ik opeens paprika tegen kom in mn rundvlees gerecht. Meerdere happen op. Kan de klok erop gelijk zetten dus heb gelijk mijn allergie medicatie ingenomen. Na even twijfelen heb ik de Chinees toch gebeld. Ik kreeg een sorry en de vraag of ze het opnieuw moeten bezorgen. Hiervoor bedankt omdat ik weet dat ik de aankomende 48uur beroerd ga zijn (allergie medicatie zwakt het af maar neemt het niet weg) Zouden jullie ook gebeld hebben? En zou je iets verwacht hebben?
Ja natuurlijk zou ik gebeld hebben. Maar ik had ook telefonisch besteld. Ons huis wordt bv op Google maps verkeerd aangeduid en 9 van de 10x gaat het alsnog mis als we een opmerking schrijven.. Ik had in jouw geval wel een tegoedbon ofzo verwacht..
Ik had gezegd dat ze inderdaad opnieuw mochten bezorgen.... volgende week ofzo. Groot gelijk dat je gebeld hebt.
Ik had ook gebeld en als ze het opnieuw willen bezorgen mag dat over een week. Of geld terug mocht je het niet meer vertrouwen. Je moet er op kunnen vertrouwen dat ze voorzichtig met een voedselallergie omgaan.
Ik heb het ook 1 keer gehad....ik had wel 2 keer gemaild dat ik geen garnalen mag. Aan tafel bij het verrassings menu nog een keer aangegeven dat ik echt een plaatselijke attractie ben als ik garnalen eet. .... epipen erin gejast, hele strip cetirizine incl verpakking zowat in mijn klep en ik kreeg een gratis hotelovernachting aangeboden. Je moet wat doen om wat gratis te krijgen hè Ik zou terug bellen morgen, zeggen dat je er echt ziek van ben geweest en graag hun aanbod aanneemt om vrijdag weer van hun te eten, gratis.
Ja zeker melden! Mijn man heeft een notenallergie en dat gaat zo nu en dan ook mis met bestellen. Wij geven het altijd door. Als het in een restaurant gebeurd geven wij ook geen fooi.
Zéker goed dat je het gemeld hebt! Ik zou een vergoeding op z’n plaats vinden of bv een waardebon ofzo. Mijn man is flink allergisch voor pinda’s, gelukkig niet in die mate dat het meteen levensbedreigend is, maar we hebben toch al een paar keer in het zkh gezeten ermee - geen epipen nodig gelukkig. In een restaurant heeel duidelijk aangegeven dat hij niet tegen pinda’s kan, nagerecht kwam en na 1 hap zei hij meteen dat het naar pinda smaakte - geïnformeerd;’Nee, hier zit écht geen pinda in hoor!’ met zo’n zucht erbij alsof hij maar lastig was. Nou, ok, nog twee happen later besluit hij het wel te laten staan omdat hij het niet vertrouwt. En ja hoor, hij begon op te zwellen in z’n gezicht. ‘Oh, er zat toch pinda in volgens de kok...’ Tjongejonge, stel je voor dat zijn allergie ernstiger was geweest... Hij moest deze keer wel voor de zekerheid naar het zkh vanwege lichte benauwdheid, is daar gemonitord tot de reactie over was. Restaurant heeft niks in rekening gebracht voor ons eten, maar wij komen er nu niet meer.
Logisch dat je gebeld hebt. Wel denk ik dat ze bij de Chinees niet zomaar even de paprika achterwege kunnen laten. Volgens mij hebben ze die gerechten al bereid en maken ze het niet op bestelling klaar. Dus ik zou de volgende keer even bellen wanneer je gaat bestellen om te overleggen welke gerechten voor jou geschikt zijn. Maar ze hadden bij het zien van jouw opmerkingen natuurlijk wel even contact op moeten nemen.
Hier ook een man met een stevige voedselallergie en wij bellen idd altijd even om aan te geven hoe belangrijk het is dat het er écht niet in zit. En meestal gaan we de bestelling afhalen en controleren we ter plekke even of het er goed uitziet. Anders blijf je heen en weer bellen. Maar eerlijk gezegd bestellen we daardoor bijna nooit meer. Het is zo’n gedoe en gaat regelmatig alsnog mis.
Zelf ben ik ook allergisch voor paprika. Niet zo heftig als wat jij schrijft ( binnen een half uur spuug ik alles uit, heel vervelend) Ik zeg het altijd want zodra je denkt daar doen ze geen paprika in zit het er vol mee. Als het toch is stuur ik het terug. Bij een bestelling zou ik zeker bellen als ik heb aangegeven! Maar ik stop niks in mijn mond zonder eerst te hebben gekeken of er geen paprika in zit. Misschien toch nog eens bellen en aangeven dat je er heel ziek van bent geworden. Ben benieuwd of ze ean nog wat aanbieden.
In dat geval zou ik een nieuwe wel goede maaltijd vragen. Als het nog een keer gebeurd dan zou ik er niet meer bestellen.
Wij bellen altijd terug als het fout gaat. Als ze het niet weten, kunnen ze er ook niet van leren. We verwachten over het algemeen niets terug.
Bedankt voor alle reacties. Baal er echt ontzettend van, voel me enorm beroerd. Blij dat ik het iig kenbaar gemaakt heb. Hopelijk gaan ze in het vervolg er beter op letten.
Zo, dat is ook niet netjes zeg! Is trouwens al de zoveelste keer dat ik zoiets hoor van een Chinees restaurant (zelf ook wel iets meegemaakt, al was de betreffende allergie een lichte allergie dus gelukkig zonder ernstige gevolgen). Ik zou het er zeker niet bij laten zitten in ieder geval. Sterke en beterschap de komende dagen.
Ik had er ook over gebeld. Zeker paprika is een duidelijk herkenbaar product. Ik heb lactose intolerantie en dat gaat ook weleens mis. Weten ze niet wat lactose is (dat is hetzelfde als gluten toch? en dat werkt dan in een restaurant, die horen dat verschil te weten vind ik) of te beroerd om na te kijken. Gelukkig werken lactase pillen bij mij wel dus bij twijfel pak ik die maar zou niet nodig moeten zijn. (Overigens dikke pluspunten voor onze visboer die nieuwe mixkruiden heeft aangeschaft, zónder lactose nadat ik het had gevraagd nu voel ik me alleen verplicht om met regelmaat kibbeling te kopen )
Ik had dat ook gedaan ja. En in sommige gevallen, zoals laatst bij een heel bekende pizzaria die zogenaamd glutenvrije pizza's verkoopt wat zoveel wordt kruisbesmet dat het net een gewone pizza is heb ik een slechte google recensie achtergelaten. Ik vind dat restaurant te easy om gaan met allergieën en intoleranties. Alsof je het doet om een ander te plagen en het je zo leuk lijkt ofzo..
jouw laatste stukje wilde ik zeggen inderdaad. Het valt mij ook op dat er te laks mee wordt omgegaan. Alsof het voor de lol is. Komop hoor! Tot je een serieuze reactie ziet... dan piepen ze wel anders.