Ruildagen vakantie kdv in Corona tijd?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by LaLune, Sep 22, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    Nov 17, 2016
    18,965
    15,008
    113
    Ik zou t laten gaan, de uren die je je opvreet en er in investeerd zijn zowat duurder dan de kosten die je maakt. Ziekte mag je hier ruilen, alleen binnen dezelfde week, mits er plek is. Nou mijn kind gaat ma en di, als ze dan ziek is, is de week zo voorbij. Mensen op vrijdag hebben altijd pech. Nu met corona is de grens van "ziek" wat nadeliger.
     
    YaelStone likes this.
  2. Mvm2018

    Mvm2018 Lid

    Feb 27, 2020
    19
    11
    3
    Female
    Hier is het ook een service en inderdaad alleen indien er ruimte is. Ook bij ons is er nu weinig tot geen mogelijkheid. Ik heb er vrede mee.
     
  3. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Wat een hoop stress voor 3 dagen zeg? We zijn allemaal overal dingen verloren, dat is zeker vervelend, maar om het zo hoog op te spelen? Nee dat zie ik totaal niet zitten hoor! Laat het los zou ik zeggen en vraag een vriendin of familie evt om hulp.
     
    HappyRabbits, nizzie86 and Novi like this.
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Je noemt eigenlijk alleen maar punten op die je eigen probleem zijn...
    Jullie hebben een eigen bedrijf = jullie verantwoordelijkheid
    Jullie hebben extra opvang nodig = jullie probleem
    Jullie hebben vakantie opgenomen = jullie probleem
    Dat jullie nu met dagen overblijven wist je van te voren dat dit een service is. Dan had je niet met ze in zee moeten gaan.
    En dat je nu verwacht dat ze leeg gekomen plekken vrij houden zodat jullie kunnen ruilen vind ik echt bijna asociaal veel te veel gevraagd.
    Je houdt ook weinig rekening met de gevolgen van Corona voor het bedrijf dat kdv heet. Jullie zitten in een rot situatie maar hun ook.
    Ze moeten in jouw ogen dus een plekje vrij houden omdat ouders hun kinderen thuis houden ivm vakantie?
    Wees blij dat ze de service bieden om te kunnen inhalen indien er plaats is. Ze zijn dit niet verplicht.

    En dan wil je omdat jullie in de problemen komen een ander hiermee opzadelen? En ook nog een rechtsbijstand erop zetten?

    Ik vind dit echt een lachtertje sorry. Maar je komt wel echt egoïstisch over.
     
    Krabje, Malbec, olleke and 3 others like this.
  5. Novi

    Novi Niet meer actief

    Wat een ophef om 3 dagen opvang. Klachten, in gebreke stellen, rechtsbijstand... als je het zo terug leest, vind je zelf dan ook niet dat je wat gefrustreerd overkomt? Het gaat echt nergens over, sorry. Bij ons zijn de voorwaarden duidelijk. Het is een service en ruilen mag alleen in de week voor, tijdens en na de dag dat je kind niet komt. Staat niet in het contract, wel in het huishoudelijk reglement. Ik ken ook een kinderopvang waarbij ruilen helemaal geen optie is.

    Maar probeer je eens in hun te verplaatsen. Vol is vol. En 1 extra leidster laten komen, als die überhaupt te vinden is nu, om 1 kind te kunnen laten komen is natuurlijk totaal niet winstgevend. Hoe zou jij het regelen als jij in de schoenen van de opvang stond?
     
  6. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Ik vind dat je echt veel te hoog van de toren blaast. Wil je ruilen om het ruilen of heb je die “extra” opvang ook daadwerkelijk nodig?
     
  7. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Ieder kind verlaat het KDV toch gewoon als ze 4 worden. Waarom is dat bij jullie sneller?
     
  8. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    Aug 5, 2019
    2,442
    4,368
    113
    Ik werk op een KDV en het tegoed wat onze klanten hebben is inderdaad een service, als er plek is mag dat ingezet worden. Echter hebben wij ook rekening te houden met flexibele kinderen, ik denk dat je wat te luchtig denkt en het te persoonlijk opneemt. Alsof het kdv jullie expres tegenwerkt.
     
  9. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    Jan 17, 2020
    4,008
    3,857
    113
    Iedereen heeft het zwaar. Ook de kdv.

    Als je de dagen zo nodig had ,had je niet op vakantie moeten gaan.

    Dat je nu loopt te blazen maar het kdv, omdat je zelf je kind van het dagverblijf hebt thuis gehouden, ze in gebreke stelt van iets wat jezelf hebt gedaan (je kind niet gebracht op dagen waarop speciaal een plek voor haar vrij is) en dan ook nog rechtsbijstand erbij wilt halen (want het is oneerlijk dat ik mijn kind niet breng op afgesproken dagen maar dat ze niet mag komen op dagen die we niet hebben afgesproken). Vind ik echt wel.een beetje egoïstisch.

    Het is rot dat je.niet de.dagen kan ruilen, ik baal ook als ik nee krijg.maar ja. Dat heb je met vragen om een gunst van het kdv!
     
  10. Malbec

    Malbec VIP lid

    Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Helemaal mee eens! Zeker in deze tijd. Ik werk in de kinderopvang en zie dagelijks het gepuzzel met alle gaten die opgelost moeten worden omdat iemand die verkouden is weer moest testen.
    Dit soort acties... écht ongelofelijk! Ruilen is geen recht hé, dan had je die dagen niet op moeten nemen, zo simpel als wat.
    Ben wel heel benieuwd wat rechtsbijstand zegt over het feit dat je de dagen die JIJ zelf hebt afgemeld niet op een ander moment kunt inzetten. Snap dat het vervelend is maar dit is niet serieus te nemen.
     
  11. debq

    debq Fanatiek lid

    Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Naast het genoemde van wel of geen extra leidster voor extra ruil kinderen moet er toch ook naar de oppervlakte van de opvanglocatie gekeken worden? Dat was in elk geval hier een probleem toen de BSO uit wilde breiden. Ze wilde wel iemand extra aannemen maar extra oppervlakte kregen ze er niet bij getoverd.

    Juist met een eigen bedrijf zou je jezelf beter in moeten kunnen leven naar wat wel en niet mogelijk is. Een klant is koning, maar geen keizer...
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wees überhaupt blij dat je je ruildagen in kan zetten wanneer je wilt (indien er plek is)
    Ik heb bijv C voor vrijdag afgemeld en kan dan alleen een dag ruilen in de 2 weken voor of na die datum.
    Daarna vervalt ie.
    En dan moet ik nog geluk hebben dat er plek is voor die ruildag anders heb ik dikke pech.
    Zij gaat overigens ook op de woensdag en vrijdag dus de rustigere dagen.
    Het is een service die ze verlenen en ik vind jouw reactie behoorlijk overdreven.

    ik hoop dat het kdv niet teveel gaat buigen voor je, want je lijkt wel een klein kind die der zinnen ergens op heeft gezet en vind dat ze moet krijgen wat ze wilt.
     
  13. frums

    frums Bekend lid

    Sep 25, 2011
    642
    287
    63
    Ik interpreteerde het als: 'mijn kind gaat bijna weg, dus ik heb nog 2 weken de tijd om mijn 3 ruildagen op te nemen. Een ander kind zit er misschien nog wel 2 jaar en heeft dus nog tijd zat om de ruildagen in te zetten'.
     
  14. LaLune

    LaLune Actief lid

    Dec 27, 2015
    445
    172
    43
    Female
    Ja precies, LM 2 en frums, omdat mijn dochter eerder vier wordt dan de houdbaarheid van de ruildagen.

    Ik neem het niet persoonlijk op. Ik heb een zakelijke overeenkomst met de kdv. Ik betaal voor een dienst en ook voor de belofte op ruildagen. Dit is wat door de organisatie zegt op social media aangaande ruildagen:
    Schermafbeelding 2020-09-23 om 00.58.17.png

    Wij hebben in de jaren 2008 tot en met 2020 bijna € 94.000 overgemaakt aan deze organisatie. Bij veel organisaties wordt je dan een platina klant of zoiets dergelijks. Dat hoeft van mij zeker niet, maar een beetje service is niet meer dan normaal. Overigens heb ik al in 2019 de manager aangesproken over het feit dat ruildagen en extra dagen heel moeilijk waren in te vullen. Geen reactie op gehad. Ook heb ik sinds een jaar geleden al meerdere keren gevraagd de woensdag en vrijdag om te ruilen, geen reactie. Dit probleem wordt nu toegeschreven aan Corona, maar speelde al eerder. Ik heb geen begrip voor dat er na drie weken pas een keer een reactie komt, omdat ik blijf aanhouden (juist omdat ik structureel genegeerd wordt). Dan wordt ik steeds bozer. Ik zal het gesprek aangaan met de manager. En ik hoop dat er een verbetering komt op deze vestiging in de planning voor andere ouders (voor mij heeft het geen zin meer, ik heb er ook geen zin meer in), die ook wat meer flexibiliteit nodig hebben. Hoe dan ook, deze vestiging scoort hierop -en op klantvriendelijkheid- een dikke onvoldoende. Het kan echt wel, op de andere vestiging was het team top en dacht wel met de klant mee en communiceerde goed. En dat heeft niets met Corona te maken.
     
  15. olleke

    olleke Fanatiek lid

    Mar 8, 2012
    4,850
    4,104
    113
    Oké, ik dacht al dat er iets anders achter zat....
    Je bent gefrustreerd en wil dat nu via deze weg uiten...
     
  16. Feye

    Feye VIP lid

    Nov 26, 2013
    6,468
    3,914
    113
    Female
    Maar @LaLune je kind gaat nog een paar weken naar de kdv, wil je daar nou echt met zo'n discussie weggaan?
    Dat je wordt genegeerd is niet netjes, dat ze niet echt meedenkend zijn, valt ook te verbeteren. Geef dat in het gesprek aan en laat het daarbij.
     
    Wellesnietes and zonnetje2015 like this.
  17. mamameer

    mamameer VIP lid

    Jan 21, 2014
    8,175
    4,488
    113
    je hebt een zakelijke overeenkomst, maar quote hier een stukje uit social media....??? wat staat er dan letterlijk in je contract. want dat heb je getekend.

    je typt heel veel frustraties over de vestiging en dat er geen contact meer met je is opgenomen, maar heb je ook eens gebeld of gewoon het kantoor van de locatiemanager binnen gestapt, van goh ik wil wat tegoed dagen gebruiken, kunnen we dat even regelen. Ik heb bij ons gemerkt dat je met een direct gesprek ipv eindeloos heen en weer gemail vaak veel sneller een antwoord hebt.
     
  18. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Ik begrijp eerlijk gezegd de frustratie van TS wel. Een kinderdagverblijf is geen samaritaanse instelling hè? Dat je dankbaar moet zijn dat ze je kind opvangen. Het zijn commerciële organisaties waar je een dienst afneemt en bakken met geld voor betaald. Leuk weetje: er zitten over het algemeen investeringsmaatschappijen achter die juist in de kinderopvang gaan omdat hier zo weinig wanbetaling voorkomt. (Disclaimer: dit doet dus niets af aan het feit dat er mensen werken die met hart en ziel voor je kinderen zorgen en hun uiterste best doen om een ouder te helpen)

    Zou ik er nu nog veel energie insteken? Nee. Laat gaan. Al die negatieve energie en wat wil je hier nou nog voor jezelf uithalen? Gelijk krijgen is anders dan gelijk hebben toch?
     
    spruitje80 likes this.
  19. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    Sep 30, 2014
    1,917
    1,809
    113
    Leerkracht
    België
    Is het geen idee dat je afspreekt met de manager dat je ook last minute opvang ok vindt? Bv. op maandag wordt je gebeld, dat er op dinsdag nog plaats is omdat een kindje ziek is... Het is nu toch het ogenblik waarop een heleboel kinderen onverwachts niet komen, door ziekte. Dat is dus in al die maanden NOOIT een kind afwezig is op een dag die jij hebt doorgegeven lijkt me inderdaad heel vreemd.
     
  20. MissXray

    MissXray Niet meer actief

    Ik zou de achterstand op je werk inlopen door aandacht aan je werk te besteden ipv deze situatie. Rechtsbijstand? Echt ik ben een beetje verbijsterd.
     

Share This Page