Geschil marktplaats

Discussion in 'De lounge' started by Manolito, Nov 23, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    Sep 12, 2016
    2,654
    2,101
    113
    ik heb een geschil met een marktplaats verkoopster.
    Ik kocht 3 weken geleden van haar een lamp.
    Heb de lamp betaald en portokosten.
    Zij heeft op eigen initiatief de lamp verzekerd verzonden. Heb betaald voor standaard.
    Eenmaal aangekomen was de lamp stuk.
    De doos waarin hij opgestuurd was was beschadigd en de inhoud was stuk.
    Uiteraard meteen contact opgenomen met foto's met de verkoper.
    Zij gaf aan het op te nemen met post nl, want verzekerd verzonden.
    Ik wachten, wachten, wachten..niks.
    Na een week maar eens contact gezocht met de verkoopster.
    Zij snapte er niks van dat ze nog niks gehoord had maar beloofde een nieuwe lamp te sturen.
    Weer een week ging er overheen.
    Blijkt dat haar klacht bij post nl niet inbehandeling was, was iets mis gegaan.
    Ik heb dit zelf moeten horen van post nl, want de verkoop doet niet zoveel.
    Heb dus voor 20,- verbeld naar post nl, maar de klacht loopt nu goed.
    Vervolgens hoor ik zeer weinig van de verkoopster.
    Zij verwacht nu, 3 weken later,dat ik op eigen kosten de kapotte lamp en doos waarin hij kan naar haar stuur als bewijs.
    Ze stuurde me haar adres of ik het even op wilde sturen.
    Ik heb voorgesteld dat met een retourlabel te doen, ik wil niet nog meer kosten maken.
    Dan wil ze kijken wat post nl er mee doet en pas dan een nieuwe lamp sturen.
    Ik vind dat niet eerlijk.
    Dit is een geschil tussen haar en post nl.
    Zij had een overeenkomst met post nl.
    Ik heb voorgesteld dat ze mij een nieuwe lamp zend en daarbij een retourlabel voor de kapotte met doos.
    Dat wil ze niet.
    Ze vind mij niet correct.
    Nu hoor ik niks meer.
    Wat zouden jullie doen?
    Het is niet in de buurt om even heen te rijden.
     
  2. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Een foto van de kapotte lamp zou voldoende zijn toch? Dat lijkt me overtuigend bewijs.
    Iets kapots op eigen kosten retourneren, vind ik echt absurd.
    Het lijkt wel of je opgelicht wordt, omdat zij ook helemaal geen klacht had lopen bij PostNL en ze daarnaast eerst een nieuwe lamp belooft, maar dan toch terugkrabbelt.
    Ik weet niet hoever het is, maar ik zou toch overwegen om in elk geval te zeggen dat je graag langs wilt komen..
    En anders vraag ik me af of je (van haar) ooit een oplossing hiervoor gaat krijgen.
     
    hummeltje5, Gewooniemand and Manolito like this.
  3. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    Nov 6, 2015
    1,675
    807
    113
    Wettelijk is zij verantwoordlijk dat jij een correcte lamp ontvangt. En moet ze dus ook zorgen dat jij een lamp krijgt. Foto’s van de doos en foto’s van de defecte lamp en een foto van het verzendlabel zou voldoende moeten zijn om een klacht neer te leggen bij post.nl
     
    Gewooniemand and Manolito like this.
  4. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    Sep 12, 2016
    2,654
    2,101
    113
    Het is ruim 200 km rijden...
     
  5. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    Sep 12, 2016
    2,654
    2,101
    113
    Ik heb haar foto's gestuurd.
    Zowel van de kapotte doos als van de kapotte lamp.
     
  6. Celika

    Celika Fanatiek lid

    Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Ze laat al amper iets van zich horen, geen klacht ingediend bij PostNL, en niet de retour kosten op zich nemen?
    Ik denk gewoon dat je opgelicht bent en er is vrij weinig aan te doen.
     
  7. Relax

    Relax Fanatiek lid

    Sep 26, 2009
    1,865
    2,057
    113
    Female
    Maar waarom zou ze het dan wel verzekerd verzenden terwijl to betaalt voor standaard?
     
    Manolito likes this.
  8. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Dan zou ik een afweging maken of me dat de lamp waard is, ligt eraan of hij €20 of €200 gekost heeft zeg maar..
    En ik ben benieuwd naar haar reactie als je alleen zegt dat je langs wilt komen..
     
  9. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    20 euro aan belkosten? Met welk nummer heb je dan gebeld want het klantenservice nummer van postnl is gewoon je eigen lage beltarief en valt gewoon binnen je bundel.

    En ik zou idd niks opsturen. Normaal hoort zij jou gewoon ene nieuwe lamp toe te sturen en moet zij het afwikkelen met PostNL.
     
    Nightingale and Manolito like this.
  10. AliceBlue

    AliceBlue Actief lid

    Feb 13, 2020
    107
    49
    28
    Female
    Komt omdat je echt heeel veel moet doen bij post.nl om een klacht te deponeren en je krijgt nooit je geld terug. Die vrouw zal wel gedacht hebben: hier begin ik niet aan en dr centjes gehouden hebben.
     
  11. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    Jan 17, 2019
    1,182
    1,540
    113
    Female
    Zodat de nu dubbel geld vangt? Van to en van PostNL?
     
    lovewinnie likes this.
  12. owly

    owly VIP lid

    Aug 19, 2013
    22,292
    10,263
    113
    Is het van een bedrijf of particulier?
     
  13. owly

    owly VIP lid

    Aug 19, 2013
    22,292
    10,263
    113
    Wat is de waarde van de lamp? Laag genoeg om verlies maar zo te laten of genoeg om er veel tijd in te stoppen?
     
  14. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    Sep 12, 2016
    2,654
    2,101
    113
    Particulier.
    Maar ze verkoopt meer van deze lampen.
    Ze heeft een partij denk ik.
    Nog steeds actief op MP
     
  15. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    Sep 12, 2016
    2,654
    2,101
    113
    Ja, dat denk ik nu ook wel.
    De breuk is vrij netjes te lijmen denk ik.
    Valt dan niet heel erg op.
    Maar ja, het principe he?
    Wanneer laat je dat varen?
    En wat doe ik er verder mee?
    Klacht?
     
  16. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    Sep 12, 2016
    2,654
    2,101
    113
    Ja, de heeft mijn geld, krijgt wellicht nog geld van post nl en wil ook de kapotte lamp terug (op mijn kosten)
    Ik heb dan echt 0,0 en zij alles
     
  17. Woont er geen familie of iemand van zp er in de buurt?
     
    hummeltje5 likes this.
  18. owly

    owly VIP lid

    Aug 19, 2013
    22,292
    10,263
    113
    Ik zou in ieder geval niet de lamp terug sturen. Misschien flinkt ze dit geintje wel vaker. Nu zou ik nog even wachten en berichten blijven sturen. Ik zou wel netjes blijven en een screenshot maken van de gesprekken tussen jullie. Als ze niks doet zou ik het neerleggen bij marktplaats
     
    hummeltje5, Paardenbloem and Manolito like this.
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Hoe heb je betaald? Via marktplaats of paypall? Want dan kan je via die weg je geld retour krijgen.
     
  20. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    Sep 12, 2016
    2,654
    2,101
    113
    Ze gaf me haar rekeningnummer.
    Daar heb ik ook al over nagedacht..
    Helaas
     

Share This Page