Mijn man had zich laatst flink in z’n vinger gesneden, ik kon ‘t zelf wel verbinden, het bloedde niet erg (maar een vrij groot stuk van z’n vingertopje hing los, ahum...). Dat vond ik typisch iets voor het spoednummer van de ha en geen 112-tje. Assistente nam meteen op, 15 minuten later zat hij in de behandelkamer.
Hier kun je voor een afspraak bellen tussen 8 en 10. Tussen 11 en 12 voor een uitslag/recept. Dan weer bellen voor vragen of afspraak de volgende dag is tussen 2 en 4.
Hier de huisarts alleen bereikbaar tussen 8.00 en 10.00 in de ochtend, daarna alleen nog maar voor spoed. Ik probeer meestal vanaf 7.59, tot ik het bandje krijg, hang op en bel meteen opnieuw. Meestal heb ik dan binnen een paar minuten de assistente aan de lijn. ☺️
Hebben jullie de mogelijkheid om zelf afspraken maken nu ook aan staan? bij mij willen de artsen dat niet, omdat er dan geen coronatriage gedaan kan worden.... Maar ik zou het voor de patienten graag aan willen zetten
Wij zijn dagelijks bereikbaar van 8 tot 17 via de spoedlijn. Daarnaast van 8-10.30 en van 11 tot 12 (daar tusesn werkoverleg). Dan zijn we dicht voor lunch. Smiddags nog 1 uur de band er op (van 14 tot 15) zodat ik tijd heb voor spreekuur en administratieve dingen. Dus tussen 8 en 17 2,5 uur niet bereikbaar. Binnenkort gaat het blok van 14 tot 15 eraf
Staat wel aan, maar er wordt bij ons amper gebruik van gemaakt. Als ik er 1 zie kijk ik welke klacht ze hebben ingevuld. En ik bel ze vantevoren op of er klachten zijn die kunnen passen bij corona.
[QUOTE="Joli86, post: 23535120, member: 72719"]Hier de huisarts alleen bereikbaar tussen 8.00 en 10.00 in de ochtend, daarna alleen nog maar voor spoed. Ik probeer meestal vanaf 7.59, tot ik het bandje krijg, hang op en bel meteen opnieuw. Meestal heb ik dan binnen een paar minuten de assistente aan de lijn. ☺️[/QUOTE] Persoonlijk vind ik dat dus erg beperkt. Uiteindelijk ben je er als huisarts toch voor de mensen
Wij hebben de agenda tijdelijk offline gehaald. Onder andere i.v.m. triage op coronagerelateerde klachten. Maar hier werden de 'spelregels' gewoon niet gelezen. Zie je dat mensen toch ingreepjes of cvr's inplannen in 10 minuten. Of zorgelijker; plots slecht zien met 1 oog. Maar dan wel een week later, eind van de middag. Want dat kwam voor het werk beter uit. Of een klacht die prima gezien kan worden, maar dan toch aan de balie staan met de vraag of we ook meteen even op corona kunnen testen, want een klein kuchje..
Wij hebben hem online aanstaan voor beeldbel afspraken of voor het telefonisch spreekuur. Vanwege corona nu de fysieke afspraken uit staan. Maken al veel patiënten gebruik van bij ons.
Volgens mij maken er bij ons maar 2 patienten gebruik van dat hele online. Toevallig volgende week op de planning staan het meer onder de aandacht te brengen.
Haha dat is wel heel weinig. Ik vraag iedereen die nog niet is aangemeld voor het patiënten portaal of ze dat willen zodat ze zelf medicatie kunnen herhalen, e-consult met de huisarts en dossier in kunnen zien. Ook als ik iets moet overleggen voor de patiënt spreek ik dan af dat ik de uitkomst van het overleg in het dossier zet en ze dan alleen maar hoeven in te loggen. Scheelt mij terug bellen en de patiënt ook..
Dat laatste is wel een heel goed idee! Wij hebben best veel patienten die gebruik maken van het portaal. Het gebeurt door omstandigheden best vaak dat ik er nog overlegjes openstaan als mijn werkdag er eigenlijk op zit. Maar als de huisarts ze beantwoord en in een soep zet, kan dit zomaar wat telefoontjes schelen.
Scheelt zeker aan telefoontjes. Ik werk altijd maar tot 13.00 en soms dan ook geen tijd om terug te bellen en zo is het gelijk zichtbaar voor de patiënt.
Ik werk op een dierenkliniek en bij ons kunnen de eigenaren wel online een afspraak maken. Ze moeten aanvinken dat ze het eens zijn met onze regels en die ook opvolgen (de regels staan vermeld zoals geen klachten, alleen komen, mondmasker enzo). Misschien kan zoiets erbij vermeld worden bij jullie