Wie verzorgde de styling op jouw bruiloft?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lieve91, 18 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieve91

    Lieve91 Actief lid

    15 feb 2021
    384
    353
    63
    Vrouw
    Wij gaan volgend jaar trouwen.
    Nu ben ik zelf erg van het plannen en bedenken van alles rondom onze bruiloft.

    Maar op de dag zelf zal ik de dingen moeten loslaten en genieten.

    Daarom heb ik een paar vragen rond om de versiering/styling van onze bruiloft:

    - wie versierde de locatie? Wanneer?
    - wie zette de bloemen neer?
    - wie dekte de tafel mooi en versierde deze?
    - wie deed de regeldingetjes?

    Alle ervaringen en tips zijn welkom!!
     
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik ben getrouwd in het stadspaleis, die versierde alles prachtig! De locatie deed het dus :D Het café in de avond, dat was een bruin café, dat blieft geen versiering :roflmao:

    Mijn schoonzus is weddingplanner, die regelt ook zulke dingen. Je kunt zo iemand inhuren als je wilt, is wel lekker chill :cool:
     
    Lieve91 vindt dit leuk.
  3. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    En gefeliciteerd natuurlijk! 1 van de mooiste dagen van mijn leven, alles ging verkeerd, maar toch hè :D:roflmao:
     
    Ysabella en Lieve91 vinden dit leuk.
  4. tuc

    tuc Niet meer actief

    Hier ook in het stadspaleis getrouwd, daar hoefden we niets aan te regelen. Op de eet en feestlocatie werd het ook door de mensen daar geregeld.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  5. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Wij zijn twee weken van te voren nog een keer naar de locatie geweest om alvast wat spullen te brengen en weer even rond te lopen om aan te geven wat ik waar wilden en hoe ik alles graag gedekt wilden hebben enzo. Ze hebben daar alles opgeschreven, tijdens ons bezoek een voorbeeld gemaakt hoe ze het dan op gingen dekken enz. Ook was onze ceremoniemeester erbij om ook alles te noteren. Die ging op de ochtend van de bruiloft nog even dubbel checken of alles was zoals ik het had laten zien.

    Alles was perfect!
     
    Lieve91 vindt dit leuk.
  6. Eli05

    Eli05 Niet meer actief

    De bloemen en tafels werden door de feestzaal gedaan. Persoonlijke versiering van de feestlocatie werd door vrienden gedaan, nadat we de dag ervoor mee waren geweest om te tonen waar alles moest staan/hangen.

    De verdere regeldingetjes werden gedaan door een ceremoniemeester. Als ik je 1 tip kan geven: ofwel laat je een kennis de taak van ceremoniemeester doen (en echt iemand die dit strikt doet en niet een beetje daar staat te draaien) of je huurt iemand in. Wij zijn al naar heel wat huwelijksfeesten geweest en je ziet echt het verschil of daar iemand de touwtjes in handen heeft of niet. Als bruidspaar loop je echt niet de hele tijd op je horloge te kijken en wil je niet dat je er cadeautjes in je handen geduwd worden, waar je op dat moment geen blijf mee weet. Je wil gewoon kunnen genieten. Een huwelijk is meestal toch een behoorlijk groot evenement en daar is ook iemand non-stop op de dag zelf nog aan het rondlopen om alles in goede banen te leiden. Jij wil als bruid niet die persoon zijn. Je wil kunnen genieten van jouw dag!
     
  7. Lieve91

    Lieve91 Actief lid

    15 feb 2021
    384
    353
    63
    Vrouw
    Ohhh kijk dit heb ik nodig!! Dankjewel!

    Nog meer tips zijn welkom!
     
  8. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Dit idd!!

    zorg ervoor dat je met de ceremoniemeester duidelijke afspraken maakt wat ervan verwacht wordt een tijdsschema maakt, telefoonnummers heeft van catering, dj/fotograaf etc. en zorg ook dat het iemand is die weet wat een bruiloft is. Want ik ben ooit ceremoniemeester geweest, maar was nog nooit op een bruiloft geweest. Mij was totaal niet duidelijk wat ik moest doen en regelen. Dus ik stond een beetje verloren in het niets te staren en was super onzeker over hoe en wat, moest alsnog vanalles vragen. Dus tja dan heb je er nog niets aan.

    Op mijn eigen bruiloft hadden we geen ceremoniemeester. De ceremonie was met een kleine groep. En dat konden we met elkaar En met de locaties allemaal wel regelen. Op het feest ging het ook prima, daar was ook gewoon een arrangement geregeld met statafels, wat aankleding en kleine bloemetjes, hapjes drankjes en bediening etc. We hebben alleen 1 vriend even gevraagd om de dj de weg te wijzen. En mijn broer heeft mijn opa en oma naar een taxi gebracht die wij vooraf al hadden geregeld. Dus het kan ook zonder.
     
    Lieve91 vindt dit leuk.
  9. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Wij hebben bijv. Ook met de feeslocatie afgesproken om de volgende dag de kado’s nog op te halen. zodat je dat niet midden in de nacht met een dronken kop hoeft te doen. of dat iemand anders dit allemaal mee moet gaan slepen.
    Alleen de enveloppen gingen mee naar huis;)
     
    Mapje vindt dit leuk.
  10. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ik was de ceremoniemeester bij de bruiloft van m'n zusje :)

    Fantastisch om te doen, maar ik hou dan ook enorm van dingen regelen en ben heel perfectionistisch :o:;)

    De locatie hebben we de dag van tevoren versierd. Op de locatie van het feest was ook het diner. Tafels e.d. werden door de locatie zelf versierd, de overige aankleding hebben we na het diner gedaan. Ik heb verder alles geregeld en de dag zelf er voor gezorgd dat alles op rolletjes liep, zodat m'n zusje en zwager alleen maar hoefden te genieten ;) En ja zeggen natuurlijk :roflmao:
     
    Lieve91 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Locaties en ceremoniemeesters hebben dit verzorgd. O en mijn moeder had een prachtig bloemstuk gemaakt dat van de trouwlocatie mee ging naar de diner locatie.
     
  12. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wij hadden alles (trouwen, receptie en avondvullend diner) op 1 locatie (landgoed Brakkesteyn), dus de locatie regelde eigenlijk alles. Aangezien dat ook een officiële trouwlocatie is, hadden/hebben ze heel veel ervaring met bruiloften en hadden ze volgens mij ook keuzes qua aankleding (maar eerlijk gezegd weet ik dat niet zeker, wij vonden het eten en de wijn enzo in ieder geval belangrijker, daarin was wel veel keuze ;)).

    Eigenlijk heb je niet zoveel aan me, wij hadden onze bruiloft in 1 maand geregeld, haha.
     
  13. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Daarom heb ik een paar vragen rond om de versiering/styling van onze bruiloft:

    - wie versierde de locatie? Wanneer?

    Mijn ceremoniemeesters met behulp van de locatie. Wij gingen eerst foto’s maken en kwamen toen aan bij locatie. In die tijd hebben zij alles versierd. In de tijd van de borrel de feestzaal en eetzaal.
    - wie zette de bloemen neer?
    Mijn man heeft ze gelijk met boeket opgehaald maar werden meegenomen en gezet door ceremoniemeesters
    - wie dekte de tafel mooi en versierde deze?
    Ceremoniemeesters
    - wie deed de regeldingetjes?
    Ceremoniemeesters

    2 vriendinnen van mij waren ceremoniemeesters. Ik heb met hen alles qua wensen doorgenomen en ook wat dingen besteld (maar sommige dingen ook budget/vrije hand in gegeven) zij hebben verder alles helemaal top geregeld. Van mooi naamkaartjes tot rozenblaadjes op tafel :) Oh en ik had een strak draaiboek en gaf hen bijv fooi voor DJ en dat ze bijv de bediening moesten aansturen etc. Maar 1 vriendin van mij was eventplanner dus dat zat wel goed!
     
  14. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik had, naast de ceremoniemeester en het evenemtenbureau dat alles regelde, mijn beste vriendin aan mijn zijde als 'personal assistant'.
    Ze hielp me met het aankleden 's-morgens, samen hebben we de auto zien aan komen rijden met mijn aanstaande erin. Met de fotoshoot hield zij bijvoorbeeld het boeket vast als dat even niet nodig was op de foto, ze hielp me bv. met het naar de wc gaan (soms best een uitdaging met zo'n jurk) en met heel veel andere dingen. Of ze deed gewoon even niks, maar het fijne vertrouwende gevoel dat ze er wás vond ik heel erg fijn!
     
    Mapje en Lieve91 vinden dit leuk.
  15. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Wij zijn in december 2018 getrouwd in Kasteel Duurstede en wij hadden een ceremoniemeester. Deze heeft de lokatie versierd samen met een vriendin van ons. De lokatie heeft de tafel gedekt en onze ceremoniemeester heeft gezorgd voor verdere decoratie. Onze bloemist heeft alle bloemen verzorgd en deze ook op de juiste plekken (zoals diner tafel, ceremoniezaal, etc.) gezet. Alle regel dingetjes heb ik zelf van te voren gedaan en op de dag zelf had onze ceremoniemeester een draaiboek en regelde alles wat er te regelen was. ook had onze lokatie een partymanager welke de hele dag aanwezig was, die de ontvangst deed van de cateraar, DJ, bloemist, etc.
     
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ik geloof dat bij ons op de eerste drie vragen het antwoord 'niemand' is. :roflmao: Nou ja, waar we trouwden en aten ed werd alles 'gewoon' door de mensen van daar verzorgd ed, maar geen bijzondere versiering oid, gewoon zoals het altijd al was (locatie was een trouwlocatie, dus zag er gewoon prima uit). Het was die dag prachtig weer (zeg maar: bloedverziekend heet), dus we hebben vrijwel de hele dag buiten doorgebracht.

    En mbt wie de regeldingetjes deed is het antwoord vooral: 'wijzelf'. We hadden wel twee ceremoniemeesters die op de dag zelf zorgden dat alles in goede banen geleid werd, maar dat was eigenlijk gewoon ons draaiboek uitvoeren. :roflmao:
     
  17. Amberxx

    Amberxx VIP lid

    6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    Als je het echt goed wilt doen heb je een ceremoniemeester nodig. Vraag iemand die dat ook echt wil doen. En geef ruim vooraf duidelijke instructies. Het kost best wat tijd dus iemand moet dat wel willen en kunnen.

    Ik ben ooit ergens geweest waar ze zoiets niet geregeld hadden. En dat is voor gasten heel onduidelijk. Het was ook erg rommelig.

    Ceremoniemeester heeft ook hulp nodig dus vraag dierbaren om te helpen. Maak een lijst met zaken die geregeld moeten worden.

    Een voorbeeld, maak vooraf een lijst van wie er precies foto's gemaakt moeten worden. Dus namen erbij en welke combinaties. Op de dag zelf wil je niet achter gasten aanvangen. En achteraf is het zonde dat opa toch niet op de foto's stond met zijn zonen. Of dat bepaalde dierbaren er niet opstaan. Van belangrijke mensen heb ik individuele foto's laten maken (denk aan ouders en grootouders). En later aan hun toegezonden. De ceremoniemeester staat bij de fotograaf en kruist af wie er geweest zijn. Ze zorgt ook dat iedereen tijdig klaarstaat.

    Neem gasten niet mee op tour langs tal van locaties. Ooit een bruiloft gehad waar ik naar meerdere plekken moest (stadhuis, kerk, receptie, fotoplek, avondfeest etc). Ik had geen voeten meer over. En voor oudere en zwangere gasten was het echt geen doen! Daarbij moest ik overal een parkeerplek zoeken en soms rennen om op tijd binnen te zijn.

    Hou vooraf rekening met de aanwezigheid van kleine kinderen. Je wilt geen verstoring van zo'n belangrijk moment met huilende baby's of boze peuters. Dus bekijk hoe je dat doet. Ook ivm oppas tijdens de avond.
     
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik was mijn eigen ceremoniemeester en heb samen met mijn man de locatie versierd. Goddank hoefden we niet op te ruimen :p

    Ik heb wel gedelegeerd hoor, mijn schoonzus ontving de gasten bij de receptie en zorgden dat ze even een vingerafdruk achterlieten ter herinnering aan deze dag. Was maar goed ook, wij hadden een oldtimer als trouwauto en die reed maar 80... dus wij waren later dan de gasten op de receptie haha

    Ik had een.draaiboek gemaakt, werkte uitstekend. Fotograaf kreeg er 1 dus voor de fotosessie's was t perfect geregeld, mijn schoonzus kreeg er 1 en mijn vader ook: hij was de spreker zeg maar.


    Ik wou geen hele kleine kinderen op mijn bruiloft, de ouders zelf ook niet haha dus was ook geen gedoe over.
     
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    mijn moeder, broers en een collega van mijn moeder voor alles :D
     
  20. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik denk dat vooral belangrijk is dat je zelf moet bedenken wat jij belangrijk vindt. Ik lees hier over geen kleine kinderen, want o jee, wat als ze de boel verstoren. Zoiets kon mij dus geen bal schelen. Mijn zus (getuige) was hoogzwanger en had een tweeling van 2 jaar, mijn nichtje heeft de ringen gebracht bijvoorbeeld. De getuigen van mijn man hadden allebei een hele jonge baby, die er dus ook gewoon bij waren. De peuters (het waren er nog meer :roflmao:) gingen bij het diner wel naar huis, maar dat was keuze van de ouders. Persoonlijk vind ik het altijd maar raar als kinderen niet welkom zijn, maar dat is uiteraard aan het bruidspaar.
    Ik denk dat juist omdat ik niet zo nodig alles “perfect” hoefde te hebben, het een hele mooie dag was. Maar dat is denk ik ook wel een beetje hoe je erin staat.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina