Webshop stuurt verkeerde set

Discussion in 'De lounge' started by rijo, Jul 27, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rijo

    rijo VIP lid

    Mar 5, 2014
    5,275
    2,035
    113
    Mijn zoon had een cadeaubon van een bepaalde winkel gekregen, we hebben gisteren iets via de website gekocht. Het pakketje werd vanmorgen gebracht toen opa net even aan het oppassen was. Mijn zoon wist dat zijn pakketje zou komen en heeft het natuurlijk uitgepakt en er al mee gespeeld. Toen ik thuis kwam zag ik dat de webshop een verkeerde doos heeft gestuurd. We hebben de basisset gekocht, en deze set bevat een aantal extra's. Het prijsverschil is ongeveer 15 euro. Ik wil contact opnemen met de webshop, opa vindt dat onzin :$ Wat zou jij doen?
     
  2. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    Apr 12, 2019
    4,629
    8,838
    113
    Female
    Zolang je gewoon vooraf het hele bedrag al betaald hebt en hij er blij mee is, niets! :o:
     
  3. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    Mar 28, 2020
    9,645
    8,773
    113
    Female
    Zit het basisset hier wel bij? Dan zou ik er niets mee doen.
     
  4. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    Jul 5, 2016
    4,698
    4,306
    113
    noord holland
    Als je in ieder geval hebt wat je wilde en waarvoor je betaald hebt, alleen iets extra's, zou ik niets doen. Het kan zijn dat ze de eenvoudigere basisset niet meer hadden en deze hebben verstuurd.
    Natuurlijk kun je ook contact opnemen en vragen hoe het zit. Misschien zeggen ze dat t zo prima is, misschien willen ze dat je t terugstuurt, maar dan zullen ze zelf met een retourlabel moeten komen, het is hun 'fout' dus hoeft jou geen geld te kosten. Vandaar dat ik denk dat ze t zo laten aangezien ze anders t retourlabel én nieuwe verzendkosten moeten betalen en weer tijd kwijt zijn met een retourverwerking en nieuwe levering, dat is dan voor hen de moeite niet wellicht.
    Persoonlijk zou ik het dus zo laten.
     
  5. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    Jan 27, 2017
    9,043
    16,551
    113
    Ts dit staat los van jou hoor.

    Maar dit vind ik altijd zo frappant, als je bijvoorbeeld te weinig wisselgeld krijgt moet dat direct rechtgezet worden, krijg je te veel terug dan houden de meeste maar hun mond en nu dus ook met een pakket wat niet de goede bleek te zijn.

    Ik zou dus zeker even bellen, maar ik geloof dat je dat eigenlijk al wilde doen.:p
     
    Mapje, Vero0504, Huismuisie and 8 others like this.
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik zou dat wel melden.
     
  7. Adje

    Adje VIP lid

    Aug 21, 2015
    16,284
    25,752
    113
    Ik zou dan even een mailtje sturen en daarbij zou ik vermelden dat ik het restant nog wilde betalen.
    Zoiets heb ik wel vaker gedaan en dan krijg je vaak een bericht terug als dank voor je mail en dat het wel goed is zo.
     
    Mapje, tasje, Syane and 2 others like this.
  8. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    Ik persoonlijk zou ook even verifiëren..
     
  9. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    Dec 1, 2014
    7,396
    5,303
    113
    Ik zou ook wel contact opnemen en bij mij zou het er een beetje van afhangen wat ik zelf wil, wat ik zou voorstellen. Als ik de set die je hebt ontvangen de extra 15 euro waard vind, zou ik voorstellen het verschil te betalen. Zo niet, dan zou ik gewoon vragen of ze het teruggestuurd willen (kosteloos voor jou dan, want hun fout) en jou dan de basisset alsnog willen sturen. Ik denk dat de meeste webshops het gewoon zullen laten trouwens, terug laten sturen en de juiste set opsturen, kost ook geld en er is ook al mee gespeeld natuurlijk (zou dat er wel duidelijk bij vermelden dat je er pas later achterkwam).
     
    11131618 likes this.
  10. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    Oct 15, 2015
    3,447
    1,129
    113
    Ik zou het wel even melden. Vaak wordt de eerlijkheid wel gewaardeerd. Hier laatst 2x hetzelfde jurkje ontvangen (1x betaald) voor dochter. Webshop gemaild en die gaven aan dat we het mochten houden maar dat ze wel de voorraad gingen bijwerken.
     
  11. Novi

    Novi Niet meer actief

    Waarom zou je het verschil willen betalen dan? Het is een duurder product dan je besteld hebt en dus wilde... Terugsturen kan ik me nog in vinden, maar aanbieden bij te betalen komt niet in mij op. Maar ik zou sowieso niks doen dus ik ben sowieso het andere uiterste hier in :D
     
    Taiga and spruitje80 like this.
  12. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    Jul 5, 2016
    4,698
    4,306
    113
    noord holland
    Als ik bewust voor een goedkopere set hebt gekozen zou ik niet mailen om het restant bij te betalen. Ik zou in dat geval de situatie uitleggen en vragen hoe we het op kunnen lossen.
    Ik maak een keuze om een bepaald product voor een bepaald bedrag re bestellen en zou dan niet een veel duurdere set willen betalen. Als ik dat gewild had dan had ik hem namelijk meteen gekocht.
     
    Seffie and Novi like this.
  13. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    Jun 22, 2018
    3,695
    4,231
    113
    Female
    Ik zou contact opnemen met de firma. Eerlijkheid vind ik belangrijk.
     
  14. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    Jun 10, 2015
    13,674
    5,710
    113
    Zou ik idd ook doen. Ik heb wel eens 2 gourmet pakketten gekregen van een online slager. Mocht er lekker van genieten. Vond wel zo netjes.
     
    Adje likes this.
  15. Adje

    Adje VIP lid

    Aug 21, 2015
    16,284
    25,752
    113
    Tja, zodra het open is en er mee gespeeld is, kan je het niet echt meer terug sturen. Vind ik tenminste...
     
    Novi and Sado like this.
  16. Adje

    Adje VIP lid

    Aug 21, 2015
    16,284
    25,752
    113
    Dat gaat wat mij betreft alleen op als het niet al in gebruik is genomen.
    Daar mogen de meningen natuurlijk over verschillen.
    Maar ik hou wat dat betreft altijd de eer aan mezelf.
     
    Mapje and Sado like this.
  17. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    Jun 25, 2007
    15,269
    6,179
    113
    Ik zou dit doen.
     
  18. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Ik zou het beetje ervan laten hangen wat voor webshop het is. Is het een kleine dan zou ik melden want echt iemands brood, is het een van de grote jongens dan zou ik denken: dit keer pech voor jullie (zoals het ook wel eens pech is voor mij als bijv de korting niet wordt gescand of er later achter kom dat wisselgeld niet klopt of wat dan ook).
     
  19. rijo

    rijo VIP lid

    Mar 5, 2014
    5,275
    2,035
    113
    Bedankt voor jullie reacties :) De meningen zijn wat verdeeld geloof ik haha. Voor mijn eigen gemoedsrust stuur ik toch even een bericht naar de winkel.
     
    wishfulthinking likes this.
  20. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    Aug 10, 2016
    10,465
    11,976
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ik zou het toch ook even melden. Als is het maar voor mn eigen gevoel. Het is sowieso jouw schuld niet en je eerlijkheid wordt vast gewaardeerd.
     
    Vero0504 likes this.

Share This Page