Corona nieuws, deel 10

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Bloempjelief, Sep 5, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Dat laatste kan ik met een aantal jaren werkervaring in de thuiszorg wel vertellen dat dat niet zo is helaas.. Er is echt schrikbarend veel eenzaamheid en ‘hulpbehoevendheid’ op dat gebied. Nu waren dat trouwens meestal ook niet de mensen die de meeste interesse dan wel financiële mogelijkheden hadden om naar een restaurant te gaan moet ik zeggen.
     
    SAARC, Syane, Mamavandrie34 and 2 others like this.
  2. olleke

    olleke Fanatiek lid

    Mar 8, 2012
    4,847
    4,103
    113
    Maar als deze mensen niemand hebben, wie regelt dan bijv bankzaken, verzekering, belasting etc? Daar zal toch wel iemand voor zijn?
    Hier in het dorp zijn er bijv vrijwilligers die helpen met dit soort dingen.
    Maar het is dus inderdaad niet vanzelfsprekend dat mensen een smartphone hebben, of een echtpaar heeft er maar 1. Komt ook vaak voor natuurlijk.
     
  3. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Veel mensen die op hun eigen manier daar een beetje mee aan rommelen en nog fysiek naar de bank gaan om betalingen te regelen etc. En ook heel veel zonder smartphone.
     
    Syane and Neuzeke like this.
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    Mar 21, 2012
    23,203
    16,539
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dan nog vind ik het flauw. Ik kan ook mijn telefoon vergeten maar bij een ouder iemand vind ik het echt ontzettend flauw en zuur om te doen. Ook vind ik het bijzonder dat ik vandaag bij onze Hema zo het restaurant in kan lopen en mijn gebak kan pakken en een koffie kan halen en kan gaan zitten waar ik wil. Als ze de regels dan zo ontzettend belangrijk vinden lijkt het mij geloofwaardiger om daar een vast beleid in te voeren en niet een beetje natte vingerwerk en het doen wanneer het uitkomt
     
    Syane likes this.
  5. susanne85

    susanne85 VIP lid

    Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    Jou mening. Ik doe alleen mijn werk zoals t bij onze vestiging gevraagd wordt. Jij doet nu precies t zelfde als de boze lui die met ons brood gaat gooien als t ze niet aanstaan. Zich tegen mij keren en tekeer gaan tegen mij terwijl ik er niks aan kan veranderen. Don't shoot the messenger
     
    Leesteken, Fuddey, Zara75 and 5 others like this.
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    Mar 21, 2012
    23,203
    16,539
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ga sws niet met brood gooien. Enige wat ik niet begrijp is dat een Hema niet een eenduidig beleid hierin maakt. De ene winkel wel en de andere weer niet en dan begrijp ik ergens wel dat mensen daar spuugzat van worden. Doe het wel of doe het niet en ga daar niet een beetje zwevend tussenin zitten en oudere mensen de deur wijzen omdat het zgn moet
     
    Syane and Loufoque like this.
  7. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    Aug 13, 2006
    2,705
    2,384
    113
    Dat is inderdaad lastig, waar leg je die grens. Mijn vader en schoonmoeder zijn ook van die leeftijd en hebben een smartphone waar ze op zich mee kunnen omgaan. Zoiets als de CoronaCheck app installeren en het vaccinatiebewijs erin laden, vinden ze dan wel wat lastig. Maar daar helpen we ze dan bij. Maar ik ben bang dat er echt wel ouderen zijn (en dan vaak waarschijnlijk wel nog een stukje ouder dan halfweg 70) die dat niet hebben, niet kunnen en helaas ook niemand hebben die hen daar zomaar bij helpt. En die nog weleens ergens een kopje koffie willen drinken ofzo. Het is niet de meerderheid, maar ze zullen er echt zijn. En de ouderen die het wel kunnen of iemand hebben die hen helpt, zullen die QR-code echt wel netjes op hun telefoon hebben. Maar een beetje soepeler voor diegenen waarvoor dat niet geldt, zou ik terecht vinden.

    Oh en ik heb verder helemaal geen probleem met de QR-code hoor. Net zoals al die mensen die ervoor zorgen dat de horeca gewoon weer vol zit, ondanks dat er mensen waren die riepen dat dat vast niet het geval zou zijn. Zoals ook blijkt uit het stuk dat HappyRabbits postte. Het is een kleine minderheid die echt tegen is, het hardst roept en in het nieuws komt. En degenen die er helemaal niet zo'n moeite mee hebben, gaan gewoon lekker naar de horeca, het theater etc. en hoor je verder niet.
     
    olleke likes this.
  8. susanne85

    susanne85 VIP lid

    Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    Maar ik kan daar toch niks aan veranderen? Je kan wel tegen mij roepen maar daar zal 0 verandering uit voortkomen hoe spijtig dat ook is. Wij doen gewoon wat ons opgelegd wordt. Misschien heeft t ook wel te maken of een Hema een franchise is zoals mijn vestiging. Wij zien liever ook die hele qr verdwijnen maar dat bepalen Wij niet en moeten roeien met de roemen die we hebben. Vandaag was t knetter druk bij ons en door de check werd de rij steeds langer maar t geduld wel minder.
     
    Zara75, Zuul and femkes like this.
  9. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    Mar 28, 2020
    9,471
    8,618
    113
    Female
    Misschien beter lezen dan? Want @susanne85 geeft al aan dat het allemaal eeg lastig is en het checken veel tijd vergt. Mensen worden ongeduldig, enz…
    Dat is toch weer een hele andere ervaring he? En die lees ik gewoon hier op het forum..
     
  10. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik geloof best dat er mensen zijn die de medewerker verantwoordelijk houden voor regels waar medewerkers niets aan kunnen doen. Niets nieuws. Makkelijk target om die persoon aan te vallen. Zegt vooral iets over de mensen dan die betreffende medewerkers.

    Mijn ervaring is anders, en ik zie hier volle tenten, geen heisa, geen gedoe, geen ongeduldige en geïrriteerde mensen en vooral mensen die zonder problemen codes en id's laten zien als daar om gevraagd wordt. Geen extra mensen aan de deur, en mensen die het gewoon naar hun zin hebben.

    Alleen die hoor je doorgaans niet op feestboek, tweeter of andere kanalen. Die leven gewoon hun leven en doen dingen die ze weer kunnen. Al dan niet gevaccineerd,want dat moet iemand ook echt zelf weten en die zoner problemen een test regelen als dat nodig is.

    It's a choice!
     
    amdaa likes this.
  11. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    Mar 28, 2020
    9,471
    8,618
    113
    Female
    Die kanalen ken ik dan weer niet, geen idee wat daar gemeld wordt.
    Daarom haalde ik ook gewoon een voorbeeld van zp aan. Het is dus niet overal rozengeur en maneschijn.
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    Nov 17, 2016
    18,965
    15,003
    113
    Hier doe ik t voor mn moeder en die is toch echt nog niet op t niveau bejaardentehuis. Internetbankieren, belastingen, allerhanden computer en telefoon issues, DigiD /QR code gebeuren.

    Geregeld nog een gevecht om dr telefoon op te kunnen nemen. Mn schoonvader wordt helemaal zenuwziek als zn telefoon afgaat (lukt m echt NOOIT dat swipen).

    Hebben allemaal een geel boekje met stickers en stempels enzo. Niet zaligmakend maar in elk geval WAT als achtervang.
     
  13. olleke

    olleke Fanatiek lid

    Mar 8, 2012
    4,847
    4,103
    113
    Alleen is het gele boekje in NL niet geldig. Internationaal wel in een aantal landen.
    Mijn ouders hebben wonderwel zelf de qr codes erop gekregen, terwijl wij toch heel vaak ragen krijgen om ze te helpen net hun mobiel
     
  14. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    Mar 21, 2012
    23,203
    16,539
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dan moet je bij je werkgever aangeven dat het niet werkt. Dan moet die een oplossing zoeken. Kan me voorstellen dat mensen ongeduldig worden. Zou ik ook hebben
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    Nov 17, 2016
    18,965
    15,003
    113
    Neuh maar als t een scheldpartij wordt op zichzelf omdat t weer eens niet lukt en de ene met de ander gaat bemoeien, dan is t wel fijn dat er nog IETS is. Oogluikend is t al eens goedgekeurd omdat er zo verschrikkelijk gehannesed werd. T zijn echt digitale rampenfondsen. :roflmao:

    De "hulp" onderling werkt ook zo heerlijk bloeddruk verhogend. "je doet t niet goed je moet daar en dan daar zijn" "JA DAT DOE IK TOCH?!?" "neeeee je doet t verkeerd" ... --> * kortsluiting *

    Geprinte versie is overigens onderweg. Die QR code is levensgevaarlijk met hartpatienten die digibeet zijn. :|
     
    olleke likes this.
  16. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Toch denk ik dat dit niet beleid van de Hema is en als hoofdkantoor daar achter komt ze als vestiging problemen zullen krijgen hoor.... Kan me niet voorstellen dat Hema bv gezegd heeft "jongens zoek maar uit wat jullie doen, ons maakt het niet uit!"

    Dus jouw post dat hema maar eenduidig beleid moet voeren verderop vind ik ook niet kloppen aangezien je dat baseert op 1 vestiging waar jij bent geweest, zonder uit te zoeken wat het standpunt van de Hema daadwerkelijk is.

    Dat gezegd hebbende is het uiteraard super vervelend voor de oudjes EN de medewerkers die moeten Controleren! Medewerkers doen enkel wat de overheid van hun verwacht en oudjes kunnen idd niet altijd met de techniek omgaan... Maar er zijn ook zat oudjes die doen alsof en zich gewoonweg niet aan de regels houden (testen of thuis blijven met klachten of contact etc) als je dan een uitzondering zou maken heeft het hele beleid geen nut. (even terzijde of 't verder een logische stap is om die qr code te moeten hebben he) en boetes van de boa's als je dus je zaakjes niet op orde hebt als horeca wil je natuurlijk ook niet.
     
    Zara75 and femkes like this.
  17. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Waarschijnlijk valt het op de terrassen en echte horeca zaken wel mee... Je hebt een x aantal tafels, vol is vol en mensen lopen door/gaan ergens anders heen.

    De horeca als een Hema, MC Donald's, KFC, IKEA etc is een ander verhaal... Daar zijn echt extra mensen nodig om de codes te controleren, om de rij te handhaven (want ja, daar gaan mensen dus gewoon nog in de rij staan....ze hebben bijvoorbeeld geen andere keuze meer (MC met kids of IKEA waar je toch al binnen bent en honger hebt)) en dan gaat het echt nog wel eens mis! Mensen die geen begrip hebben dat regels gevolgd worden en hun ongenoegen uiten naar medewerkers terwijl deze mense van te voren weten welke regels gelden en dit niet de medewerkers voor de voeten zouden moeten gooien!

    Maar goed hoe krom is het dat je bij een hema/IKEA wel gezellig mag winkelen binnen... Je arm en arm alle bedden kunt proberen, Maar zodra je een kopje koffie wil drinken je ineens een QR code nodig hebt... :roflmao:
     
    Ally2020 likes this.
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    Oct 10, 2006
    50,193
    35,895
    113
    De Hema heeft vast een eenduidig beleid, maar eigenwijze winkelmanagers die denken dat het niet voor hun geldt.
    Het beleid is namelijk heel duidelijk. Binnen zitten in de horeca is met qr code
     
    Felice and Saartje33 like this.
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    Mar 21, 2012
    23,203
    16,539
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het gaat mij geeneens zozeer om dat beleid maar wel dat mensen daar zo stoïcijns in blijven hangen en mensen gaan weigeren omdat iemand zegt dat dit zo moet. Ik hoop dat mensen ook zelf een beetje na blijven denken. Dikke rijen omdat de code gescand moet worden en dan ook nog discussies gaan voeren. Niet zo gek dat mensen geïrriteerd raken. Nu zijn het broodjes die je naar je kop krijgt gesmeten en straks kan je een paar klappen krijgen of nog erger. Maar goed je moet het er maar voor over hebben want ja de grote baas zegt dat we dit moeten doen.
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    Oct 10, 2006
    50,193
    35,895
    113
    Totaal omgekeerde wereld. Het moet nu eenmaal, dus hoor je je daaraan te houden. De discussie wordt juist veroorzaakt door mensen die tegen beter weten toch in die rij gaan staan, terwijl ze geen geldige qr code hebben. Als je voor 1 iemand een uitzondering moet maken, moet je dat voor iedereen gaan doen. Geen beginnen aan. En als je je baan wilt houden ben je ook wel lekker dom bezig om op die manier tegen je baas in te gaan. Misschien als je baas het zelf zou hebben bedacht, maar dat is hier zeker niet het geval.
    De boete komt ook niet op het bordje van de medewerker die er niet aan mee wil werken, wel op het bordje van de baas.
     

Share This Page