Precies. Dat betekent dat er nu nog niets over te zeggen is. Hopelijk hebben ze op tijd aan de bel getrokken (en heeft de ACM op tijd ingegrepen) zodat ze nog aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Want dat is gewoon uit te rekenen voor een bedrijf.
Inmiddels zijn ze wel failliet verklaard: https://www.nu.nl/economie/6164948/in-problemen-verkerende-energieleverancier-welkom-energie-failliet-verklaard.html
Volgens mij kan je je maandbedrag bij bijv. Eneco naar beneden aan laten passen. Wij konden dat via de Toon. De kans is dan wel groter dat je bij se eindafrekening bij moet betalen, maar het verlicht je lasten nu wel even.
Het maandbedrag kan altijd aangepast worden ,alleen is het niet handig om onder het advies van de leverancier te gaan zitten omdat je dan met de eindafrekening echt (veel) bij moet betalen.Nu verlagen om tijdelijk je lasten te verlichten helpt niet echt gezien de hoge prijzen voor gas en stroom.Je verbruik verandert namelijk niet,alleen het tarief...Als het voorstel nu 250 euro is,is dat op basis van je gebruik verrekend naar de huidige tarieven.Zet je het bedrag terug naar 100 (oid) dan heb je later een megaprobleem.De klanten van Welkom gaan dit nu mee maken,hetzelfde verbruik, maandbedrag 3x zo hoog zonder dat het echt aan te passen is.....
https://www.ad.nl/economie/welkom-energie-officieel-failliet-gedupeerde-klanten-zien-kans-op-compensatie-slinken~aa780efc/
Zeker, maar je moet dan uiteraard ook niet van 290 naar 100 gaan, dat is ook niet reëel. Anderzijds kan het best zo zijn dat het met die stijging in januari meevalt, omdat Rusland de gasvoorraden in Europa laat aanvullen. Je eigen gasverbruik kan je zeker wel verlagen. Zet de verwarming een graadje lager, eerder terugzetten 's avonds, minder lang en minder heet douchen. Geen suddergerechten koken. Al met al is er best één en ander mogelijk om de schade te beperken. Nu maar hopen dat we geen strenge winter krijgen.
Wat vervelend voor de gedupeerden zeg. Ik heb eind september geprobeerd over te stappen naar welkom energie via Independer. Ik hoorde maar niks en uiteindelijk kreeg ik bericht dat mijn aanmelding om technische redenen geannuleerd was. Waarschijnlijk ging het toen al niet zo goed, nu 2 weken geleden. Gelukkig maar dat ze het toen niet doorgezet hebben bij mij dan. ik ben uiteindelijk overgestapt naar Vattenfall. Variabel tarief, ik vond het meevallen en gok dat het de komende tijd ook niet alteveel gaat stijgen. De vaste tarieven waren bizar.
Ja ik las dat ze failliet zijn, echt super balen, want na betekening zouden we nog zeker 600 euro van ze tegoed hebben. Deze maand hebben ze alleen nog niks afgeschreven. Kan ik voorkomen dat ze dat nog gaan doen? Zo ja, hoe?
Meestal betaal je vooruit dus dan heb je voor oktober al betaald. Maar anders kun je de incasso machtiging terugtrekken bij de bank. Dan mogen ze niet meer afschrijven.
Ik ben er normaal helemaal niet van, maar ik heb 1 termijn bedrag terug kunnen storten. Zaten er vanaf 1 augustus en zijn 450 kwijt.
Ik kon het afgelopen week nog terug boeken van eind september en heb het ook al terug op mijn rekening. Was wel nog net voordat ze officieel failliet waren. Ik weet dus niet of ze op zo'n moment de bankrekeningen bevriezen oid.
Ik heb net terug geboekt en dat is gelukkig gelukt, maar ik weet niet hoe ik kan blokkeren dat ze nog (automatisch) afschrijven.
Als het goed is kan je ergens zien waar incassos voor zijn afgegeven. Bij ING kan dat je dat alleen via pc zien, niet via de app Dan kan je hem daar cancelen
Ik ook. Maar vind het meevallen. Is bijna gelijk aan het oude termijnbedrag. Maar wij waren net een maand overgestapt, dus wie weet dat dat ook mee speelt.