Dan liever gewoon dicht. Dat 50/50 vond ik waardeloos. Al had school het wel goed geregeld. Per gezin tegelijk, in principe op basis van achternaam. Met de "losse" kinderen werd geschoven als 1 groep veel groter was
Wij ook... hebben ons zoontje begin van de week aangemeld voor de noodopvang, ik kon alleen mailen. Nog geen antwoord gehad als ik morgen nog niks hoor dan bel ik even. Tot nu nog geen gebruik van de noodopvang gemaakt, maar het is echt op hier. Ik ga mezelf niet meer de stress in werken...
Dat is zeker waar. Hij komt aan de uren en wat nog veel belangrijker is dat hij nu wat doet. Hij ging met zoveel tegenzin naar school. Nu moet hij vroeger weg maar wel met meer plezier. In de vakantie mist hij school. Dat had hij eerst niet. Op de een of andere manier zullen de uren wel kloppen. Ook handig dat ik niet meer moet denken wat is de tijd hoe laat moet ik er zijn
Dat is bij ons ook niet hoor. Dochter ging al vanaf groep 2 een hele vrijdag naar school. Alleen de woensdagmiddag vrij. Andere dagen tot 15u.
Hier in de regio juist veel continurooster, voor alle groepen gelijk. Onze school heeft geen continurooster, op woensdagmiddag vrij, ook van groep 1 t/m 8 hetzelfde rooster.
Hier ook continurooster maar wel met 3 lange en 2 korte dagen. Net als vroeger, alleen de pauze met 3 kwartingekort en de eindtijd dus ook.
Ik bedoelde elke dag dezelfde begin- en eindtijd maar dat is dus niet de definitie van continue rooster
Onze school heeft een enquête gehouden over de schooltijden. Zoals het was of continu rooster. Toen bleek dat de meeste ouders continu rooster als optie hadden aangegeven gingen ze navraag doen in welke vorm. Volgens mij kregen we toen 2 opties. 5 gelijke dagen of 4 gelijke dagen en één korte. Beide werden gezien als continu roosters. Verschil met voorheen was dat de kinderen thuis aten of tegen betaling op school. Bij continu rooster ga je niet naar huis om te eten maar blijft iedereen op school. Dus zo zie ik de definitie van continu rooster, je eet op school... Alleen kan ik mij ook goed voorstellen dat als je 5 gelijke dagen gewend bent als continu rooster dat je dat als definitie hebt.
Inderdaad. Het geeft mij veel onrust. Ik wil ook duidelijkheid kunnen geven aan de kinderen. Die dag ga je weer naar school. Maar het coronabeleid hier is zo onvoorspelbaar. Cijfers stijgen, er gebeurt niks, cijfers dalen, alles dicht... Ze moeten er nu opeens zeker zijn dat de ziekenhuisopnames niet toenemen voordat de scholen open kunnen. Dat is toch de omgekeerde wereld? Je gooit toch pas de scholen dicht als je zeker weet dat de boel uit de hand loopt? (Eigenlijk moeten ze de scholen helemaal niet meer sluiten, maar goed, is weer een andere discussie).
Bij de eerste lockdown wilde bijna iedereen dat de scholen dicht gingen, bij de tweede lockdown werd er weer geroepen dat ze te lang hadden gewacht met maatregelen.. Ik denk dat ze het nooit goed kunnen doen..
Hier hebben vrijwel alle scholen alleen woensdagmiddag vrij voor groe 1 t/m 8 (laten we zo zeggen: ik ken geen scholen die het niet hebben, maar ik zal niet beweren dat ik van alle scholen de tijden weet, dus best kans dat er een of een paar scholen zijn die het wel hebben). Ik hoop op of helemaal open of helemaal dicht (dat laatste hoop ik natuurlijk niet op…). Ene dag school, andere dag thuis vond ik erg onrustig. Werkte voor de kinderen ook niet. Ik ga voor structuur, dat werkt hier het beste. Hoewel voor de oudste af en toe naar school (bv. elke ochtend of elke middag) wel fijn zou zijn ivm contact met klasgenoten, maar ja, moet ze natuurlijk wel net in de ‘goede groep’ zitten wil het nut hebben qua vriendinnen zien ed…
Ik kan me een discussie levendig herinneren van een paar weken geleden dat je aangaf dat er geen misbruik gemaakt mag worden van de noodopvang. Dit nav een pas bevallen lid hier op het forum. Ik vraag me dan af hoe het komt dat je nu zelf zegt dat je gebruik gaat maken van die opvang, dat het wellicht misbruik is, je het eigenlijk best zelf kan opvangen en dat je nu zegt er ‘recht op te hebben’. Ik kan dat niet zo goed rijmen, dus was benieuwd.
De eerste lockdown was eigenlijk blinde paniek. Niet zo raar, er was nog zo weinig bekend. Bij de tweede lockdown was er al veel meer bekend over de schadelijke gevolgen van een schoolsluiting en toch gingen de scholen dicht (toen niet eens vamwege de besmettingen op scholen maar om de ouders thuis te houden). Nu weten we nog beter hoe slecht een scholensluiting is voor kinderen maar weer wordt een langere sluiting heel serieus overwogen. En op basis waarvan? Vermoedens en aannames. Welke info moet er komen om een besluit te nemen? Wanneer is er genoeg info? En blijven we in de tussentijd maar afwachten? En de kinderen zijn de dupe.
Waarom? Omdat wij beiden een cruciaal beroep hebben, op donderdag het zelf op kunnen vangen door allebei uren in te leveren. Maar waarom? We hebben er recht op alleen nooit gebruik van willen maken. Nou dat gaat na de vakantie wel gebeuren. En nee dat is niet mijn ene kind wegbrengen om met mijn andere te kunnen knuffelen.. maar we gaan dan gewoon onze normale uren werken. Dochtertje heeft ook Corona nu dus wat dat betreft lopen we geen risico meer. Zoontje ging vorige lockdown nog niet naar de opvang. Dat hebben we toen ivm zijn gezondheid toen uitgesteld tot na de lockdown. We hadden dus sowieso oppas voor hem nodig. Nu is dat niet meer dus een extra reden waarom we er nu makkelijker gebruik van maken dan vorige lockdown. Onze uren zijn ook niet oneindig en de rek is er hier ook wel uit. Dus wij kunnen het indien noodzakelijk anders regelen maar dat noodzakelijke is er voor ons wel af..