Klantenservice België

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamaa6, 23 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ligt het nu aan mij?

    Ik vind de klantenservice of als je contact hebt met dokter/instantie/belasting weet ik veel.
    Altijd zo onvriendelijk en niet meedenkend ik ben dat zo niet gewend als Nederlandse klopt dit of is dit gewoon een paar keer pech?
     
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Ik ben Belgische en ik vind vooral de slechte werking bij instanties opvallend.
    Nooit weten ze van iets, verbinden ze u door en zit je fout, vinden het dossier niet, ....
    Maar ik kan niet vergelijken met Nederland natuurlijk.


    Dokters heb ik geen slechte ervaringen mee.
    Onze huisdokter is soms wat kort maar dat is natuurlijk doordat hij niet heel de dag iemand heeft die de telefoon opneemt en kan bezig zijn met een onderzoek ofzo (de werking is totaal anders uiteindelijk, wratten, bloedafname en al wat je maar kan bedenken, word allemaal door de arts zelf gedaan)
     
  3. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93

    Als ik dus een klantenservice bel heb ik altijd het idee dat er opgenomen wordt met de gedachte :waarom belt u heb ik weer ?! Ipv hoe kunnen we u helpen of wat is u vraag?
    En dan leg je je vraag uit en vragen ze alsof je een rare vraag hebt : maar ik snap het probleem niet?of wat wilt u dat we doen? Of ja maar ik snap u niet ?of we verbinden u door of we zien er niets van terug als je eerder iemand hebt gesproken.


    En dan zijn het doodnormale vragen in Nederland proberen mensen mee te denken mee te kijken of je vraag te beantwoorden
     
  4. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Ik denk niet dat dit gaat om Belg of Nederlander maar om de persoon wie je aan de lijn hebt :D.
     
  5. linnim

    linnim Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Schijnt normaal te zijn.
    1x een vlaamse dame van coolblue aan de lijn gehad die mij vertelde dat ik niet moest zaniken en ze gooide de hoorn erop.:confused:
    Pakket was al 2 weken zoek.

    Hier heb ik overigens wel een melding van gemaakt
     
  6. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93

    Eerste keer dacht ik dat ook tweede keer ook maar het lijkt nu wel te erg
     
  7. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    68.535
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Goede vriend van mij komt uit Antwerpen en die beschreef ook altijd wat jij ervaart.
    Inmiddels woont hij op Filipijnen en daar is het nog erger :| o_O
     
  8. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Dan heb ik tot nu toe geluk gehad. Vrijwel altijd netjes te woord gestaan. En natuurlijk kun je ooit net iemand treffen die net te weinig slaap heeft gehad of het te druk heeft om vriendelijk te kunnen zijn of de pech heeft onvriendelijk te zijn geboren. Maar meestal gewoon erg vriendelijk.
    Denk eigenlijk niet anders dan in NL.
     
  9. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik herken dit :roflmao: Ik doe technische implementaties en mijn Nederlandse leveranciers denken altijd heel erg mee, komen met voorstellen of zeggen nou als a niet kan kunnen we b doen etc. (Niet allemaal maar zeker 90%) Ik heb ook 4 Belgische implementaties gedaan en daar word ik helemaal gek omdat ze bij alles aangeven nee kan niet PUNT of Nee dat is gewoon zo. PUNT. Ook de nazorg van de klantenservice of helpdesk doen ze altijd net alsof het vreselijk
    Irritant is dat je vragen stelt of hulp nodig hebt terwijl ik dan toch gewoon betalende klant ben en om hulp vraag aan de klantenservice of helpdesk: daar ben je toch voor? Maar misschien dat ik nog eens een prettige ga treffen ook in België hoor. Dit is nu bij 4 het geval geweest.

    Het geeft mij mega veel frustratie dus heb het er veel met Belgische collega’s over gehad en ze zeggen allemaal dat ze het wel herkennen en dat het misschien cultuur is (geen idee of dat zo is)

    Maar mij valt het verschil dus zeker ook op!
     
  10. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Onvriendelijk zijn ? :roflmao::D

    Ik denk dat jullie gewoon te domme vragen stellen :p.
     
    cosdy vindt dit leuk.
  11. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    3.561
    3.892
    113
    Vrouw
    Denk dat het vooral heel erg van de persoon afhangt.
    Tot nu toe niet zo veel onvriendelijke medewerkers aan de lijn gehad hier in Belgie. De meeste proberen wel gewoon mee te denken naar een oplossing.
    Ook via mail gewoon normal reacties.
    Het enige bedrijf waar ik echt teleurgesteld in ben is de kwantum, maar die hebben hun hoofdkantoor in Nederland volgens mij.. die denken echt niet mee aan een oplossing voor ons vouwgordijn wat nu al 2 keer kapot is geweest en de herlevering al 2 keer kwijt is geraakt tijdens levering (op 1 jaar tijd)
     
    Neuzeke en Mapje vinden dit leuk.
  12. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Nee niet onvriendelijk zijn maar dat meedenken, alternatieven bieden, helpen. Ze zijn niet onvriendelijk maar meer zo van ja nou dat is nou eenmaal zo dus ja.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina