Ik heb afgelopen zaterdag een mail gestuurd naar de zwemvereniging met daar in een klacht en een vraag. Tot nu toe heb ik nog steeds geen antwoord gekregen en dat vind ik echt niet kunnen. Ze hebben geen telefoonnummer dus ik kan ze niet anders bereiken. mijn man gaat zaterdag bij zwemles iemand hier op aanspreken en eist een gesprek. goed dat is dus de reden van mijn topic. Wat vinden jullie een normale tijd om te wachten op een antwoord op een klacht/vraag via de mail? En dan niet alleen van het zwembad hè.. gewoon random.
Het ligt er een beetje aan wat de klacht is. Moet er iets worden uitgezocht, moeten mensen overleggen over een oplossing etc. Het liefst heb ik met een dag antwoord haha maar dat is niet altijd realistisch. Soms is "het duurt nog even, we zijn ermee bezig" ook een prima antwoord.
Sowieso is het netjes om aan tegen dat je vraag in goede orde is ontvangen en daarbij aangeven dat er "tijd" nodig is om terug te komen met een antwoord. Nog netter zou zijn wanneer er aan word gegeven hoe lang die "tijd" duurt.
Hier ergens een klacht ingediend. Een eerste reactie gekregen. Daar was ik het niet mee eens en had nog 1 belangrijke vraag. Sindsdien geen reactie meer. Nu een maand geleden. Vind het te gek voor woorden. Behoorlijk onprofessioneel en ronduit 'zielig' dat ze niet meer reageren. En ik weet dat het is omdat ik met die ene vraag hun antwoord teniet doe en ze dus nooit hun gelijk kunnen halen. Ik laat het hierbij maar vind het echt niet kunnen.
Een bevestiging dat de mail/klacht is ontvangen vind ik niet meer dan normaal. Binnen wat voor tijd er gereageerd moet worden op een klacht/vraag, tsja lastig.. Ik zou binnen enkele dagen wel een reactie verwachten maar dat kan natuurlijk verschillen, zeker als ze tijd nodig hebben om iets uit te zoeken of overleggen oid. Als ze langer dan een paar dagen nodig hebben, prima maar dan is een "het duurt wat langer maar we zijn ermee bezig en komen er zsm op terug" wat mij betreft ook goed.
Mja wisselt. Een zwemvereniging bestaat denk ik voornamelijk uit vrijwilligers (hier wel ten minste). Als die op vrijdag en zaterdag bijv gebruik maken van het zwembad (zoals hier het geval) dan zou ik niet raar opkijken dat ik een week moet wachten op een antwoord. Want die mensen starten niet elke dag die mail op. Bij een bedrijf verwacht ik toch wel binnen 1-2 werkdagen een reactie (niet perse dus gelijk een oplossing op de klacht)
Soms gaat het heel snel maar ook al wel eens een aantal weken moeten wachten op antwoord. Ook wel al een paar keer gewoon geen antwoord gehad (beide keren de ombudsdienst van 2 verschillende ziekenhuizen) Ik zou het toch zeker wel een week de kans geven Vaak krijg je zo een standaardmail terug dat ze binnen zo zei dagen proberen te antwoorden Oei nu klinkt het precies alsof ik supervaak klachten indien maar dat is zeker niet zo
Wat andere ook zeggen het ligt er ook aan of het bij een vereniging is of bij een bedrijf. Bij een bedrijf ongeveer 3 werkdagen. Maar dat is ook afhankelijk van de klacht/ vraag. Gaat het over spullen die zijn meegenomen of is een kind bijna verdronken. Bij de 1 zit meer spoed dan bij de ander.
Gelukkig niet Nee het ligt wat lastiger en ik weet dat ik niet de enige ben die geklaagd heeft. 2 weken terug schijnt er een vader ook al behoorlijk uit zijn slof geschoten te zijn maar dan in het zwembad zelf. Ik heb een vriendelijke mail gestuurd met daarin de klacht en mijn vraag. Niet aanvallend oid. Maar goed ik ben al aan het rondkijken voor een andere plek om te gaan zwemmen met ze.
Bij een bedrijf: als ik binnen een dag of 2-3 een antwoord krijg, vind ik dat wel fijn. Ongeveer een week redelijk normaal. Na 2 weken zou ik chagrijnig ervan worden. Tenzij ik na 2 dagen al antwoord had gehad met 'we hebben uw mail ontvangen en hebben wat meer tijd nodig voor een antwoord, we komen er na 2-3 weken op terug'. Dat vind ik dan wel lang, maar in sommige situaties begrijpelijk. Bij een vereniging o.i.d. die draait op vrijwilligers, zou ik van 2-3 dagen onder de indruk zijn en een week nog steeds prima vinden. Een week of 2 zou ik wel lang vinden, maar ik zou er niet chagrijnig van worden. Na 3 weken zou ik een reminder sturen.
Dat is heel vervelend. Heb je er nog wel vertrouwen in om ze daar te laten zwemmen? Ja met aanvallend heb je ook niks want dan sta je niet open voor communicatie.
Is het een optie om iemand van de vereniging te benaderen en aant e geven dat je een mail hebt gestuurd, dat je daarop graag een reactie wilt ontvangen? Zoals hierboven ook is aangegeven, een vereniging bestaat meestal uit vrijwilligers die dit soort dingen naast hun werk uitvoeren. Soms zijn ze zich er niet eens van bewust dat er een mail is binnengekomen.