Hier heb ik me pas geleden ook aan schuldig gemaakt. Oeps! Zoon ging voor het eerst naar de peuter opvang. Was ook wel dom van mij. Hij heeft ook nog eens zo’n dino trommel die waarschijnlijk 8 andere kinderen ook hebben
Hahaha ik maak me er zelf ook wel een schuldig aan hoor! Maar wat je zegt; 7 Paw Patrol trommels, 5 dezelfde kleur Bento boxen en 6 van Frozen en geen enkel kind dat weet wat er in zijn/haar trommel zit Zucht
Haha ik vind het dus zo moeilijk dat aankleden voor de gastouder. Vooral omdat het bij onze gastouder altijd bloedheet is binnen Onze dochter krijgt dus vaak een vestje aan over een t shirt, dan heeft ze opties!
O en wat ik behoorlijk irritant vind op het moment is dat gepusht om terug volle uren te gaan werken. Er is een reden dat dat niet gaat, laat me met rust en geef me de tijd om terug te komen
Ik heb veel in retail gewerkt als bijbaan: - Wanneer bij de ingang dezelfde persoon steeds naar binnen en buiten loopt. Mensen hebben niet door dat er bij de gemiddelde deur van een winkel een klantenteller hangt die bijhoudt hoeveel mensen er binnen komen, zodat je aan het einde van de dag inzicht hebt in omzet per klant gemiddeld. Hoe hoger je verkoop per klant, hoe beter natuurlijk. Mja, dat gemiddelde dendert omlaag wanneer dezelfde persoon steeds door die klantenteller loopt. Om die reden zie je personeel ook gebukt naar buiten gaan tijdens pauzes oid. - Dat mensen denken dat je dom bent wanneer je in een kledingzaak werkt. Heel denigrerend hoe mensen kunnen doen. Bij een collega ging een klant zelfs met knipperende vingers opdrachten geven. "Kun je even die maat halen boven?" En dan knipperde ze zo met haar vingers. Vreselijk. Collega knipperde overigens terug met haar vingers, weet even niet meer exact maar ze maakte wel een gevatte opmerking terug. - 5 minuten voor sluitingstijd nog een klant die met contant geld betaald, terwijl je net de kassa al hebt geteld etc. Maar goed, dat is eigenlijk een stomme irritatie want je bent natuurlijk blij met omzet. Mja, wanneer je dan de hele dag geen kip hebt gezien en de allerlaatste klant is er zo een. - Wanneer iemand denkt dat ze cadeaus beter kunnen inpakken dan jij. Ik ben toen gewoon weggelopen en heb gezegd dat ze het zelf kan inpakken. Dit was ook mijn allerlaatste baan in de retail overigens, zo beu was ik die 'stomme' klanten.
Cliënten, die volledig met de tillift geholpen moeten worden, die 2 minuten voor je pauze in gaat, bellen dat ze moeten plassen en dan trots zeggen: 'ik bel gelukkig nog voor je pauze'. Rokende collega's die vaak tussendoor gaan zitten voor een sigaret. Management die denken dat je voor iedere overleg op je vrije dag terug komt. Kliekjesvorming op het werk. Collega's die geen bellen lopen.
Oja en horeca ook gewerkt. - mensen die willen meehelpen met glazen van het dienblad tillen bij het uitserveren. Dan ben je dus je evenwicht kwijt. - wanneer mensen al hun papiertjes/viezigheden in lege glazen stoppen omdat ze dan denken dat ze daarmee het personeel helpen met opruimen. Voor afwassers is dat heel vervelend juist. Kan je al die dingen er eerst uit vissen; blijft allemaal aan de rand van het glas plakken of aankoeken. Haha. Oh en heb 1 keer een klant gehad die schreeuwde tegen mij of ik ‘ongesteld was ofzo’. Ja, gewoon geen fatsoen. Kom je ook tegen dus wanneer je met allerlei mensen in aanraking komt. In mijn huidige baan heb ik er eigenlijk geen. Het kan wel eens vervelend zijn wanneer een klant de strategie van tafel veegt (stug willen blijven volhouden aan iets dat niet werkt), maar dat betekent tegelijk ook dat ik meer draagvlak moet creëren links of rechtsom.
Tja dit soort ouders heb ik het o.a. over. Ik zeg niet dat de kinderen het koud hebben omdat ik het koud heb, maar omdat ze huilend met blauwe lippen buiten staan. Het was vanochtend om 10 uur nog maar 5 graden. Bezopen om een peuter dan met een zomerjasje buiten te zetten. En als de kinderen staan te huilen hebben ze het dus niet lekker warm. Voor mijn part geven ouders 5 verschillende jassen kledingsets mee. Ik kleed ze met alle liefde om als de temperatuur anders is dan verwacht. Maar een dreumes, peuter of kleuter met die temperaturen zo de deur uit laten gaan vind ik echt sneu. En onwerkbaar als er meerdere kindjes graag naar buiten willen en 1 of 2 staan verkleumd te huilen. Wat is dan jouw oplossing?
Vraag me nav. jouw post dan af hoe kleuterleiding dat doet? Die hebben er ongetwijfeld ook genoeg kindjes tussen zitten met zo’n “tussen jasje”, die met deze temperaturen eigenlijk te koud is voor de ochtend, maar precies goed voor tussen de middag en erna. Die kleuterjuffen/-meesters kunnen toch moeilijk van dertig kinderen in de gaten houden of ze wel de juiste jas van de kapstok pakken voor dat buitenspeelmoment. Evenmin kunnen ze van dertig kinderen in de gaten houden of ze wel hun beide jassen weer mee terug naar huis nemen of niet. En als dat laatste niet gebeurt is het ook weer niet goed, want dan komt het kind de volgende ochtend dus weer in een te koude jas op school
Nee, dat kan daar niet. Die staan dan dus ook met jankende kleuters buiten. Maar de kinderen die bij mij komen zijn nog veel jonger, houden zichzelf dus minder goed warm qua beweging in vergelijkimg met een kleuter. En ik geef altijd duidelijk aan: liever te veel kleding bij, ikbekijk het wel op dat moment.
On-topic: in een vorig werkveld als groepsbegeleider ergerde me ik weleens vaker er aan dat bepaalde personen altijd onder rusttijd binnen kwamen. Het enige moment op de dag dat ik administratie kon (en moest) doen. En dan dus achteraf via iemand anders te horen krijgen dat er is geklaagd “omdat ik altijd achter de computer zit en nooit wat doe met de bewoners”. Schiet mij maar lek. Gelukkig wist ik wel beter.
Snap je frustratie hoor. Erg vervelend ook als je duidelijk hebt aangegeven ze met alle liefde om te willen kleden en dat je liever teveel jassen mee krijgt als te weinig.
Heb je even Onzinnige verwijzingen en cirkelverwijzingen Patienten die te laat komen Consulenten die niet komen Verkeerd geplande afspraken Anios die een patiënt niet behoorlijk nakijken of een halve anamnese afnemen Patientmaterialen die kwijtraken Managementsels die besprekingen eenzijdig plannen wanneer het hen uitkomt, in plaats van rekening te houden met spreekuren en vrije dagen Onzinnige management plannen Publieke opinie die ons wil wegzetten als geldwolven Haperende ICT Dubbel werk
Inhakend op deze: tijdens de retrospectief vergadering (is bedoeld om het functioneren van het team in de afgelopen periode ondercde loep te nemen) alleen maar zeiken over wat andere teams of "de organisatie" allemaal fout doet. En als je dan richting oplossingen wil gaan. Alleen maar benoemen wat anderen, buiten onze invloed sfeer, anders moeten gaan doen. Ik vraag dan altijd iets in de trant van: En wat kunnen wij doen om deze situatie te verbeteren? Komt nooit reactie op En ook irritant: mensen die met reply to all reageren op algemene mailtjes naar de halve organisatie. (Bijvoorbeeld dat je wordt geïnformeerd over een update van iets, en dan krijg je daarna nog 10 keer antwoorden als: 'bedankt voor de update')
Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis. Genoeg irritatie punten - arts assistenten die hun werk niet goed doen. waardoor je continu erachter aan moet, omdat je alles voor het eind van de dienst wilt afronden. - patiënten/ familie die iets gelezen hebben op internet of iets gehoord hebben over de neef van de buurvrouw....... - patiënten die zoveel aandacht vragen dat je voor andere patiënten geen tijd meer hebt. - patiënten die bellen voor een glaasje water, terwijl ze dat prima zelf kunnen pakken. - veel zieke collega's en continu wordt het team gevraad om de gaten te vullen. Ze zien niet in dat dat een keer ophoudt bijn 25 man personeel waarvan 6 langdurig ziek en nog een paar kortdurend.
Ik werk niet, maar ik ben dus een tbm. Wat mijn aller grootste ergernis in de speeltuin is is dat jonge kinderen van 4 jaar gewoon ‘gedumpt’ worden als ik en een vriendin daar zijn met onze kinderen. (Vaste speeltuin waar we vaak zijn met de kinderen) We maken er wel eens grapjes over dat we een buiten-oppas-serves moeten beginnen en er geld voor moeten gaan vragen. Je kan de klok erop gelijk zetten dat als wij daar zijn de kinderen die daar heel dichtbij wonen er ook opeens binnen 5 tot 10 minuten spelen.
Werk in ziekenhuis * Familie! Soms gewoon asociaal gedrag schaam jullie *Ziekte onder het personeel en daar kunnen ze vaak niks aan doen maar irritant is het zeker
overleggen voor t overleggen, vooral in de ambtenarij echt een HORROR. Je schiet er geen bal mee op, duurt een eeuwigheid en per saldo wordt je niks wijzer en bedenk je wat je allemaal voor zinnigere dingen had kunnen doen in diezelfde tijd. De actiepuntenlijst wordt alleen maar langer en langer, als er uberhaupt al eentje is. Laat staan dat er een agenda is of dat er notulen doorgenomen zijn (indien die bestaan). Als die stukken er al zijn ben ik doorgaans degene die ze schrijft in de hoop dat er wel een keer zinnig overlegd wordt...ijdele hoop, maar blijf t proberen. Projectmanagers die geen zak uitvoeren, heb t zelf ook gedaan dus weet er iets meer van dan gemiddeld. Compleet t overzicht kwijt, geen kennis van t programma het zogenaamd wel willen weten maar vervolgens niet luisteren, in discussie gaan over prioriteiten terwijl de discussie langer duurt dan t brandje op te lossen en dan is het BRAND en ja we kennen changemanagement. Geen deadlines kunnen stellen/hanteren, veranderende scopes (bestelling van onderdelen), steevast nooit fatsoenlijke refactory periode of testperiode inruimen. Een grote chaos veroorzaken met tickets en kaartjes...ja we hebben weer een nieuwe trello bord...bedankt voor de update, had je me dat niet 2 weken geleden kunnen vertellen? geen roadmap hanteren stukken doorzetten voor de bouw die gewoon incompleet zijn dat gatenkaas er niks bij is, maar het moet wel in de release mee. Zorg eerst maar dat t compleet is gemaakt en intern afgestemd, dit valt niet te bouwen (geen usecases etc).