Ohja wat me nu nog ook te binnen schiet. ‘ ik heb normaal een hoge pijngrens’ Ja ja dat zeggen ze allemaal. Welke medicatie gebruikt u: ‘ja dat ene kleine ronde witte tabletje’ ( ik weet nu precies wat u bedoeld )
Dat snap ik zeker hoor! En ik merk inderdaad dat sommige vrouwen bang zijn om als aansteller te worden gezien, dus ik druk iedereen op het hart dat ze echt gerust mogen/moeten bellen. Alleen in dit specifieke geval zat er ook echt een deel laksheid bij: de overdag had ze het te druk met andere dingen om te bellen, 's avonds was ze moe dus geen zin om te bellen en 's nachts aan de telefoon zegt ze: ja, jij bent toch wakker dus ik bel nu maar... Had ik in mijn eerdere post niet zo duidelijk gezegd hoor. En ik snap echt dat vrouwen een drempel voelen en het daarom uitstellen. Maar deze dame was echt de eerste en enige keer in 7 jaar waarvan ik midden in de nacht geïrriteerd raakte.
Misschien wel op nummer 1: Collega's die op mijn vrije dag allemaal gaan appen voor werkgerelateerde dingen en dan nog antwoord willen ook.
In het algemeen vast wel. Maar het zou fijn zijn als ik wel voor de kinderen kan blijven zorgen ipv alleen maar op de bank kunnen liggen in een kamer zonder geluid om het draaglijk te houden. En als ze toch nooit van plan zijn om gelijk ab te geven kunnen ze ook wel aan de telefoon zeggen pak maar max pijnstilling. Scheelt zowel hun als mij tijd.
Er hoeft geen oplossing te komen, ik ken mijn kinderen toch? Kijk, als het laksheid is dan zou ik me ook storen als PM'er maar ik8 kan me bijna wekelijks verantwoorden over de kleding. Dat de meeste kinderen het kouder hebben kan zijn, maar de mijne zouden nog in sandalen naar school willen met 5 graden. Dat doe ik echt niet hoor En dan helemaal de opmerking dat ik andere jassen moet kopen, kom nou... Mijn geld en mijn kinderen.
Maar waarschijnlijk duurt het te verwachten herstel zonder antibiotica 3 dagen en met antibiotica 72 uur
Met klanten een betalingsregeling afspreken die ze vervolgens niet nakomen en ze hier dan over bellen en dan als reactie krijgen; kan je een andere keer terug bellen, ik ben nu op vakantie. Hoezo op vakantie, je had toch geen geld? Als credit controller krijg je snel een dikke huid en leer je dingen niet persoonlijk op te pakken, maar sommige mensen maken het wel heel bont. Je krijgt allerlei verwensingen naar je hoofd en als je dan vraagt of ze normaal willen blijven praten dan serieus vragen of ik met mezelf kan leven door het werk wat ik doe. Tja, bij de appie moet je ook gewoon afrekenen toch?
Hier ook.. mijn kinderen heb ik regelmatig huilend op het plein gevonden omdat de pmer zo nodig een jasje bij ze aan moest trekken met 22 graden in de zon en ze het zo warm hadden maar de jas ook niet uit mocht. Kijk dan geef ik dus geen jas meer mee he.. want wat er niet is, kan je mooi ook niet aandoen. Ik zal toch zelf wel weten wat míjn kind nodig heeft aan kleding. Niet elk mens heeft het even warm of koud.. het is tijd dat ze dat eens begrijpen.
Mijn verwachting was dat dat niet zou zijn gezien de ervaringen. Gelukkig denkt de huisarts normaal beter mee en had ik nu de pech dat het een invaller was. (Die overigens niet altijd slechter zijn maar soms is de (familie)geschiedenis kennen wel handig)
Ouders die vinden dat hun spruit fantastisch kans zwemmen, absoluut geen life jacket nodig heeft (hoe durf je het zelfs maar voor te stellen), zelf een drankje drinken aan de andere kant van het zwembad en ik er in mag omdat het oogappeltje op de eerste beste poging van de glijbaan de stroming niet uit komt en bijna verzuipt … ik ben een lifeguard
Ik werk in de zorg en hier zijn wat van mijn ergernissen: Even aanvullend op de naaldencontainers: collega's die er lege insulinepennen in gooien. Het zijn NAALDEN containers, die pennen horen daar niet in en dan is het ook geen wonder dat die containers zo vol zijn. Collega's die weigeren om een nieuwe tube zalf aan te breken. Collega's die het liefste achter de computer kruipen om te rapporteren, i.p.v. eerst even de boel in de huiskamer op te ruimen. Dit is dan rond 11 uur 's morgens, terwijl er 's middags genoeg tijd is om te rapporteren. Collega's die al geïrriteerd raken als een andere collega minder snel is dan zij, maar die andere collega neemt de tijd voor de client en raffelt het niet af. En we hoeven echt niet om 9.30 uur al klaar te zijn. Collega's die continue zeggen dat de medicijnkastjes op slot moeten (en dat is ook zo), maar vervolgens zelf de kastjes niet op slot doet. Verder heb ik een hele leuke groep collega's, die allemaal voor elkaar klaar staan. Ik zal ze echt wel gaan missen als ik over een maand weg ben
Ik vroeg de oplossing voor de situatie waarin ouders het best vinden kunnen en ik uiteindelijk met huilende kinderen sta die niet meer buiten willen omdat ze het veel te koud hebben? Jij gelooft gewoonweg niet dat dat gebeurd ofzo?
Oh en patiënten die bellen voor hun zoon/ dochter/ partner en een afspraak willen maken en dan niet weten waarvoor er een afspraak gemaakt moet worden of niet weten wanneer ze kunnen. Überhaupt bellen voor je partner snap ik al niet en al helemaal niet als diegene er dan ook nog naast zit en via via antwoord moet geven op vragen..
Mensen die dokter Google hebben geraadpleegd en tot de conclusie zijn gekomen dat hun kat blaasontsteking heeft en daarom antibiotica wil ophalen. De meeste worden boos dat ik dat weiger, wij moeten op zijn minst urine of het dier zien en 9 van 10 keer heeft een kat geen antibiotica nodig bij een blaasontsteking. Mensen die verwachten dat ze alles op de pof mee geven en boos worden dat dat niet kan, bij de supermarkt krijg je je producten toch ook niet mee zonder te betalen (er zijn uitzonderingen). Mensen die op vrijdag (of eigenlijk iedere dag) vlak voor sluitings bellen met de mededeling dat hun dier al de gehele week niet lekker is en dat ze het niet vertrouwen om het weekend in te gaan, de meeste worden ook boos dat ze dan een spoedconsult moeten betalen. Mensen verwachten dat wij alles gratis doen, want wij houden van dieren. Tja van lucht kan ik niet leven Gerda Alles wat ik (assistente) zeg niet aannemen en als de dierenarts precies het zelfde zegt alles meteen doen Collega's die een teringbende achter laten en dat ik dat in de avond dat allemaal moet opruimen of collega's die 1 minuut voor dat ze klaar zijn met werken op springen en weg gaan terwijl ik een balie vol met klanten heb Eigenaren die niet waarschuwen dat hun dier vals is. Ja pas als wij gebeten/gekrapt zijn of een flinke worsteling hebben gehad. Ja daarna zeggen ze ja dit doet ie altijd bij de dierenarts, geef dat even eerder aan dan kunnen wij onze vingers (en neus) behouden. Als we dit weten zetten we wel een waarschuwing in de kaart. Ik ben paraveterinair en verder hou ik echt wel van mijn werk *edit* Iemand belt voor een afspraak maar moet alles vragen aan de gene op de achtergrond. Geef die gene op de achtergrond aan de telefoon dan zijn we sneller klaar. Of eigenaren die zeggen maak niet uit wanneer ik langs moet komen ik heb alle tijd, je geeft 10 opties en alle 10 kunnen ze niet
Exact. Jij praat over de kinderen die er duidelijk LAST van hebben om te koud of te warm gekleed te zijn. Niet over de kinderen die er wél tegenkunnen. Ik geef dus altijd 2 setjes mee. Voor warm weer en minder warm weer. Simpelweg omdat ik slecht ben in inschatten van temperaturen. Ik ben zo'n moeder dus die een te koude jas meegeeft... en probeer dat op deze manier te voorkomen. Kleine moeite groot plezier
Oh.. bij ons is dan bekend waardoor ze pijn hebben. Daarom zijn ze bij ons onder behandeling. Of het komt juist door de behandeling. Dus daar ging ik vanuit. Als iemand ineens aanhoudende pijn heeft zonder oorzaak, dan is het wel handig om dat eerst te onderzoeken.
Ik bel ook voor mijn partner. Hij heeft ASS en heeft een verschrikkelijke hekel aan telefoneren en Nederlands is ook nog eens niet zijn moedertaal. Hij maakt het heel groot in zijn hoofd en is bang dat het verkeerd gaat/hij onverwachte vragen krijgt die hij niet begrijpt. Als ik niet bel, gaat hij gewoon niet naar de dokter. Maar ik zorg er natuurlijk wel voor dat ik alle info heb en weet wanneer hij beschikbaar is.