Ik knap af op van die overdreven positieve verhalen en reacties van eigenaren met uitvluchten. Beetje zoals op vinted. Ze krijgen een slechte beoordelingen en zijn daar met hun gsm stuk, mail kwijt, ziek, vakantie verhalen. Jaaaa doei je las mijn berichten en zette nog spullen te koop tussendoor.
Recensies zijn soms ook heel persoonlijk. Wat door de één als negatief wordt ervaren, geldt dat voor een ander niet. Zo hebben wij onze zomer vakantie geboekt voor een camping in Italië, waar we nog niet eerder zijn geweest. Nu kijk ik altijd eerst naar de recensies voordat ik iets boek, bij slechte score op hygiëne haak ik af Nu was de score voor deze camping best hoog voor alles, er stonden wel wat matige recencies tussen over geluidoverlast vanwege een naastgelegen amusementspark.. maar ook weer recencies met dat het meevalt. Dan ben ik toch wel nieuwsgierig (of bang) of er écht geluidoverlast gaat zijn tot laat in de avond hahha. Verder nooit echt slechte ervaringen gehad. Ik plaats bijna nooit recencies.. ik lees ze wel altijd voor ik iets bestel/boek.
Vind het zelf nogal sip als je een beoordeling leest bij bijv. een vakantiepark en er wordt dan 1 ster gegeven met als onderbouwing ‘het was slecht weer die dag’ Alsof dat vakantiepark daar wat aan kon doen!
Ik hou van recensies lezen. Ik doe het bijna overal voor. Ik schrijf zelf ook erg actief en dan wel waar men wat aan heeft. Ik probeer altijd wel door recensies heen te lezen. En soms nemen we de gok en als het goed bevalt schrijf ik ook graag goede recensies. Zoals nature village Paris, de recensies zijn niet super. Nu wilden wij graag heen dus we gingen, het viel ons zo mee en we zijn er nu 2 x geweest achter elkaa
Zo zag ik toevallig gisteren bij recensies van een leuk speelpark waar we zijn geweest dat iemand erbij had gezet: hoogstens 2 uur vermaak dus niet in verhouding qua prijs/kwaliteit. Dus 2 sterren. Maar mijn kinderen spelen er altijd zo 6 uur (en de entree is 6 euro ) Ligt dus ook aan je kinderen/leeftijd etc.
Dat hebben wij ook vaak ja! Waar anderen er na 1-2 uur al weer klaar mee zijn, zijn wij vaak een hele dag zoet.
Ik begin de laatste tijd ook meer en meer te twijfelen aan de oprechtheid en eerlijkheid van recensies.. slechte worden volgens mij vaak gewoon gewist, of zijn ook wel eens afkomstig van concurrentie. Goede worden geschreven door vrienden van eigenaars ipv echte klanten. Of er staan inderdaad de raarste dingen in en dan een slechte score geven, terwijl dat helemaal niks slecht is ofzo. Wat kan je dan nog geloven? Ik lees ze tegenwoordig zelfs nog nauwelijks eerlijk gezegd, weet toch niet wat er van waar is of niet. Bij booking schrijf ik er nog we eens eentje als het echt een leuk verblijf was, dat dan weer wel (als mensen dan zoals mij denken zullen ze denken dat ik vriendjes ben met de baas haha)
Ik heb al een aantal keer meegemaakt dat ik ben benaderd na een slechte recensie. Soms met korting, soms haast smekend om het eraf te halen. 1x kreeg ik het hele aankoopbedrag terug, dat is ook de enige keer dat ik erop in ben gegaan, maar dat was ook de manier om ons geschil op te lossen. Ik probeer mijn recensies altijd wel goed te onderbouwen zodat andere er ook iets aan hebben.
Bij recensies zitten ook vaak mensen die zeiken om te zeiken. Daarnaast goede ervaringen worden op schrift minder gedeeld dan slechte. Bij slechte willen we echt goed duidelijk maken "hoe slecht" het was en hebben wij er als "mens" vaak ons gram mee gehaald. Terwijl positieve vaak mondeling gaan. Ik lees ook vaak recencies en gebruik haast altijd trustpilot. Maar interpretatie ligt bij jezelf als lezer en je leest ook, zoals, eerder gemoemd de dingen die voor jouw belangrijk zijn. Vind het echt onzin om mensen te ruineren of van klandizie te beroven door een slechte beoordeling of ervaring, vooral waneer deze nergens op gebasseerd zijn. Andere kant. Wij hebben nu ook een vrij slechte ervaring met een hoveniers bedrijf. De recensies logen er niet om maar ze zijn ingehuurd door onze woningbouw. Helaas, voor deze meneer, denk ik er wel over om een goed onderbouwde minder goede recensie te geven. Hij krijgt niet maar 1 ster, geef hem er 3 maar wel wat punten voor verbetering.
Mijn nicht heeft een eigen zaakje met veel positieve recensies. De recensies zijn echter afkomstig van haar vriendinnen en familie en zijn op haar verzoek geplaatst. Qua bedrijven sta ik dus een beetje sceptisch tegenover recensies. Bij zoover of booking.com is het een kwestie van goed lezen.
Ik geef regelmatig online recensies (is hier normaal en vragen bedrijven ook om) en vind het belangrijk om eerlijk hierin te zijn. Ik heb wel eens een slechte review gegeven en ben toen gecontacteerd door het bedrijf dat - toen wel...- ineens het probleem kon oplossen. Ik heb toen mn reactie weggehaald. Maar ik heb ook wel eens een slechte review laten staan, toen ik vond dat deze 100% terecht was. Ik kijk zelf bij het kiezen van een bedrijf ook naar de reviews, maar houd wel rekening met de sample size. Als maar 30 mensen een review hebben gegeven neem ik het met een grote korrel zout. Maar als 1200 mensen tevreden zijn, dan geeft me dat wel een goed gevoel over een bedrijf.
Recensies schrijf ik zelf ook wel vaak maar ik vind ze niet echt relevant. het is meer dat er een korting bij zit dat ik ze invult. Alleen bij bol.com zijn ze vaak wel eerlijk, daar komt nog wel eens 2 ipv 4 sterren te staan omdat het te vaak mis gaat met verzenden.
Ik lees geen recensies! Mijn vriend wel en dan heb ik al direct geen zin meer om weg te gaan. Ook met films wil hij eerst alles lezen voor we de film gaan kijken.
Ik probeer altijd een eerlijke recensie achter te laten, dan heeft iedereen er iets aan. Heb ik echt lekker gegeten/was de levering goed etc. Maar als ik ergens niet tevreden mee ben dan laat ik dat aan het bedrijf weten en kwak geen negatieve recensie het internet op. Waar ik echt een hekel aan heb: - ik geef 2 sterren maar ik heb hier nog nooit gegeten - ik heb het product nog niet gebruikt maar de levering was snel Welke ik echt heerlijk vind zijn de recensies over pokemonkaarten op Bol.com, volwassen mannen die teleurgesteld zijn dat er geen bijzondere kaarten in het pakket zaten.
Wij hebben ooit eens een medewerker ontslagen die werk weigerde. Werkelijk alles waar hij op gezet werd om te doen, wat gewoon gelijkwaardig rouleerde en tot zijn takenpakket hoorde, nee dat was discriminatie/rascisme. Alleen de leuke dingen, beetje rondlopen en bestellingen doorgeven aan een ander want stel je voor dat je een dienblad moest pakken en iets serveren...shocking! Ja euh piepensnijer, tafels afruimen, toiletten schoonmaken, borden halen en dweilen hoort OOK bij de horeca. Het is zwaar en soms goor werk, maar er is ook zat om je lol op te halen. Team was ook hardstikke gemengd qua achtergronden. Degene met dezelfde achtergrond schaamde zich kapot en waren ronduit woest, met zulkes wordt het al snel lastig voor anderen die bij datzelfde bedrijf willen werken. Maar hij en zn vriendjes kraakten t hele bedrijf tot de grond af...toch best last van gehad al kon je aan de schrijfstijl en timing wel herleiden dat t bij elkaar hoorde. Eerst volgende sollicitant werd wel even anders geworven, iedereen had zn zakken helemaal vol van die gozer.
Zo slecht! Kan daar zo vreselijk kwaad om worden. Er zouden toch wel zwaardere voorwaarden aan moeten zitten, want het kan zo schadelijk zijn. Maar hoe is dat te doen? Toch ergens kunnen bewijzen dat je echt klant ben oid.
Heb ik precies andersom. Als zóveel mensen een goede recensie geven, komt het op mij al niet betrouwbaar meer over. “Maar” 30 mensen die een review geven kom ik wel vaker tegen. De “lage” aantallen zeggen mij niet zoveel. De manier van schrijven en vooral de ínhoud ervan des te meer.
Ligt natuurlijk puur aan de grootte en het type bedrijf. Een restaurant met 1000 recensies trekt mij al niet aan. Dat zijn meestal een soort ketens. Trekt mij persoonlijk al niet zo.