Onze quooker deed het gisteren niet meer nadat we terug kwamen van vakantie (lekt bij een slang). Ik heb de keukenboer gebeld en die heeft me het nummer van quooker gegeven. Blijkbaar zit er 2 jaar garantie op maar wij hebben hem bijna 3 jaar. Weet iemand of ze "coulant" zijn? Ik vind het best wel snel dat hij nu al stuk is. Voor de oplettende lezers: ook mijn gsm is gisteren stuk gegaan (zie ander topic) . Met beide hebben we niks geks gedaan.....
Geen id? 2 jaar is 2 jaar zou ik denken. Of ze coulant zijn kun je maar op 1 manier achter komen: even bellen .
Ik ga er vanuit van niet, 2 jaar garantie is 2 jaar garantie, erna betaal je. Of de termijn nu 1 jaar, 5 jaar of 10 jaar is, als je net erna gebreken hebt baal je natuurlijk altijd . We hebben ook een quooker, ik zou t ook echt op moeten zoeken hoelang de garantie zou zijn geweest, ik had eigenlijk meer verwacht dan 2 jaar .
Tip. Dit soort door de leverancier verzonnen beperkingen op de duur van de garantietermijn zijn niet rechtsgeldig naar Nederlands consumentenrecht; een product hoort zo goed en zo lang te werken als je redelijkerwijs van het product mag verwachten ofwel, een product hoort conform te zijn. Van een duur apparaat als een quooker vind ik het goed verdedigbaar dat deze echt langer dan 2 jaar mee behoort te gaan en dus kun je in dit geval beroep doen op je wettelijke garantiebescherming tegen non-conformiteit (voor de liefhebbers: art. 7:17 burgerlijke wetboek). Zeker bellen en als ze moeilijk doen zeggen dat je hier een beroep op doet!
Ik ga sowieso bellen maar dat kan pas morgen want is het weekend zijn ze dicht. Ik ben zelf ook van mening dat hij veel langer mee zou moeten gaan dan 2 jaar. Maar ja gelijk hebben is nog niet gelijk krijgen. Bij mijn zus is de quooker al 2x stuk geweest maar dat was steeds in de garantietermijn dus toen hebben ze hem gewoon vervangen. Bij sommige producten snap ik ook dat ze gewoon door het gebruik achteruit gaan enz maar ja een lekkende slang daar kan ik natuurlijk ook weinig aan doen (hij staat in een kastje waar we nooit komen dus er is ook niks tegen aan gekomen).
Onze quooker is een paar maanden geleden ook stuk gegaan, weet niet precies was hoor maar het zat in de kraan zelf. Wij hadden hem 2,5 jaar en hebben voor €95,00 een nieuwe kraan gekregen. Boiler was wel nog goed.
Klopt, maar na die 2 jaar heb je wel te maken met afschrijving. Die betaal je dan meestal wel zelf, evenals de voorrijkosten.
Dat is niet correct: je hebt recht op gratis reparatie of vervanging. Een gebruiksvergoeding inhouden (als je dat bedoelt met afschrijving) is niet toegestaan. Ook voorrijkosten of transportkosten etc komen voor rekening van de leverancier.
Maar als in de voorwaarden staat dat je garantie na 2 jaar vervalt en je bent ermee akkoord gegaan, dan kan je vrij weinig doen denk ik. Ik neem niet aan dat ts hiervan een zaak gaat maken
Consumentenrecht is overwegend dwingend recht wat betekent dat het niet weggecontracteerd kan worden; je kunt er geen afstand van doen als consument en dergelijke voorwaarden zijn niet geldig.
Nou mijn zus is toevallig wel advocaat . Ik ga morgen bellen en wacht ff af wat ze zeggen. Als ze niet willen meewerken dan bel ik de keukenboer op. Ik heb nog goede hoop dat ze me wel helpen
Ook hier ging een aantal maanden geleden de mengkraan kapot. Helaas ook een jaar buiten de garantie. Het vervangen was niet zo duur, maar de voorrijkosten maakte het verschil Voor zo een dure kraan had ik ook wel anders verwacht! Hoop dat het jullie wel lukt!
Ik heb gisteren gebeld en heb fotos moeten doorsturen. De man aan de telefoon zei dat ik dan een advies zou krijgen. Beetje vaag maar wacht maar ff af waar ze mee komen.
Waarschijnlijk zullen ze kijken of ze op de foto's kunnen zien waar t door komt en vanuit daar advies geven over wat te doen. Scheelt je een ritje en voorrijkosten. Doen wij op het werk ook vaak dat we t eerst beoordelen op foto's zodat we niet voor niks naar adressen rijden