Mijn God ik krijg hier echt hoofdpijn van. Het reisbureau doet nu net of ik gek ben. Onze vlucht bestaat uit 2 delen. Amsterdam naar Dallas, Dallas naar Cancun. Alleen van ams naar Dallas is geannuleerd. De rest staat blijkbaar nog. Ik heb aangegeven, om flexibel te zijn, ook te kunnen vliegen vanaf een andere luchthaven. En nu doen ze alsof ik er zelf voor heb gekozen om te heen te vliegen op een andere luchthaven. Het lijkt wel alsof het niet willen begrijpen. Ik word nu weg gezet als een zeikerd en krijg gewoon geen antwoord op de vraag of we dan gemaakte (taxi/trein/hotel) kosten kunnen declareren. Bah. Moest het even van me aftypen.
Echt heel rot zeg.. snap dat je je verhaal kwijt wil want je voelt je niet gehoord zo! Is het een optie om alles te annuleren en iets anders te zoeken? Of zijn de prijzen te hoog inmiddels? Veel succes hoor. Echt een rotsituatie zo.
Ja prijzen zijn een stuk hoger en het is ook zo ontzettend last minute. Qua datum zijn we niet heel flexibel, we hebben allebei een eigen bedrijf. Als het niet anders is vliegen we vanaf Brussel hoor. Maar om zoveel geld meer kwijt te zijn voelt gewoon echt oneerlijk.
Zijn beide vluchten met dezelfde maatschappij? Want zo niet dan kunnen ze dit inderdaad doen en zijn ze niet verplicht om je om te boeken.
De vluchten zijn van dezelfde maatschappij. Alles American Airlines. Ik lees wel verhalen van mensen die op een andere luchthavens werden geplaatst binnen 14 dagen voor vertrek en dat ze daar een vergoeding voor hebben gekregen. Ook is onze vlucht 4 uur eerder dan in eerste instantie. Ik ga het sowieso via de rechtsbijstand spelen en kijken of we wat terug kunnen krijgen als de vlucht op Brussel blijft staan.
Wat gek!!! Ze zijn dan inderdaad verplicht je een goed alternatief te bieden. Vliegen ze ook niet al een dag eerder, zodat je 1 nacht in dallas kan verblijven?
Zou AA niet kunnen bevestigen of zij de extra gemaakte kosten vergoeden? Ik zou dan met de trein naar Brussel gaan, daar overnachten, die kosten alvast berekenen en voorleggen aan de luchtvaartmaatschappij en het reisbureau. Wel waardeloos hoor, bederft toch de voorpret, die voor mij met zulke verre reizen minstens net zo belangrijk is.
AA zegt niets te vergoeden omdat het een besluit vanuit de overheid is. Maar goed dat is een klantenservice medewerker. Hoe het wettelijk gezien zit is me niet heel duidelijk in ons specifieke geval. Daar moet echt een jurist naar kijken. Nou gaan we er vanuit dat we gewoon via Brussel vliegen en we maken er een mooie extra dag van. Hotel heb ik voor de zekerheid geboekt. Trein is voor ons 7 uur en daarna nog met de taxi naar het hotel. Met de auto is het 4 uur. Dus we gaan een taxi boeken en ga ze helemaal de moeder aanklagen Of het moet aankomende week nog veranderen
Iemand ervaring met het drive-inchecken op P3 van Schiphol? Zou het de wachttijd een beetje verkorten als je dat doet of...?
Ik vrees inderdaad dat AA je wettelijk gezien niet meer hoeft te bieden aangezien zij niet de partij zijn die je vlucht heeft geannuleerd.. dan vraag ik me ook af of je überhaupt hen zou kunnen aanklagen aangezien zij een ‘redelijk’ (gezien de omstandigheden zoals drukte/volle vluchten etc) alternatief hebben geboden. Zij hebben niet de keus gehad om de vlucht gewoon zoals gepland uit te voeren.. Dat dit voor jullie niet zo voelt snap ik volledig, maar ik zou hier niet te hard hopen op een ‘pay-day’ als je ze de moeder aanklaagt. Dit kan je verzekering uiteraard goed voor je uitzoeken. Hopelijk kun je straks lekker op vakantie en dit gedoe achter je laten.
Ik heb ervaring mee, maar niet in deze chaos. Normaal gesproken gaat het daar heel snel. Wij reizen normaal altijd met 3 grote koffers. Want ik heb echt een hekel aan al die handbagage koffers in de bagage bakken van het vliegtuig. Door de huidige koffer chaos gaan we nu met met 4 handbagage koffers, 4 rugzakken en 1 grote koffer. De koffer proberen we in te checken op p3, hierin doen we een smart tag.
Ik reken nergens op. Maar ik ga hier ook niet zomaar mee akkoord. Je zit met een vlucht die meer dan 3 uur eerder vertrekt, binnen de 14 dagen een wijziging etc. En daar hebben we gelukkig een verzekering voor om dit uit te zoeken en te regelen. Zoals het nu lijkt gaan we met de auto naar Schiphol, waar we dus weer landen ( als het goed is ) en de auto dus al staat bij terugkomst. Dan met de trein naar Brussel. Hotelletje in en lekker relaxen en rond 4 uur naar het vliegveld. Hopelijk is het in Brussel wat rustiger bij de securiteit
We hebben een voorstel van de touroperator gekregen van 400 euro voor de onkosten. Is niet helemaal dekkend maar oké. Ik bewaar wel alle bonnetjes. Maar ik ben nu wel even wat makkelijker want we hebben met gewoon 1000 euro gewonnen bij de staatsloterij ben helemaal in shock. Een lekker extraatje zo
Alsof het zo moest zijn! Gefeliciteerd met je prijs en hopelijk komen jullie er samen uit. Dat wordt een fijne vakantie.