Ik heb kortgeleden 2 kledingstukken besteld bij bol.com via een externe verkoper. De kleding kwam binnen zonder kaartjes en van één kledingstuk was het knoopje eraf. Ik heb ze beide retour gestuurd omdat ze niet pasten. Nu is mijn retour echter geweigerd door de externe verkoper, want: er zitten geen kaartjes aan en er is een knoopje af, dus de kleding is gedragen. Dit is 100% niet waar, ik heb het precies zo geleverd gekregen. Ik heb contact opgenomen met bol.com, maar die staan achter de verkoper. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik vind 60 euro echt een heel bedrag om terug te betalen voor iets wat niet mijn fout is!
Je had het eerst moeten melden helaas. Ik heb het ook eens aan de hand gehad. Gelijk gemeld en ik mocht het wel retoursturen. Ik zou de bol nog eens bellen.
Hoe had ik dit moeten melden? Er zat geen retourformulier bij en ik vond het ook zo wat om een handgeschreven briefje in de doos erbij te doen...
Toen je dit ontdekte had je meteen bol moeten bellen dat je het zo geleverd had gekregen. Ben bang dat je hier weinig mee kan
Vervelend maar wel logisch dat ze het niet accepteren. Bij zo iets meldt ik het altijd gelijk. Ik denk dat je hier weinig mee kan.
Je had het inderdaad moeten melden bij bol. Ik had vorig jaar een elektrische tandenborstel via bol besteld. Toen ik hem binnenkreeg was de doos helemaal beschadigd en zaten er krassen op de tandenborstel zelf. Contact gehad via messenger, mocht hem retour sturen en kreeg een nieuwe.
De enige oplossing die ik zie: accepteren en er lering uit trekken voor de volgende keer. Altijd eerst melding maken als je een ondeugdelijk product ontvangt.
Waar ligt de bewijslast eigenlijk? ( dat vraag ik me zo even af) Wat staat er in de voorwaarden van retour? Zijn er meer mensen die bij die persoon hebben gekocht en een slechte ervaring hebben? Wat ik zelf lees in de voorwaarden van Bol.com is dat je wel gewoon kunt retourneren. Er staat niks over wel of niet een kaartje eraan. Wat je wel had moeten doen is de reden ( knoopje mist) melden. Dat kan gewoon alsnog. Knoopje miste bij levering. Ik zou niet akkoord gaan met geen acceptatie en verwijzen naar de voorwaarden. Dat het mogelijk is gedragen kunnen ze helemaal niet bewijzen of hardmaken.
Maar ze heeft het bij een externe verkoper gekocht en dan gelden de voorwaarden van Bol volgensmij niet. Ben niet helemaal zeker hoor maar volgensmij trekken ze dan bij Bol al snel de stekker eruit en moet je het oplossen bij de externe verkoper.
Helaas zoals in bovenstaande reacties al gezegd, bij "defecten" altijd direct contact opnemen met de verkopende partij. Voor nu los je er helaas niets mee op, en snap dat het ontzettend zuur is. Maar je kan helaas niets beginnen. Overigens ook een slechte zaak van verkoper, gezien ze het dus al eerder retour hebben gehad en het op deze manier gewoon weer verkocht is.
Hoe heb je het dan geretourneerd? Daarvoor moet je toch zo’n webformulier invullen voor je een verzendlabel krijgt?
Ben benieuwd hoe je dan kon retourneren. Als je het terug kan sturen waarom niet bij ontvangst gelijk een melding van "ondeugdelijk" product?
Ik had foto gemaakt en die gestuurd naar de verkoper voordat ik het terugstuurde. Ben bang dat je dit niet meer terugkrijgt. Het is natuurlijk nu jouw woord tegen die van de verkoper.
Gelijk melden als de bestelling niet goed is! Ik snap het wel van de verkoper, maar snap ook dat je baalt aangezien je het zo gekregen had.
Volgens mij is het kaartje eraf halen geen geldige reden. Voor schade is de verzender aansprakelijk. Wie heeft voor de retour kosten betaald? Je kunt ook altijd nog de thuiswinkel contacteren
Wat je nog kunt proberen is zeggen: prima als ik geen geld terug krijg, stuur de spullen dan maar weer terug (want je betaalt ervoor tenslotte). Zou zo eens kunnen dat je dan je geld wel krijgt zonder verder commentaar omdat dat dan de minste moeite is. Want de spullen liggen allang ergens in een afvalcontainer waarschijnlijk.
Lijkt me sterk eigenlijk. Je bestelt via hun website dus dan moeten hun voorwaarden gelden. Anders kan je net zo goed rechtstreeks bij de andere partij bestellen.
Iedere externe verkoper kan aanvullende voorwaarden hebben, naast de algemene voorwaarden van bol.com. Dit wordt ook bij iedere externe aanbieder weergegeven.
Helaas is het hele pakket teruggestuurd, op de buitenkant van het pakket is met pen geschreven "geen kaartjes, knoopje eraf, geen verpakking". Dat is het. Geen officiële melding of formulier, dus ik kwam er pas achter toen dit op de stoep lag.