Max €290 toch ipv €200? Een familielid kreeg nieuw maandbedrag vandaag: €825. Kleine rijtjeswoning met 4 personen
Pff. Dat is veel Wij gaan van 220 naar 565. Ook een leuke hap uit je budget Maar tegelijkertijd zie ik ook dat we dit jaar veel minder verbruik hebben tov 2021. Over de periode Jan t/m augustus zelf 24% minder gas. En 5%minder stroom. We zijn in Jan begonnen met de verwarming minder hoog (19,5 tot max 20) In februari volgde de radiatorfolie, ventilatoren en het lager zetten van de cv temperatuur. En tegelijkertijd minder vaak het bad gaaan gebruiken (vind vooral jongste fijn) en korter douchen. Strenger op licht uit bij verlaten kamer. Minder sluimerverbruik door apparaten uit te schakelen. Sinds deze zomer gebruik ik de droger ook minder vaak (heb er een droogrek bij gekregen plus flink opgeruimd boven zodat daar plek voor is). En komende periode gaat de verwarming pas aan bij kouder dan 18. Met een max van 19 (is het plan.) Dus ik verwacht nog meer besparing tov vorig jaar. Hoewel er natuurlijk ook veel van het weer afhangt. Al met al ben ik heel tevreden over ons. Ik verwacht eigenlijk dat dat maandbedrag te hoog gaat zijn. Is gebaseerd op meerdere jaren. Moet daar nog even dieper induiken of en hoe we dat kunnen/willen aanpassen. We zitten bij Vandebron.
Zijn er nog meer Essentklanten met een variabel tarief die nog niet zijn geïnformeerd over de prijsstijging van 1 oktober?
Dit staat op de site: In de week van 19 tot en met 26 september informeert Essent alle klanten voor wie de prijsverhoging van het variabel contract geldt. Begin me nu toch af te vragen of wij dan “de dans ontspringen”. Wij hebben het gouden label als klant. Jullie ook?
Via mail wordt ik geïnformeerd normaliter. Nu echt niets gehad. Ook niet in de spam. Laatste mail van Essent was 15-9 met daarin mijn energierapport van augustus.
Ik heb hierboven geplaatst wat de nieuwe tarieven zijn. Mijn moeder kreeg precies dezelfde mailtje met tarieven.
Is het alleen deze maand dat het tarief niet klopt of ook de vorige maanden? Ik kreeg namelijk een keer een melding van Eneco dat ze bij een gewijzigd tarief in de app de tarieven van het hele contractjaar aanpassen, maar dat het op de jaarrekening wel per datum aangepast wordt. Destijds kon dat schijnbaar niet anders.
Kan nog steeds niet in hun app, enkel de laatste versie tariefkaart. Kwam recentelijk ook weer voorbij op twitter (die volg ik preventief ook maar).
Alle maanden, ze zeiden idd dat het niet klopt. Ze zeiden ook dat mensen zonder slimme meter zelf de dag voor de nieuwe tarieven ingaan hun standen noeten doorgeven, zo niet, gaan ze schatten.