Als je daar op een weg zit zonder snelheidslimiet, zou ik niet met 100 km/h in gaan halen. Daar wordt gerust 180 of harder gereden, dat is idd andere koek dan de max. 130 in Nederland. Daar moet je dan dus rekening mee houden, voor je eigen veiligheid. Pas inhalen als er echt genoeg ruimte is, niet je auto even snel voor een aanstormende Audi gooien.
Dat klopt niet helemaal; de adviessnelheid is 130 in Duitsland, harder mag, maar je moet daarbij wel op het andere verkeer letten. Dus keihard links gaan scheuren terwijl het best druk is en auto’s inhalen etc, kan gezien worden als roekeloos rijgedrag - en dat mag niet. Veroorzaak je dan een ongeluk, dan heb je echt een probleem… Met 100 inhalen is overigens óók mogelijk roekeloos rijgedrag, moet je dus ook niet doen
Die richtingaanwijzer is er om je richting aan te geven. Je wisselt van baan als daar ruimte voor is. Als je een auto heel snel aan ziet komen dan is die ruimte er dus niet. Dan kun je je auto er niet voor gooien omdat je vindt dat je recht hebt om in te halen. Tis geen voorrangswijzer hè. Als je zoals @tuc aangeeft niet kunt inschatten hoe hard degene rijdt en er is ruimte dan is dat een ander verhaal.
Oh dat eerste ja, zo vaak ook automobilisten die even snel knipperen en hop, ervoor kruipen. Totaal niet kijken, gewoon ‘hallo, maak plaats want ik kom NU!’.
In Duitsland rij ik hooguit 1x keer jaar dus dat weet ik niet. En dan rij ik ook rustig 160 a 170 dus ben ik degene die inhaalt. Maar ik vind er in Nederland niets van als iemand te hard rijd. Dus zie het ook niet als snelheidsduivels die perse voor willen. Zie het als: zij zijn sneller dus kan ik ze beter even voor laten. Als je je al irriteert omdat iemand sneller rijd sta je er anders in en zul ook anders reageren.
Het verschil tussen 100 en 120 km is lastig in te schatten. Als je denkt dat er ruimte is, mag je er op een bepaalde manier wel vanuit gaan dat iemand zich aan de snelheid houdt. Op basis daarvan maak je je inschatting. Als de ander toch harder rijdt, tja, dan wacht hij maar even. Net zoals als ik inhaal met 104-106 dat ik niet harder ga rijden omdat de auto achter mij dat van mij verwacht. Ik ga niet iemands snelheidsovertreding faciliteren.
Gaat hier om inhalen van een vrachtauto. En die 104 is de km teller van mijn auto en 100 op de navigatie. Rij ik langzamer, dan veroorzaak ik veel inhaalacties, is niet veilig.
Het ging mij er ook om dat als iemand met een idiote snelheid aan komt zetten dat hij dan van ver af ziet dat een andere auto in gaat halen. Ik heb het niet over je auto er even snel voorgooien omdat dat je toevallig goed uitkomt. Dat is inderdaad rente irritant.
Nee, m'n laatste boete was bijna 11 jaar geleden haha.. En ik ben geen extreme hard rijder, maar na 1900 gaat het gas er wel op haha. Overigens kan je gewoon in beroep gaan toch? Tenminste als je er vanaf 1900 gewoon 130 mag.
je spreekt jezelf tegen; je begint met ' ik heb nergens gezegd dat het om veiligheid gaat' en eindigt met 'dat het wel voor gevaarlijke situaties kan zorgen.' Je inhaalvb is niet relevant, want diezelfde avond kan je wel/ook met 120km/uur ingehaald worden. nogmaals, die max snelheid van 100 is ingezet om stikstof te reduceren.
Nee, ze spreekt zichzelf helemaal niet tegen. De 100 kilometer grens is ingezet ivm milieu. Dat klopt en zegt @tuc ook. Maar als de grens overdag 100 is en je rijdt 120, dan verwachten mensen dat minder. Dat is ook het verschil met 's avonds. Daardoor zorgt het eerder voor onveilige situaties.
Natuurlijk is dat wel relevant. Voor 19u is de maximum snelheid 100 (ongeacht de reden daarvoor), als sommigen dan 120 rijden, krijg je (onverwachte) snelheidsverschillen. Na 19u is de maximum snelheid 120 of 130, dan is er dus geen (onverwacht) snelheidsverschil.
Regelmatig op de weg, en eigenlijk wel wat te hard. De 120-130 km/u is er nog niet uit bij mij, zeg maar…. Flitsmeister is dan ook het eerste wat ik aanzet als ik in de auto stap, en veel op de linkerbaan. Gaat eigenlijk heel goed, weinig boetes. Als ik een boete heb, betaal ik ze gewoon gelijk. Dat is de consequentie. Mensen die dan nog in bezwaar gaan, terwijl ze weten dat ze hem gereden hebben, daar vind ik dan weer wat van.
Want iedereen rijdt na 19u dan 120? Er zijn er zat die gewoon ook dan 100 rijden, dus dt snelheidsverschil zal er altijd blijven. Je moet ook niet zo uitgaan van de ander, maar vooral van je zelf en je auto. Heb je een snelle auto ben je er zo voorbij, rijdt je een brug op, heb je meer tijd nodig, enz.. en dan daarbij; je gaat niet gelijk inhalen. Je bedenkt dat en gaat dan kijken en inschatten. Dat kijken doe je niet 1 keer maar meerdere keren. Dan kan jij echt wel inschatten of die auto snel dichterbij komt of op dezelfde afstand blijft. Ik rij eigenlijk ook nooit echt 100. Meestal toch wel 110. Gister nog rechts ingehaald, dat is natuurlijk helemaal een no go, maar ik heb er dus echt een bloedhekel aan als je 90/95 gaat rijden op de middenbaan. En ik ga dus niet dan links er voorbij omdat ik dan veel en veel harder moet rijden in no time omdat er daar nog meer auto’s aan komen razen. Ik ben er dus rechts voorbij gegaan met 100.
Dat durf ik dus echt niet, rechts inhalen. Als iemand al zo leip is om met 90/95 op de middenbaan te rijden, dan vertrouw ik diegene dus ook totaal niet bij het naar rechts gaan. Zo iemand gaat vast en zeker gewoon naar rechts zonder te kijken en je zal maar net in de dode hoek zitten . Te eng haha