Onze dure philips 8000 series stofzuiger is net 2 jaar oud en geeft een foutcode. Hij doet niks meer en ik heb al contact gehad met philips. Als we hem opsturen en mogelijk laten maken zijn alle kosten voor onszelf. Echter zijn we hem al een hele tijd kwijt geweest bij een reparatie in de garantie periode, dus bij elkaar heeft hij het nog geen eens 2 jaar gedaan. Dat ding was bijna 500 euro. Ik vind het niet normaal dat hij nu al voor de tweede keer niks doet en dat we geen service krijgen. Weet iemand of we hier nog iets van rechten hebben?
Als het echt net buiten de 2 jaar garantie valt dan heb je zeker nog rechten als consument. Misschien zul je niet alles vergoed krijgen, maar er is zeker coulance mogelijk. Als ik jou was zou ik me niet zomaar laten afschepen. Blijf in contact met het service center of de winkel waar je het gekocht hebt en probeer iets te regelen aangaande de levensduur van een product van bijna €500.
Wat jammer dat de service zo slecht is. Wij hebben dit met onze dyson gehad en daar werd zonder problemen een uitzondering gemaakt en werden we netjes geholpen. Maar die is dan ook wel iets duurder dan €500,- en natuurlijk een ander bedrijf. Je kunt ook niets vinden als je de foutcode googled om te kijken of je er zelf iets mee kunt aan reparatie?
Toen ik aangaf dat hij binnen twee jaar al 2x stuk is, kreeg ik alleen als antwoord dat mijn garantie is verlopen en ik hem kan laten maken (eigen kosten) of 25 procent korting krijg op een nieuwe (die ik niet wil vanwege slechte kwaliteit). En verder kan ik het uitzoeken. Ik weet dat de garantie maar 2 jaar is, maar het gaat niet om een paar tientjes..
Ja de foutcode verschijnt bij -5 graden Celsius of 40+ graden of bij een meganische fout. Nu besparen we wel wat of de energierekening, maar het is bij lange na geen -5 hier in huis
Ik zou eens informeren bij Thuiswinkel. Juridisch advies inwinnen. Zeker omdat deze al in deze periode is gemaakt. Heb je zwart op wit staan hoe lang je hem niet hebt gehad omdat deze in repetitie zat?
Ik zou toch proberen met een wat steviger bericht het op wettelijke garantie te gooien. De fabrieksgarantie kan dan wel voorbij zijn, maar je kunt verwachten dat een dergelijk product langer mee gaat. Omdat het ver na de 6 maanden is, kunnen zij vooral terugduwen op deugdelijk gebruik. Maar als jij er netjes mee om bent gegaan, het probleem niet door jullie toedoen is ontstaan en niet gewoon “normale” slijtage zeg maar is, dan is de kaart van wettelijke garantie zeker te spelen. Ze zullen er natuurlijk wel alles aan doen om hier onderuit te komen, dus je zult een stevige discussie krijgen waarschijnlijk. Edit: wat potentieel helpt is als je veel reviews tegen zou komen die melding maken van dit issue. Dan is het aannemelijk dat het door een ondeugdelijk product komt.
Terug naar de mediamarkt. De stofzuiger mag je zeker van verwachten dat hij langer meegaat dan 2 jaar. Wettelijke bepalingen: Duur van wettelijke garantie De duur van de wettelijke garantie mag de verkoper of fabrikant niet zelf kiezen. Want dat volgt uit de wet. Veel consumenten denken dat zij volgens de wet standaard recht hebben op 2 jaar garantie. Dit komt uit Europese regels. Maar in Nederland staat geen vaste wettelijke garantietermijn in de wet. Hoelang hebt u dan wettelijke garantie? Zo lang als u mag verwachten dat uw product meegaat. In onze wet staat namelijk dat een product moet bieden wat u ervan mag verwachten. Dat is per product anders. En dat kan korter of langer zijn dan 2 jaar. Het hangt af van alle eigenschappen van uw eigen product. Gaat uw product eerder kapot dan u mocht verwachten? En hebt u het normaal gebruikt? Dan hebt u volgens de wet recht op reparatie of vervanging
Hoe vaak is hij opgestuurd en wanneer is de garantie verlopen? Uit ervaring weet ik dat je coulance kunt krijgen, ze kijken o.a. naar de restwaarde van een product. Dus blijven bellen/ mailen of aan de balie je rechten uitspreken. Ze kunnen echt meer dan ze nu laten blijken....
Heb je recht op reparatie of vergoeding is dus de vraag. Als consument zou je hierin beschermd moeten worden, echter winkels maken zich er makkelijk vanaf met de mededeling: uw garantie termijn is verlopen. Dat klopt. Maar wettelijk gezien mag je van een philips product in die prijsklasse verwachten dat deze langer meegaat. Lang verhaal kort, ja je kan er iets mee, maar als de winkel zijn poot stijf houdt zal je verder moeten met rechtsbijstand. En of die voor zo een bedrag aan de slag gaan weet ik niet. Dat zou je bij het juridisch loket kunnen navragen of bij je rechtsbijstand als je die hebt. Wij hadden het met onze auto. Net buiten de aankoopgarantie ging er een onderdeel kapot can 1500 euro. Garage hield vol dat we moesten betalen. Uiteindelijk heeft mijn man voet bij stuk gehouden en uitgelegd hoe het met de wet zit en of de eigenaar liever met onze rechtsbijstand verder wilde. Toen na overleg kon het met flinke korting ineens.
Ligt eraan hoe ver hij buiten de garantie is.. kijk je zult uiteindelijk misschien wel een deel zelf moeten betalen voor bijv. reparatie, daar kan de mediamarkt zelf niet veel aan veranderen en helaas werkt dat bijna overal zo. Het is gewoon enorm balen wanneer je net buiten de garantie met een defect apparaat zit.. maar je hoeft ook niet het eerste antwoord van mediamarkt te accepteren.
je klopt bij de verkeerde partij aan. Je hebt een verkoopovereenkomst met mediamarkt, niet met Philips. In het 1e jaar kun je rechtstreeks naar de fabrikant maar daarna moet je naar de verkoper. Volgens het consumentenrecht mag je verwachten dat een dergelijk product langer dan 2 jaar meegaat met uitzondering van onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage zoal een accu bijvoorbeeld. Ik heb dit soort discussies jaren gehad mbt Apple producten, daar konden wij als verkoper van Apple producten dus gewoon nog producten tot 5 jaar kosteloos claimen voor kopers. Dus mediamarkt mailen met verhaal omtrent consumentenrecht en aankoopbon!
Philips heeft sowieso verschrikkelijk garantiebeleid en slechte service. Leuk die 2 jaar garantie, maar je nag verwachten dat een stofzuiger langer dan 2 jaar meegaat. Ons koffieaparaat ging 2 weken na de garantie stuk. Ding van honderden euros... Ze deden niets, nada. Pech gehad. Uiteindelijk na heel veel bellen en rechtsbijstand een waardebon gehad voor 40% korting op een nieuwe. Alleen die was alleen geldig op hun site en daar waren de apparaten veeeeel duurder dan bij bol.com, zelfs met de 40%. Uiteindelijk een Siemens gekocht, daar heb ik tenminste wel goede ervaring mee kwa service net als met Miele. Doen nooit moeilijk.
Ik vind 500 euro anders veel geld voor een stofzuiger. Alsof 500 euro niet duur is? Dat hoort niet na 2 jaar stuk te gaan. Dyson vind ik al helemaal achterlijke bedragen. Bijna 1000 euro voor een stofzuiger en soms nog meer. Koekoek
Ik zou blijven mailen en vooral zeggen dat je op social media gaat bazuinen wat een slechte service philips geeft op alle kanalen. Van een stofzuiger van die prijs mag je verwachten dat deze minstens 5 jaar zonder gedoe meegaat. Voor hen is het een kleine moeite voor jou een klap geld en gedoe…ik heb overigens als jaren een philips stofzuiger met plezier Mijn ervaring met klantenservice is dat wie het langst volhoud het meest krijgt helaas