En weer een nieuw werkboekje gehad.. fantastische oplossing iedere week een nieuw werkboekje. (Zucht) Dochter had zelf gevraagd of ze ook mee mocht met de plusklasjuf maar dat mocht niet omdat ze logopedie heeft. Dus zoek het dan maar uit qua uitdaging? Ik geef ze nog een paar dagen om met een gesprek datum te komen en een goed voorstel en anders is dochter binnenkort een dagdeel per week ziek dan doen we wel eigen plusklas thuis. Ben er echt even helemaal klaar mee.
Dat schiet toch ook helemaal niks op, die werkboekjes? Mijn dochter kreeg ze tijdens de eerste lockdown op woensdagochtend en tegen 12u was ze er helemaal doorheen. Dan inderdaad maar zelf een plusmiddag houden - tenminste als jij dat trekt.
Van de uitgeprinte juf Milou werkboekjes zeker, waar bij elk thema dezelfde opdrachten staan alleen met een ander plaatje. Hartstikke leuk voor een regenachtige middag. Maar niet bepaald uitdaging te noemen. Jammer.
@sabagirl: Ik zou niet meer afwachten, maar een afspraak ‘eisen’ en bij die afspraak echt goed onderbouwt willen zien hoe, wat en waarom. Als de juf dat zelf niet kan, dan moeten de intern begeleider en juf van de plusklas ook maar aansluiten, lijkt me.
Oké maar dat moet toch verschrikkelijk frustrerend zijn voor jullie dame. Kom je niet uit je woorden terwijl alles wel in je hoofd zit. Dan zou ik toch een gesprek willen dat als ze een plusklas niet voor zich zien wat dan wel.
Ja ik weet het gewoon even niet meer.... dochter was zichzelf uit frustratie aan het slaan vanavond. Dus dit gaat zo niet langer maar het voelt echt alsof ik tegen muren oploop en dat de juffen het niet willen inzien. En ik zit er gewoon even doorheen... twijfel aan alles... verwacht ik dan teveel... overschat ik haar maar ik zie toch echt wat ik zie. (Al geeft ze het wel meer bij mij aan dan bij manlief maar waarschijnlijk omdat ik meer dingen met haar doe)
Heb je al eens geprobeerd hier een filmpje van te maken om aan de juf te laten zien. Misschien heeft ze het besef niet dat het zo erg is, denkt ze het zal wel uit verhalen, ik zie dat niet op school. Zo erg voor je meisje dat ze zichzelf zo in de weg zit. Nu je met gebaren gaan werken zodat ze zichzelf beter duidelijk kan maken zonder woorden?
Op zich kan ze het wel redelijk aangeven... soms met wat hulp ter bevestiging. Maar ik denk dat de juffen gewoon een meisje zien wat haar eigen ding doet waar ze geen last van hebben. (Afgelopen zaterdag op een verjaardag waren er 6 stuiterende kids en dochter zat rustig een uur lang te kleuren) dus kan me goed voorstellen dat ze zo op school ook doet dus weinig noodzaak voor hun.
Hier hebben ze ook geen last van dochter op school. Maar ze trekken het zich wel aan dat ze dan daarna ongelukkig is. Ook al is er voor school dus geen noodzaak. Juf ziet intussen ook wel verschil tussen echt vrolijke J of J die er is en meedoet maar zonder echt plezier. En het blijft ook zichtbaar aan hoeveel ongelukjes ze heeft. T is maar goed dat ze haar niet afrekenen op zindelijkheid want dan hadden we haar volledig thuis gehad
Ik lees al heel lang mee maar reageer eigenlijk nooit. Wil het nu wel doen want je verhaal raakt me erg. Mijn zoon heeft (ook) TOS en is daarbij wel ruim bovengemiddeld intelligent (non verbaal iq, taalbegrip en woordenschat allemaal gemeten). Het is vooral de taalproductie die problemen oplevert. Hij heeft 2x per week logopedie, 2x per week begeleiding op school van een leerkracht ondersteuner en 1x per week komt de ambulant begeleider van cluster 2. Hij zou wel uitdaging kunnen gebruiken qua intelligentie etc toch kiezen wij hier heel bewust niet voor. Wij willen namelijk echt dat hij vooruit gaat mbt zijn taal zodat dat meer op 1 lijn zit. Omdat we nu merken dat het frustratie oplevert dat hij dingen wil of kan maar niet begrepen wordt of zichzelf niet duidelijk kan maken. Ik kan hem nu dan wel allerlei uitdaging gaan geven maar daardoor wordt de kloof alleen maar groter en de frustratie groter. Ik kan de juffen hierin dus wel enigzins begrijpen alleen denk ik dat ze zich ongelukkig uitdrukken naar jullie. Ze was toch ook geobserveerd door cluster 2/Kentalis. Weten jullie daar al meer van?
Wat vreselijk! Ik snap echt dat je er dan door heen zit. Geef dit ook aan bij school. Dan weten ze hoe het thuis is. Waarom zit je dochter bij logopedie? Is de ib' er ook al betrokken?
Lief van je. Ze is inderdaad geobserveerd maar we wachten al 4 weken op een verslag dus helaas nog geen idee wat de ambulante begeleider van kentalis er van vond. En ik snap het qua uitdaging maar is je zoon dan niet gefrustreerd of verveeld? Want ze geeft hier continue aan dat ze wil leren.
Ja ib er was voor de kerstvakantie in beeld, nu helaas een beetje afwezig. Ze wilde wel een gesprek plannen maar nog geen datum gezien (week geleden dat dat werd geopperd). En had voor kerstvakantie al wel aangegeven dat we ons zorgen maken maar denk dat ze dat een beetje vergeten zijn/niet doorhebben.
De frustratie zit hem vooral in het niet begrepen worden en niet uit kunnen drukken wat hij graag wil. We merken wel dat hij wil leren maar hij krijgt heel veel 1 op 1 aandacht en hierin wordt hij ook uitgedaagd. Zaak is echt om de spraak bij te trekken zodat de frustratie over meer kunnen dan hij kan uiten er uit gaat.