Nee want dan zit er het leerstukje in. Het gaat me ook niet echt om het getalletje. Ik wil gewoon weten hoe ik m’n dochter gelukkig krijg. En ik weet het gewoon niet meer.
@Fristi2012 Wat naar!! Kijk je er zolang naar uit om er voor te zorgen dat het beter met haar gaat is ze ziek. Beterschap!!
@Fristi2012 wat ontzettend balen. Het gaat idd niet om het getal maar als de uitkomst vals is en er dus niks gedaan wordt dan baal je wel. Welke test hebben ze gedaan?
Ze waren nog niet klaar, de orthopedagoog heeft het afgebroken omdat ze ook zag dat het niet goed ging. De wppsi. Mocht het nodig zijn kunnen we altijd over half jaar de wisc nog doen, scheelt weer.
Ik weet niet of de Rakit2 nog gebruikt wordt, daar is onze dochter toen als 5 jarige mee getest, dat kan dan ook nog een optie zijn.
Hoi! Ik heb vanochtend de uitslag van een iq test gehad, deze was onderdeel van een breed onderzoek. Zijn er hier moeders waarbij hun kind een (enorme) kloof had? Mijn zoon had zo’n kloof dat ik te horen kreeg dat ze dat daar nog niey eerder zo gezien hadden in de praktijk.. ik heb het binnen mijn eigen werk ook nog nooit eerder gezien. En nu barst ik uiteraard van de vragen
Aan wat voor kloof moet je denken? Kon er wel een score worden berekend? Wat was het advies van het bureau?
Wat voor kloof inderdaad? Mijn oudste dochter heeft ook een flinke (verbaal>performaal) kloof, maar geen idee of dat is wat je bedoeld?
Ik ga het proberen uit te leggen. Ik vraag al zijn hele leven af wat er met hem is, nooit een echte baby geweest, heel snel met alles, etc etc. Op school komt elk oudergesprek terug dat hij ongeconcentreerd is en eigenlijk niet tot werken komt. Haalt wel hele mooie cijfers en citos zijn ook dik in orde. Nu is hij een tijd geleden begonnen met vastlopen op school. Het naar school gaan werd elke dag een strijd, tot huilens aan toe, wat niks voor hem is. In overleg met school toch besloten om hem breed te laten onderzoeken. Vanuit school vermoedens adhd, vader en halfzus hebben dat ook. Maar ook werd gesproken over zijn intelligentie. Aan mijn kant veel meer en hoogbegaafden. Vanochtend uitslag onderzoek gehad. Zeker kenmerken gezien van add. Maar omdat er zo’n verschil zat in onderdelen willen ze eerst uitzoeken of dat de oorzaak is van zijn ongeconcentreerdheid voor ze de stempel add geven. Hij heeft 1 onderdeel hoogbegaafd gescoord, 2 onderdelen meerbegaafd, 1 onderdeel gemiddeld tot meerbegaafd maar hij viel echt uit op verwerkingssnelheid. Daar had hij een score van 74-90. Tussen zijn hoogste score en zijn laagste score zit 60 punten.. ik ben al wel wat aan t googlen geslagen maar ik kom van alles tegen en zie door de bomen t bos niet meer..
advies van t bureau is verder onderzoeken of de trage verwerkingssnelheid komt door add of dat die trage verwerkingssnelheid juist add kenmerken doen vertonen omdat hij het niet bij kan benen. Ik denk zelf het laatste niet omdat ik thuis andere dingen zie. Het is meer dat ik mij nu afvraag of zij dit zo stellig kunnen zeggen of dat je juist misschien nog verder moet kijken. Meer opties open moet houden? Zijn er niet nog andere dingen die er ook voor kunnen zorgen dat dat gedeelte zo extreem laag is uitgevallen ten opzichte van de andere onderdelen?
Hier kwam verwerkingssnelheid ook veeeel lager uit dan de rest. Tussen hoogste en laagste score 45 punten. Betekent vooral maatwerk. Het snappen gaat veel sneller dan het maakwerk, daarom schrappen van alles wat niet nodig is. (Al doet school dat nog steeds niet) Ik had hier ook het idee dat er een stukje motoriek meespeelde. De opdracht voor verwerkingssnelheid was iets met het juiste vormpje in het juiste figuur tekenen ofzo. Als die mondeling gedaan moest worden was t een eitje geweest, nu moest het ook nog in handelen worden omgezet. En dan ook schrijven. Z’n handschrift is niet bepaald netjes
Ik weet niet welke scores jullie met elkaar vergelijken? Ik weet ook niet of je alles zo maar kunt vergelijken en van kloven kunt spreken ed? Kan ook nog liggen aan de test wat er te vergelijken valt natuurlijk?
Gisteren gaf hij aan het weer spannend te vinden om weer te starten na de vakantie. Lagnlang wakker, midden in de nacht ook nog een uur wakker. Zijn er meer kinderen die de omschakeling lastig vonden? ( overigens had ik het ook, viel pas laat in slaap en lag vannacht wakker)
Spannend was het niet. Ze wilde gewoon niet vanochtend. Nooit meer. Maar ik heb haar op school gekregen. En ze wilde zelf tegen juf vertellen dat ze het niet fijn vindt op school. Maar het doet zo’n pijn, je kind naar school brengen terwijl ze zo duidelijk laat weten dat ze het niet fijn vindt. Hoe ver moet je gaan, hoe lang ga je over die grens heen? En ik heb geen flauw idee meer wat ze nodig heeft. Vorige week zei ze zelf: kan school niet een lijstje geven met wat ik moet leren, dan doe ik dat thuis wel. M’n zoon ging wel zonder problemen naar school. Gisteravond nog wel lang gelezen, maar weet niet of dat met school te maken had of met z’n leuke boek. Haha.
Hier vinden ze de omschakeling ook lastig. Dochter stond te juichen omdat er de komende periode een paar afspraken staan waardoor ze niet school kan. Het weg brengen ging vandaag wel ok maar ben benieuwd hoeveel dagen het gaat duren voor ik haar weer eerder kan ophalen omdat ze met een smoesje naar huis komt. Zoon heeft ook een paar irritaties aangegeven dus die ga ik van de week met zijn juf even bespreken maar verwacht dat dat met wat kleine aanpassingen wel opgelost kan worden.