Ohjee jammer. Maar eerlijk, ze hadden het denk ik een beetje voor zichzelf verpest. Maar goed ik vond het prima gaan. Wel jammer dus. Ik meld me donderdag voor deel 2. Welterusten iedereen
Nu ik het nog een keer zie, ik heb het ook niet zo op het nummer. Ze zijn wel op zich heel goed in het herpakken maar ik weet niet. Het is zo ‘mager’. En ik vind het nummer zelf dus ook niet zo leuk. maargoed. Nu ga ik slapen!
Ik laat deze nog even hier https://www.thebestsocial.media/nl/eurovisie-songfestival-meest-iconische-tweets-halve-finale/
Nou we hadden er hier op de bank 8 van de 10 goed dat ze door zouden gaan. Noorwegen - leuk nummer maar ging even goed uit de bocht bij de hoge noot Malta - mweh Servië - wtf? Hij zong engels blijkbaar maar wij verstonden er niets van.l Letland - Geen indruk achter gelaten Portugal - Goede stem en ik word daar wel vrolijk van Ierland - VALS Kroatië - WTF? Hiervan snap ik dus niet dat het door is. Zwitserland - Saai, typisch zwitserland nummer Israël - Oef, vond hier de zang ook niet echt goed, en in dat stemfilmpje zong ze niet eens Moldavië - Niet mijn ding maar snap dat het door is Zweden - Goeie stem maar vond het nummer mwah Azerbeidzjan - Suf Tsjechië - Niet slecht maar kan er niet zoveel mee. Nederland - Suf, had wat kunnen worden als het begin sterker was geweest. Finland - Ik snap dat dit door is en dat dit voor de zaal echt een super leuk nummer is. Dit is voor mij wel waar songfestival voor staat momenteel
Wat is dat kleffe gedoe tussen Dion en Mia. Ze kunnen echt niet van elkaar afblijven. Alsof er meer is ontstaan dan alleen een liedje.
Ze spelen met autotune omdat anders de acts die volledig autotune gebruiken een voorsprong hebben. Dat is altijd perfect, live spelen is dat niet altijd. Daarnaast zou je voor elke act de instellingen moeten aanpassen en een sound check moeten doen bij wisseling, alles tussendoor dus elke keer opnieuw aansluiten, dat werkt ook niet bij een liveshow waar er 3 min gespeeld wordt, je daarnaast geluidstechnischi hebben die het nummer en de manier van spelen van de muzikant perfect kennen en het kunnen aanpassen voor de akoestiek van de locatie. Daarnaast schijnt er iets te zijn met de afstelling geluid voor de zaal en voor de tv.
Haha maar buiten bovenste verklaring. Instrumenten worden meestal draadloos verbonden met de versterkers. Scheelt een hoop struikelpartijen
Vroeger had je dus een groot orkest die alle inzendingen begeleidde. Dat is nu niet meer te doen met 40 liedjes.