De bril van mijn dochter zit gewoon niet goed. Hij zakt van haar neus en dan kijkt ze er als een omaatje overheen. Ik kan elke dag wel terug naar de opticien, dan verbuigen ze iets en een paar uur later zit de bril weer voor geen meter. Naast ergernis kost het me ook parkeergeld. Ik kan wel ergens anders een andere bril kopen, maar ik vind het gewoon slecht. Wat zouden jullie hiermee doen?
Bij mijn dochter was dat ook bij een bepaalde bril. Ze heeft niet veel neus bovenaa zeg maar, dus dat plastic montuur zonder pootjes zakte snel af. Ze had laatst een nieuwe nodig. Wel weer eenzelfde soort montuur, maar nu blijft ie wel zitten. Dus het type montuur kan ook uitmaken.
dit hoeft niet aan de opticien te liggen maar kan ook aan de bril liggen. Ikzelf ben al brildragend vanaf mijn derde. Ik heb ook brillen gehad die dit deden en dat lag dan echt aan het type montuur. Kunststof brillen met kunststof poten en zonder neusvleugels zakken als een malle en zijn nauwelijks op maat te buigen. Wordt de bril warm verliest hij ook weer de vorm die erin gebogen wordt. En met dit weer wordt die bril echt warm. een metalen montuur met metalen poten en neusvleugels zijn zoveel beter af te stellen en blijven beter zitten. En ja kunststof is hip en leuk maar helaas totaal niet praktisch
Ik zou deze vraag bij de opticien neerleggen. “De bril is tof, maar hoe kan het dat die bril steeds afzakt na een paar uur. Waar ligt dit aan en hoe zorgen we voor een duurzame oplossing? Want steeds terug komen lijkt me voor ons allemaal niet fijn”. Het lijkt me dat de opticien dit beter met je kan oplossen dan ZP. Edit: de uitslag kan natuurlijk ook zijn dat je een ander montuur moet nemen. Ook een opticien kan niet toveren.
Zo zie je maar dat het enorm verschilt per persoon, ik had jaren lang een kunstof bril en ben nu een keer voor een metalen bril met neusvleugels gegaan en ik vind dat echt vreselijk zitten Probeer het al maanden maar kan er niet aan wennen.
De opticien wil het waarschijnlijk ook weer niet te strak spannen. Want dan krijg je pijnlijke rode plekken omdat het te strak zit. Die plekken krijg je dan of op je neus, of achter je oren. het is bij mij ook altijd wat getob. Ik snap wel dat dit frustrerend is voor jullie, zeker als je veel parkeergeld moet betalen. En misschien toch vragen of ze de poten toch iets verder buigen achter de oren zodat het echt beter blijft zitten. De bril wordt altijd wat losser met de tijd. Ik heb ook een plastic montuur. Metalen monturen met van die kleine neusvleugels vind ik helemaal vreselijk. Dus ieder zijn ding.
Ik heb altijd kunststof en nooit gezeur mee, ook niet sinds ik in tropischere oorden woon. Mijn allereerste bril was metaal en alleen maar gezeur mee gehad qua afzakken. Mijn man heeft sinds kort weer een bril, metaal, en heeft nergens last van. Het ligt dus aan de persoon en het montuur niet zozeer aan kunststof op zich. TS ik zou je frustratie rondom het montuur met de opticien bespreken want iedere dag terug moeten om hem af te stellen kan de bedoeling niet zijn. Hoe lang heeft ze de bril nu? Hier (usa) is het gebruikelijk dat je binnen 3 maanden gratis kan omwisselen als je niet tevreden bent over de bril, ik weet dat dat in Nederland minder gebruikelijk is maar eens bespreken wat de opties zijn kan nooit kwaad
Had mijn zoon ook met een bril, toch een net te smalle neus. Vraag eens naar of ze anti slip neus pads hebben. Niet alle opticiens hebben dat, de Hans Anders destijds wel. En anders zijn ze ook bij bol.com te koop.
Dan had de opticien een ander montuur moeten adviseren. Kunststof blijft juist beter in de vorm dat metaal. Daarmee zal ik met zoon elke week bij opticien. Hoe vaker je metaal buigt hoe makkelijker het weer gaat. Kunststof blijft beter in vorm, maar kun je ook minder buigen. Die moet dus eigenlijk gelijk goed zitten. @ts. Er zijn verlengstukjes voor de veren, zodat hij beter achter de oren blijft zitten en dus niet zakt.
Hij zit dus wel telkens een paar uur goed? Dan kon de opticien dat denk ik ook niet inschatten vooraf. Misschien nog 1x met je dochter samen gaan voor een rigoreuze afstelling?
Mijn moeder heeft ook dat probleem bij kunststoffen neusbrug brillen, die kan enkel een bril kiezen met zo van die losse neusvleugeltjes anders zakken ze continu af. Komt omdat ze een smalle neusbrug heeft of zoiets. Die kunnen ze beter afstellen. Denk dus niet dat er veel is wat er nu aan gedaan kan worden door de opticien. En meestal valt zoiets ook pas op na even dragen en bezig zijn, en niet tijd stilzitten en een paar minuten passen. Eigenlijk zou er voor een bril ook een soort testperiode moeten kunnen zijn. Helaas is een nieuwe bril kiezen ook wel een duur grapje. Je hebt ook wel zo van die elastieken voor kinderbrillen langs achter zodat ze niet afvallen, maar weet niet of dat voor dit probleem gaat helpen en of dochter zoiets zou zien zitten om aan te doen.
Dit dus. Vroeger droeg ik altijd een metalen bril, maar die zaten nooit lekker. Jaren terug besloten om eens een kunststof bril te proberen en nooit meer geswitcht. Voor mij altijd kunststof
Zoals hierboven al genoemd is, kan de neusbrug (kunststof en dus vast, of metaal en losse neussteuntjes) een boel doen met afstelling / comfort. Je kan vragen of ze ‘stoppers’ hebben. Dit zijn rubberen delen die je achterop de veer (pootje) van de bril schuift om afzakken te voorkomen. Dit is zacht en buigzaam materiaal dus je krijgt er geen pijnlijke plekken van achter je oor. Of.. plak neuspads in de bril laten zetten. (Deze zijn ook weer verwijderbaar!) Dit zijn soort van siliconen stickers die je op de kunststof neusstukjes kan laten plakken. Als dat ook niet helpt kijken of je de glazen kan laten overzetten in een metaal montuur met neussteuntjes. Meestal word dit door een opticien gewoon omgeruild als een klant met klachten blijft komen.
Het hele probleem is dus dat de opticien het probleem niet oplost. Ik kan er maandag weer heen in de wetenschap dat het niet helpt wat hij doet en het gewoon geen goede bril is voor mijn dochter. Maar dat ding was wel takkeduur.. We zijn er net op een verjaardag achter gekomen dat het neus gedeelte bij haar nog breder is dan dat van de bril van mijn tante van 50. Mijn dochter is 6, dus de pootjes zijn waarschijnlijk het probleem niet. En de opticien helpt elke keer aardig, maar lost het probleem dus niet op.
Ze had 2 brillen voor de prijs van 1 en na 2 weken was haar bril die wel goed zat al zo beschadigd dat hij niet meer te gebruiken was. Ik heb geïnformeerd wat het kost om glazen te wisselen of te vervangen en toen werd er al gezegd dat een hele nieuwe bril goedkoper is
Klopt, bij kinderbrillen is dat inderdaad vaak voordeliger. Als je 2 voor de prijs van 1 hebt, dan ben je waarschijnlijk bij een keten? Daar moet je het qua advies echt net treffen, er zijn hele goede, maar ook (hoe zeg ik dit netjes) medewerkers die er niet zoveel kijk op hebben. Maar is degene die je nu helpt ook degene die het montuur heeft helpen uitzoeken of een collega van haar? Ja, dan heeft die persoon je slecht geadviseerd bij een goed passend montuur voor je dochter en dat is wel kwalijk. En kun je eventueel proberen van daar uit een ander montuur te regelen. Zo niet (of als je eventueel advies in de wind geslagen hebt), dan kan zij daar ook niets aan doen. Trouwens wel even benieuwd wat je dan voor 2 paar brillen betaald hebt? Hier zitten we voor een kinderbril zo op 250 a 300 euro.
Hoe beschadigd is hij dan? Kinderen hebben niet zoveel last van krassen/vieze brillen enz. Anders de opticien vragen dit soort dingen erop te zetten.