Jawel, de strekking begrijp ik goed, maar dit ene zinnetje valt voor mij extra op (misschien ook vanwege de uithaal van Bono, laatste zin van een couplet). Vroeger op school heel het liedje geanalyseerd met Engels. Ik vind en blijf het een raar zinnetje vinden.
Ja maar wij zijn ook met zulke muziek opgegroeid. Wij (m’n broer en ik) luisterden vroeger veel rap muziek, zijn toch eigenlijk ook niet de meest vrouw-vriendelijke teksten. Osdorp posse was ook niet echt pedagogisch verantwoordt.
Ik had als kind niet zoveel belangstelling voor K3, was er ook nét te oud voor denk ik. Pas als volwassene hoorde ik op een gegeven moment de kinderen van een vriendin enthousiast meezingen en dacht: uh, wat zing je? Vandaar dat ik er bij mijn kinderen niet zo happig op ben. Maar ik zong als kind ook andere "foute" teksten mee hoor, zowel nederlands (kinderen voor kinderen) als engels.
Doe Maar met Belle Helène. Volwassen mannen die zingen over sex met een minderjarig meisje. Ik heb dit vroeger gewoon vrolijk meegeblert, maar nu denk ik WTF , deze tekst kan echt niet..
Ik dacht dat ze zongen Een kind onder de evenaar wordt later vaak een bedelaar Nooit negatief opgevat maar als verwijzing naar dat ze vaak in armoede opgroeien en weinig kansen hebben
Ik dacht dus (tot op vrij late leeftijd) dat ze zongen "I'm honey, honey, honey, honey". En blèrde dat dus mee
Nou eigenlijk vind ik alleen die zanger wanstaltig slecht zingen, maar als Kensington nou een doorstart maakt met een nieuwe en goede zanger, beetje zoals Di-rect heeft gedaan, dan hebben ze nog potentie
Disturbed - the sound of silence. Telkens huilen tijdens een enorm zware periode toen ik dat nummer hoorde voor het eerst hoorde.
Ik woon al een tijd niet meer in Nederland en volg de muziek niet meer, maar werd heel nieuwsgierig en heb dit nummer geyoutubed. Jezus! wat een van de pot gerukt nummer. Ook gewoon echt helemaal niks creatiefs of bijzonders ofzo aan,- alsof het in 30 minuten gemaakt is door iemand met 4 werkende hersencellen. Zo uber simplistisch met ogenschijnlijk als enige doel proberen te shockeren met lekker plat hedonisme (terwijl hedonisme tegenwoordig nauwelijks nog shockerend kan zijn in mijn mening...). Enige wat ik dan wel weer hilarisch vond is van die volwassedn mannen in het zwart met witte gimpen in zo'n deprimerend winter modder landschap, die zo'n halfslachtig dansje doen, alsof ze hopen dat het niet al teveel opvalt. Hoe dan?! denk ik. Ik snap nu geloof ik hoe boomers, die de muziek van tegenwoordig niet snappen zich voelen... M'n 12 jarige dochter vond het trouwens al net zo bizar, dus misschien is het geen leeftijdsdingetje
Was te verwachten Ik vind ze in ieder geval een stuk beter dan Kensington (of The Verve ). Heb ze toevallig laatst live gezien op een festival en ze speelden wel heel strak. Maar is als band niet mijn grote liefde, meer een voorbeeld dat een band er flink op vooruit kan gaan met een nieuwe zanger. Maar goed, er zijn natuurlijk ook bands die gewoon zouden moeten stoppen als de zanger wegvalt.
Ja, ik zat daar onlangs ook aan te denken. Maar aan de andere kant: ik was een jaar of 14 op het hoogtepunt van de Doe Maar gekte, en ik denk dat er met mij velen droomden dat ze die Hélène mochten zijn voor een nachtje. En dan was ik nog meer een Henny fan. Ik heb meer het idee dat ze destijds handig inspeelden op hun fanbase, in plaats van dat het smerige pedofielen waren...
Ik ben compleet in de jaren 90 blijven hangen Pearl Jam is mijn echt grote liefde, en daarna nog bands als Smashing Pumpkins en Skunk Anansie Nou bedenk ik me overigens dat Billy Corgan van de Smashing Pumkins ook best wel een dubieuze stem heeft, maar op een of andere manier past die voor mij perfect bij hun muziek. Blind melon, ook 1 van mijn favorieten, geldt dat eigenlijk ook voor. En dichter bij huis: K’s choice is nog steeds fantastisch. Ook na de transitie van Sarah naar Sam En jij nog iets naast The Verve, waar je van houdt?