Ik ben iemand die pakketjes een paar dagen laat liggen. Het pickup punt is namelijk best ver van mijn huis dus ik wacht een paar dagen totdat er meerdere pakketjes zijn geleverd en dan ga ik ze allemaal in 1x halen. De eerste die arriveert moet soms 5 dagen wachten. Kan me wel voorstellen dat het voor de verzender vervelend is.
Ik vind 'nieuw' en 'als nieuw' ook twee heel verschillende omschrijvingen. Het is niet erg als het gebruikt is, maar bij 'als nieuw' weet je wel wat je mag verwachten. Ik ben altijd heel heerlijk in de omschrijving van de staat, ook als iets minder mooi is. Dan krijg ik het toch vaak verkocht, omdat ze bij mijn advertentie in ieder geval de status kunnen zien en bij de anderen maar moeten afwachten. Bij mij is het echt 'what you see/read is what you get'.
Ik had vorig jaar een ledikantje opgehaald waar bij stond: hele kleine beschadiging hoofdeinde, met een foto waarop het nauwelijks te zien was. Toen ik het ledikantje had opgehaald en thuis in elkaar wilde zetten, zag ik pas hoe ernstig de beschadiging was, echt 50 bij 50 centimeter en het zag er echtttt niet uit. Ik had gewoon netjes voor het bed betaald, de vraagprijs, ben op de afgesproken tijd gekomen, alles is netjes verlopen, en toen kreeg ik 'maar' 3 sterren van haar? Stond geen enkel negatief woord/zin bij de review, maar wel maar 3 sterren aan mij gegeven terwijl zij degene was die mij een verrot bedje heeft meegegeven en ik super netjes ben gebleven. Ook vorig jaar een kinderwagen gekocht. Zag er prima netjes uit, vriendelijke mensen. Ik kwam er thuis alleen achter dat ze mij de verkeerde regenhoes hebben meegegeven, achteraf gezien dus expres (waren de ander denk ik kwijt). Ik stuurde ze bij thuiskomst een bericht dat we de verkeerde regenhoes hadden en deze graag terug wilden brengen omdat we dachten dat zij die nog nodig zouden hebben, en of ze toevallig ook nog de juiste regenhoes hadden. Ik kreeg echt dagenlang reacties als: ooh sorry ik heb het druk, nu geen tijd om in de schuur te kijken, morgen wel tijd. En zo ging dat echt 2 weken lang door. Toen heb ik het maar opgegeven. Maar dan vraag ik me af: waarom sneaky de verkeerde meegeven? Je kunt toch ook gewoon zeggen dat je die niet meer hebt, boeit mij wat, dan koop ik voor 2 tientjes een nieuwe....
Geen irritatie maar iets positiefs, net werd mijn man zijn racestoel opgehaald/ gekocht. Super leuk stelletje, werd er gewoon vrolijk van.
Man zegt er komt vanmiddag iemand voor de hoge druk. Prima vanaf 16.00 ben ik thuis. Beste man wil hem helemaal testen, snap ik wel een gedoe maar goed. Met betalen, contant beste man doet niet aan mobiel betalen etc. Of ik even kan wisselen. Nou ik kan niet ruilen ik heb nooit contant geld. Hij had net niet het geld bij elkaar, 5 euro te kort. Heel erg van mij maar zijn portomonee zat vol met briefjes van 50 dus ik zeg de ah is om de hoek ik kan daar slecht tegen, dat er van uit word gegaan er kan wel gewisseld worden.
Ik kan daar ook slecht tegen, ik ben geen bank en ook geen winkel . Vantevoren een berichtje sturen met dat je het niet gepast hebt en of je toevallig bedrag x terug hebt is dan netjes. Heb je dat wisselgeld niet dan betaal je anders of verzet je de koop/zeg je de koop af. Maar ervan uitgaan dat de ander wel kan wisselen vind ik zo apart .
Vond het flauw van mijzelf voor 5 euro te kort kaar hij had al 10 euro minder geboden. Hij vroeg ook nog heb je geen buren die kunnen wisselen en hij is ook nog ergens heen gegaan en geeft aangebeld.
2 euro bieden op een trui. Bod geaccepteerd en pas daarna kwamen vragen als zitten er pluisjes op, vlekken etc Ik antwoord netjes dat de trui heel en schoon is en zonder vlekken maar dat er wel wat pluisjes op kunnen zitten en dat je voor 2 euro dat nu eenmaal kan hebben. Wordt de koop geannuleerd Waarom ook eerst vragen en dan pas kopen
haha ik zou dat ook gedaan hebben hoor. Wie weet doet hij het wel bewust en krijgt hij alles voor een goedkopere prijs mee. Ik geef van te voren wel aan dat contant betalen prima is, maar ik geen wisselgeld heb.
Ja precies dat dacht ik idd ook, hij was ook wat verbaasd toen ik zei de Ah is om de hoek. Maar gelukkig ben ik dus niet de enige die dat zou doen
Hier al een aantal keer wat gekocht en verkocht. Als ik iets heb ontvangen, bedank ik even in de chat, rond de aankoop af en geef feedback. Als ik iets verkocht heb, reageer ik ook altijd even in de chat om te bedanken voor de aankoop en wanneer het verzonden wordt. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat mijn verzonden pakketje wordt opgehaald, maar dat de koop dan 2 dagen later door Vinted wordt afgerond. Je hoort dan ook helemaal niks van de koper. Ik vind het dan dus wel een beetje jammer dat ik de moeite doe een artikel helemaal netjes in te pakken, voor weinig geld zo snel mogelijk naar een servicepunt breng, en dat de koper niet even de moeite neemt om de koop af te ronden
Dit is iemand die blijkbaar niet zo vaak iets koopt op marktplaats, of probeert het voor zo min mogelijk geld te krijgen. Of bedoelde je dat niet?
Haha zij is zelf degene die in het geel, die minder wilt betalen Ik vind de reactie van de koper eigenlijk niet heel onaardig, op het zinnetje 'het is nog vroeg' na. Jij doet een bod en hij/zij vertelt voor welk bedrag het opgehaald mag worden en wat er nog bijkomt als het verzonden moet worden. Ik zou dat gerust ook zo doen, als ik het bod te laag vind. (In iets duidelijke zinnen, met punten.)
Het is niet mijn stijl van reageren, maar opzich zegt hij niks raars toch? Hij wil meer hebben als jouw bod en daarboven komen ook nog de verzendkosten.
Via facebook marketplace een kinderwagen geprobeerd te verkopen (liep op marktplaats nog niet zo storm) binnen 30 minuten 5 oplichters in mn inbox die het ''via fedex/dpd/dhl willen laten ophalen en dat die persoon dan mn geld wel zou mee nemen''. Vermoeiend! En via vinted had iemand iets verkeerds op gestuurd en dan zou ik zelf de verzendkosten terug moeten betalen om het omgeruild te krijgen :/ raar geregeld en vinted helpdesk ook slecht bereikbaar.
Irritatie... leuke fiets gezien op mp en deze staat op bieden. Dus ik bied maandag een bedrag. Krijg een paar uur later 2 berichten: 1= super 2= ik ga akkoord Ik bericht gelijk terug : Top, kan ik deze week komen passen. Bericht wordt gelezen, maar geen antwoord. Gisteren bied iemand 2,50 boven mij. Dus ik stuur maar nog een bericht: zal het deze week nog lukken? Weer wordt het bericht gelezen, maar niet gereageerd. Vandaag zie ik dat de advertentie is verwijderd. Weet je, als je mijn bod te laag vind, ga dan niet akkoord. En als je dan toch voor 2,50 die ander de fiets gunt, geen probleem, maar communiceer gewoon even!!!
Hahaha oke dan ben ik het probleem! Ik snap het als je niet akkoord gaat met het bod. Maar bod =gezien vind ik zo'n aparte manier van reageren.