Het gaan heel waarschijnlijk nooit meer echt hele koude winters worden. Wij zijn wel overstag gegaan met een vast contract. Maar ik vond het ook een heel goed aanbod. Ook al zou ik variabel best wel aandurven. We hebben nog 14 dagen bedenktijd. De wereld staat best wel in brand momenteel en ik verwacht door al die onverwachte gebeurtenissen de prijs steeds zal stijgen en dalen. We gaan het zien. Ik vind het wel even prima zo.
Wij hebben t gedaan. 1.19 per m3 en 0.30 per kwh bij Vattenfall. Vanaf 1 november gaan ze leveren. Ik zit nu bij Eneco en ik betaal daar echt vele malen meer en die gaan echt niet omlaag. Per 23 december zou ik weer nieuwe tarieven krijgen. Denk ammehoela....
Heb ik voor mijn moeder ook gedaan,ze zat ook bij Eneco en die rekenen nu 1.40 voor gas.Stijgingen gaan best hard ineens!
Heb je voor 1jaar afgesloten? En via vattenvall zelf? Of via vergelijker....ons 3 jarige contract verloopt 29 oktober...en ik weet niet waar ik goed aan doe...normaal zijn we nogal van de zekerheid...dus neig naar 1 of 2 jaar vast...
Ik heb gisteren mijn variabel contract opgezegd en ben voor een 2jarig contract gegaan, zie bijlage. 1.33 gas en 0.30 aan stroom. Ik dacht dan meer zekerheid te hebben. Nu twijfel ik, omdat het vandaag weer 1.31 gas is. Ik dacht dat het wel steeds meer omhoog zou gaan met alle onrust in de wereld maar misschien is variabel wel net zo handig?
Gas is een paar dagen "duur" geweest maar zakt nu alweer. Wij blijven maar gewoon bij de anwb en gaan het zien. Zitten er nu bijna een jaar en zijn tot nu toe tevreden.
Wij hebben net de jaarafrekening gehad en moeten vrij veel bijbetalen (ruim 500 euro), maar Vattenfall heeft ons maandbedrag wel flink omlaag gezet. Nu was het tarief (alleen stroom, we hebben geen gas) ook wel erg hoog in de koudste maanden (jan-maart), maar ik overweeg om het weer omhoog te zetten dus. Wat is jullie ervaring met inschatten van het maandtarief bij een variabel contract? Ze kijken 2 jaar terug bij inschatten, dus vorig jaar was dat waardeloos, aangezien er 1 jaar niemand hier woonde, dus toen ze in het voorjaar het maandbedrag op 0 wilden zetten, heb ik daar gelukkig een stokje voor gestoken. Inmiddels wonen we hier wel bijna 2 jaar, dus zou het inschatten redelijk moeten zijn, toch? Bij ons vorige huis altijd het advies gevolgd en dan kregen we meestal een paar honderd euro terug, maar toen was de energiemarkt veel stabieler.
Ik zou het jaarbedrag/verbruik nu door 12 delen en dat als voorschot nemen dus niet afgaan op de inschatting van Vattenfall maar echt kijken naar wat je verbruikt hebt.
Ik denk eigenlijk dat Vattenfall dat ook doet (voor de afgelopen 2 jaar en dat middelen ze dan voor zover ik kan zien) en dan tegen de huidige tarieven, maar ik kijk er nog wel even naar. Het is ook niet direct een ramp als we terug moeten betalen, dus ik denk dat we het zo laten als de berekening lijkt te kloppen.
Wij zijn benaderd door eneco voor een contract.. Nu zijn wij net overgestapt naar energiedirect en dit gaf ik ook aan en ook dat we geen intresse hebben.. Ze gaven aan dat energiedirect een dochteronderneming is van hen dus dat dat geen probleem zou zijn. Maar ik kan het nergens terugvinden. Weet hier iemand dat?
Dat wist ik inderdaad, maar die man aan de telefoon houdt bij hoog en laag vol dat het een dochteronderneming is en dat we bij eneco goedkoper uit zijn. Hier lees ik dat eneco duur is.
Eneco is altijd al duurder geweest. Zou telefonisch of aan de deur gewoon weigeren. Als je wilt overstappen bepaal je dat zelf na eigen onderzoek.
Hmmm had wel verwacht onder de 400m3 gas te blijven dit jaar, 6 nov eindnota en zoals t nu staat blijven we onder de 250 (incl nov en dec vorig jaar)
Ik probeerde ze af te kappen,maar manlief wilde het gesprek wel aangaan en zou het gaan uitzoeken. Ze bellen morgen terug
Ja die van ons is ook 1,38 per m3 en resp 0,38 en 0,42 per kwh. Paar weken geleden voor 3 jr vastgezet voordat Van de Bron ineens met zn ingeving kwam. Of t wijsheid is, daar komen we gaandeweg wel achter. Maar we hebben weinig te klagen gehad met ze, geen storingen behalve 1 vanwege gepland onderhoud die ruim van tevoren was aangekondigd, geen gedonder met facturen en klantenservice bereikbaar en behulpzaam. Dus voor ons is t een prima stabiele (zei het dure) partij, dus bleven we maar gewoon zitten. We zijn nogal anti-verandering, krijgen we de zenuwen van dus dat speelt ook zeeeeeer zeker mee.