Maar mag ze de uitdaging doen in plaats van bepaald werk. Zoon deed niks omdat hij anders alleen maar meer werk kreeg.
Denk het niet, maar weet het niet zeker. Ze moet volgens mij eerst het gewone 3 ster werk doen. Maar denk dat ze haar sowieso niet echt uitdagen want dat kost tijd omdat ze begeleiding wil.
Ja dat snap ik wel. Ze moet nog leren leren! Je kan niet alleen werk geven en doe maar. Bij ons gaven ze 1 keer in de week uitleg en kreeg hij een week om het te maken. Dat was het pluswerk. Kon niet tussendoor vragen want daar was geen tijd voor.
Hier gaat het pesten door. Gelijk een gesprek met juf. Die gaat het verder bespreken met de andere leerkrachten omdat het nu voornamelijk in de pauze is. Ben er zo klaar mee!
Mag ik hopen het duurt ons al te lang. We zijn gehoord en snapte ons dus voor nu kunnen we niks doen dan weer wachten. Was een goed gesprek dus dat is fijn.
Vandaag dus gesprek op school gehad. Ze kunnen niet echt veel meer dan ze nu doen. Ze gaan nog wat compacten met rekenen, lezen wat versnellen, zodat er van beide minder herhaalt hoeft te worden. Nieuwe juf van de plusklas lijkt wel een klik te hebben met dochter, dus hopelijk kunnen we daar nog wat uithalen. Maar echte grote wijzigingen hebben we niet kunnen doen. Juf en ib’er zien haar nog niet naar groep 4 gaan nu. En ik denk ook dat ze daar nog niet klaar voor is. Maar eigenlijk is groep 3 het ook niet. Vanmiddag de orthopedagoog toch maar gemaild, kijken of die nog wat kan betekenen.
Lastig... dan zit ze echt tussen wal en schip... hopelijk kan de orthopedagoog iets voor jullie betekenen.
Wat vervelend dat er niets is wat ze kunnen doen voor haar Hoe is dat mogelijk eigenlijk.. arm kind. Ik hoop dat de orthopedagoog wat voor jullie kan betekenen!
Ze doen alles wat ze kunnen, en dat is echt al best veel. Ib’er geeft aan niet dusdanig opgeleid te zijn voor dat sociaal emotionele stukje. (Ze gaat dus al naar de plusklas voor uitdaging en leren leren, naar de zorgjuf voor sociaal stukje, krijgt aangepast werk). Ib’er gaat nog wel in gesprek met dochter om nogmaals uit te leggen waarom ze eigen werk krijgt en dat meedoen met de rest niet goed voor haar is.
Wat verdrietig zeg. Wat maakt denk je dat ze nog niet klaar is voor groep 4? En waar mist het aan in groep 3? De inhoudelijke uitdaging of juist meer de sociale aansluiting? (Of beiden/iets anders)
Wat rot voor jullie zoon zeg. Lijkt me als ouder ook zo moeilijk om te zien als ouder. Fijn dat school jullie hoort, nu de actie nog…
Het gaat al maanden zo. Wij zien niet alle actie maar ze zijn er wel mee bezig zei ze. Het is nu voornamelijk in de pauze. Dan denk ik spreek met dat kind maar een hoek(je) af of laat hem binnen zitten. Hij moet nu elke keer achter zich kijken.
Maar ‘best veel’ is helaas dus verre van voldoende voor haar? (Gezien haar gemoedstoestand, schoolziek en de uitspraken die ze doet) Ze heeft er - hard gezegd - geen boodschap aan dat men hun best doet, en misschien maakt dat het zelfs nog een beetje erger? (vanuit mijn eigen ervaring namelijk: het feit dat iedereen zo zijn best deed voor mij maar niets mij hielp beter voelen maakte dat ik me nog slechter voelde. Ik wilde niets liever dan normaal zijn en alle inzet van alles en iedereen bevestigde voor mij enkel dat ik dat niet was. Gevolg was nog beter maskeren, nog verder afstand nemen van wie ik was om te voldoen aan ‘normaal’.) het is altijd goed denk ik om haar te blijven uitleggen dat anders zijn niet minder is , maar ik denk dat het voor haar veel effectiever is om te ervaring dat anders niet verkeerd is. Ze kan niet spiegelen en daardoor raakt ze depressief, zo klinkt het voor mij althans. Ik begrijp dat het lastig is in jullie omgeving om gelijken te vinden voor haar, maar ik zou denk ik zelf echt prioriteit maken om daar wel voor te zorgen dmv clubs, bijeenkomsten voor hb kinderen, iets via Mensa(?) Het liefst ook een andere school met meer gelijken gezien haar behoefte. Hb onderwijs is niet in de buurt geloof ik hè? Maar misschien zijn er wel andere scholen waar meerdere hb kinderen zitten? Elke klas hoort er 1 of 2 te hebben statistisch gezien, dus ook in jullie omgeving zouden ze moeten zijn? Of misschien een andere vorm onderwijs dat beter aansluit op haar? Montessori of iets? ( Ik denk met je mee hoor )
Omdat hij dan rond het terrein gaat en ze gaan er vanuit dat hij niet expres hem opzoekt. We wachten maar weer af. Zodra er weer wat is maar weer gesprek. Als er niet genoeg doen willen we een gesprek met directie en horen wat ze gaan doen. Ze gaan dit jaar op schoolkamp en van het hele idee lig ik gewoon werkelijk wakker van.
Misschien een tip voor 1van jullie kinderen. Het zijn geen hb-kampen of zo en je kind moet wel echt interesse hebben in natuur en biologie, maar zoon voelt zich er altijd als een vis in het water in de groep. Hij mag er volledig opgaan in nieuwe feiten leren, feiten die hij al weet delen in de groep, colleges volgen, dat soort dingen. En verder is het veel buiten zijn, keertje zwemmen, kampvuur stoken, marshmallows roosteren, spelletjes spelen en alle andere dingen die bij kamp horen. Deze zomer hebben ze bijvoorbeeld een science kamp, vorig jaar was er een tijdreiskamp, dus dat was natuur en geschiedenis in 1. Ze zijn toen ook naar een museum geweest over jagers/verzamelaars. Ik krijg midi altijd ontzettend vies, ontzettend moe, maar tegelijkertijd ontzettend opgeladen terug en hoor ook alleen maar goede verhalen over de leiding en vind ze ook telkens bij wegbrengen en ophalen heel prettig. Het zijn over het algemeen studenten, maar er zitten altijd mensen bij die al meerdere kampen hebben begeleid. Midi komt al 3 jaar minimaal 1 persoon tegen die hij kent van een eerder kamp. Dus ik dacht, misschien ook interessant voor sommigen hier. In principe is het van ongeveer 8 t/m 12/13, maar er is ook een wenkamp en er staat een link naar zusterorganisaties die kampen voor oudere kinderen organiseren. https://natuurontdekkers.nl/vakanties/
ik kan me helemaal voorstellen dat je er wakker van ligt. Ik hoop dat er tegen die tijd keuzes worden gemaakt. Of die jongen heeft een periode lang laten zien dat hij zich kan gedragen, of anders gaat hij niet mee. Want waarom gaat zijn welzijn voor die van jouw zoon? (Zeg ik niet tegen jou hoor, maar tegen de school… via jou ) Ik zou zeker doorpakken en de directie erbij halen. Dit gaat al zolang door en ook met kamp in het vooruitzicht moet er echt iets veranderen sterkte hoor!