Dit houd mij dus echt tegen om volledig elektrisch te gaan rijden. Wij gaan nl tanken als het nodig is, en wisselen dan meteen van bestuurder. Even snel plassen en we gaan weer door. Dat gaat niet als je moet laden.
Wij rijden al wel elektrisch en het laden kost wel echt tijd. Zijn op een dag wel 2 uur kwijt aan laden. Maar omdat we nog kleine kinderen hebben is het nog niet heel erg. Die vinden het wel fijn elke 3 uur even de benen te strekken. Maar snap dat het je tegen houdt. Ik durf er alleen nog geen vouwwagen achter te hangen. Dat maakt het naar mijn idee nog lastiger.
Ja onze dochters willen dat niet, die gaan er alleen uit om te plassen . We vragen het altijd als we stoppen.
Wij zijn afgelopen zomer twee keer op vakantie geweest met de elektrische auto, geen vouwwagen maar wel zwaar beladen ivm eigen tent. Zuid-Frankrijk was goed te doen maar het koste ons wel veel tijd extra. Richting Italië was het drama.. weinig plekken, lang wachten, soms niet werkende laadpalen. Ook op de camping plus overnachting nog weinig laad mogelijkheden. De laadmomenten plande wij vooral tijdens ontbijt, lunch en avondeten. Dat maakte het juist wel relaxed rijden maar je moet dus echt rekening houden met ruim 2 uur extra reistijd.
Sommige plekken kan hij eraan blijven en anders koppelen we hem af. Af en weer aankoppelen kost je nog geen 5 minuten extra. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerste jaar er best tegenop zag maar het is echt goed bevallen. Konden overal laden, hoefde nergens te wachten oid. Nee was echt prima, en doordat we verplicht iedere paar uur moesten stoppen was de reis eigenlijk heel relaxed. De id4 heeft wel een flinke actieradius. Met vouwwagen erachter konden we 400 km. Wij combineerde laden met eet momenten/koffie-ijsje/plassen. Wij hebben naar Italië overigens totaal niet ervaren wat ik eerder las. België was lastig en verder overal kunnen laden zowel onderweg als op bestemming
Zo ging het bij ons ook altijd totdat we elektrische gingen rijden en dus wel moesten. En eerlijk, we vinden het allemaal echt veel chiller. Maar goed we rijden uurtje of 8 op een dag dus dat komt neer op maar 2x laden onderweg