Ruim een jaar geleden is een aannemer hier geweest om maten op te nemen voor openslaande tuindeuren. Tot op de dag van vandaag zijn ze nog niet geplaatst. Hij is tot nu toe 2 keer met dezelfde smoes gekomen. Afgelopen zomer was eerst het verhaal dat de fabriek gesloten was. Dat was in juli. Vervolgens kregen we te horen dat de deuren precies verkeerd om geverfd waren ( wij willen wit aan de buitenkant en antraciet aan de binnenzijde ) Paar maanden later weer geappt naar hem, contact komt altijd van onze kant. Kregen we te horen dat de deuren zeer waarschijnlijk december geplaatst zouden worden. Vervolgens kregen we in december te horen dat de fabriek de deuren verkeerd om had geverfd. ( WTF voor de 2e keer??) En dat het weer 12 weken zou gaan duren. Als een fabriek voor de 2e keer een fout maakt zorgen ze er toch voor dat die deuren zsm klaar zijn? Dan laat je je klant toch niet weer 12 weken wachten?? En je raadt het al, het is maart en we horen weer helemaal niks. Afgelopen zaterdag heeft mijn man geappt en geen reactie. Het is dat we nog niks hebben aanbetaald, maar mijn geduld is op. Ik wil stoppen met deze aannemer, want het is duidelijk dat wij geen prioriteit zijn. Mijn man heeft nog steeds de gedachte dat als we met een ander bedrijf in zee gaan we waarschijnlijk weer zo lang moeten wachten, mij lijkt dit natuurlijk onzin. Mijn vraag is dus: weten jullie wat gebruikelijke levertijden zijn voor openslaande deuren? EN, we hebben nog geen cent aanbetaling, kunnen we kappen met deze aannemer? Wellicht zwart op wit een ultimatum stellen??
Ik zal een duidelijke mail sturen naar de aannemer. Dat je hem genoeg kansen hebt gegeven en dat je geduld op is. Ik weet dat levertijden in bouw momenteel erg lang is 6 weken, 3 maanden is geen uitzondering. Maar jij wacht nu al een jaar, dat is wel heel erg lang
Ja hoor, even officieel aanschrijven en wachten op zijn reactie. Wij hebben binnen en buiten antraciet gekozen en met 8 weken zijn ze geleverd en geplaatst door aannemer (december 2023 besteld en net geplaatst). Ook ander kozijn nu in bestelling en daarop ook 8 weken levertijd. Verhaal van jou aannemer is totaal ongeloofwaardig.
Wij hebben vorig jaar mei (2023) nieuwe ramen en deuren laten plaatsen (houten kozijnen). De levertijd was 8 weken vanuit de timmerfabriek, het plaatsen kon 2 weken daarna. Dus totaal 10 weken gewacht. Wel hadden we in februari al akkoord gegeven op de offerte, maar vanwege het weer gewacht tot mei voor de uitvoering.
Hier begin oktober voor het hele huis alles nieuw besteld en begin december geleverd, dus 8 weken levertijd (wonen in de Randstad). Ik krijg een beetje het gevoel dat de aannemer jullie aan het lijntje houdt. Persoonlijk zou ik zelf een belletje plegen en aangeven dat je de opdracht terug trekt omdat het veel te lang duurt en dit ook nog middels de mail bevestigen zodat je het ook zwart op wit hebt staan. En een andere partij zoeken die jullie deuren kan leveren.
Mag ik weten waar je ze besteld hebt? Ik woon ook in de Randstad, regio Drechtsteden. Mag uiteraard in een pb tje
Zeker Flex kozijnen maar volgens mij was je op zoek naar houten kozijnen? Degene waar wij ze besteld hebben is kunststof.
Weet je bij welke fabriek je aannemer het kozijn besteld heeft? Zo ja, dan zou ik daar eens een mailtje heen sturen. Kijken wat die zeggen. Zo nee, dan zou ik schriftelijk een termijn aangeven richting de aannemer dat je wilt dat het kozijn geplaatst is. En haalt hij deze termijn niet, dan overstappen naar iemand anders.
Dit ja. Daarnaast: heb je een contract bij hem getekend? Heb je bestelpapieren ingezien of kan je dat nog opvragen? Ben je verzekerd via de rechtsbijstand? Geloof mij, ik weet genoeg van dit soort aannemers, ga hier NIET mee in zee. Als je geen contract hebt getekend ga dan op zoek naar een andere. Levertijd zal inderdaad een paar maanden zijn maar ik denk dat je liever nog iets langer wacht dan dat je zometeen opgelicht word. Oh en ik zou als ik jullie was een negatieve recensie op google schrijven over deze aannemer en misschien zelfs melding maken bij de politie.
Wij hadden soortgelijke problemen met onze aannemer. Alleen over een hout kozijn. Ik heb juridisch advies gevraagd en bleek gewoon zonder opgave van reden het “contract” te mogen verbreken. Je kan gratis advies krijgen bij DAS. Ik zou die even bellen voor advies.
We hebben vanmiddag een nette, doch duidelijke email gestuurd met daarin een ultimatum, dat we deze maand de deuren geplaatst wilden hebben en ging hem dit niet lukken dat we dan zouden annuleren. Hij reageerde binnen 2 uur, gaf aan dat hij de fabriek had gebeld en dat de deuren blijkbaar al een poos klaarstonden, dat hij hiervan geen melding had gehad. ( yeah right ) En of het ons aanstaande maandag uitkwam . Wat een beetje druk al niet kan doen! Nu maar hopen dat hij niet alsnog afzegt, maar dat verwacht ik eigenlijk niet. Dus we zijn voorzichtig blij.
Hopelijk gaat het goed komende maandag! Wij waren allang afgehaakt zo iemand hoef ik niet, wat een geduld hebben jullie gehad zeg.
Ik zou als ik jullie was toch nog even vragen om een bestel/leverings bevestiging van de fabrikant van de kozijnen voordat hij maandag je gevel eruit gaat slopen. Oke misschien ben ik iets te voorzichtig, maar je kent ons verhaal wel denk ik? Als er vragen zijn over aannemers en mogelijke oplichtingspraktijken schroom dan niet om mij te berichten. Inmiddels zijn we ervaringsdeskundigen
Gelukkig allemaal goed gekomen met wat geduld welliswaar. Overigens bij onze kunstof kozijnen werd vooraf al gewaarschuwd dat de (Duitse) fabriek in de zomervakantie dicht is. Dat is geen fabeltje. Nu was dat voor ons geen probleem, maar voor anderen kan dat ongunstig zijn. Enige waar wij achteraan moesten bellen was of we ook nog een factuur kregen want we wilden toch ook wel eens betalen voor t geleverde werk. (Dat kom je ook zelden tegen bij een normaal bedrijf).
Heel gaaf!! Wij hebben 3 jaar geleden ook openslaande deuren laten plaatsen, en een soort gelijke vloer als jullie . Wij zijn er nog steeds heel blij mee. Van de zomer heerlijk beide deuren helemaal open