Ik rij elektrisch, was in het begin echt bang dat ik heel veel tijd kwijt zou zijn aan stekkeren. Want ik had echt een hekel aan tanken. Ik rij veel én veel lange afstanden (voor Nederlandse begrippen), dus had verwacht vaak bij Fastned enzo te staan. Maar de conclusie is dat ik 'm gewoon aan een beschikbare paal gooi als ik op bestemming ben. Probeer de accu tussen de 80 en 20% vol te houden. Heb 3 kantoren waar ik veel zit, allemaal zo'n 90km rijden. Als ik daar dan ben, zet ik mijn auto aan de paal. Mocht ik daarna nog een afspraak hebben, kan ik zo door. Mijn tas ligt op de achterbank, dus het is: deur open, stekker er in, kaartje er voor, tas pakken en door. Kost minder dan 30 seconden. En als ik dan terug kom zit ie vaak al weer vol Alleen bij mijn moeder zit geen laadpaal in de buurt. Overdag is dat geen probleem, maar als we met 130km/u naar huis willen en de auto was maar half vol voordat we die kant op gingen, dan redden we dat niet. Of als ik rondjes Nederland rij (vanuit de buurt van Amersfoort starten, Emmen, Hengelo, Den Bosch, terug richting Amersfoort). Dan sta ik ook wel eens een kwartiertje aan Fastned
Mijn man komt rustig thuis met 3% "Gaat best" zegt hij dan Als de auto bij mij aangeeft dat ik bij aankomst nog maar een paar % heb ligt het er een beetje aan wat ik doe. Is het laat op de avond, dan is het fingers crossed en gauw naar huis. Mijn eigen auto (benzine) wordt meer door de kinderen gebruikt dan door mijzelf. Ik zet hem vaak genoeg gewoon weer terug in de hoop dat zij even voor mij tanken Ik krijg dan vanzelf een tikkie, dat is nog sneller gedaan dan tanken
A Maar dan niet zo overdreven. Als bij mij iets meer dan de helft van mijn tank is verbruikt wil ik tanken. Dit voor het geval er eens een noodgeval is en ik snel de deur uit moet, dan wil ik niet ook nog eerst moeten tanken en tijd verspillen.
Ik sta nu al elke week bij de pomp, heb geen zin om daar 2 keer of vaker van te maken. Team B hier, sowieso niet voor het lampje brand.
Ik rij nog gerust 30 km door nadat hij is gaan piepen. Er zit ook een digitale meter op die last zien hoeveel km ik nog ongeveer door kan rijden totdat ik hem moet gaan duwen. Maar dat doe ik alleen in een bekend gebied waar ik precies weet waar de benzinepompen zijn. En ik neem ook niet de gok om de snelweg op te gaan. Risico voor file en dan stil komen te staan is me dan te groot.
Ik lees hier meer reacties met geen zin. Ik vind tanken echt niks voorstellen. Het duurt maar een paar minuten. Met een lege tank ergens langs de weg komen te staan kost veel meer tijd
Vanaf morgen zet ik 'm thuis aan de stekker na iedere werkdag. Onze benzine auto doet mijn man en hij rijdt er voor naar België. Scheelt enorm. Meestal als het lampje brandt zet ik de boordcomputer op de afstand die ik er nog mee kan rijden. Bij ca. 60 km nog te rijden wordt hij meestal wel getankt.
B, ik rijd zelfs nog rustig dagen door als er staat dat ik nog voor 0 km benzine heb. Ik weet dat die melding komt als ik minder dan 50km heb. Maar ja na een paar dgn weet ik natuurlijk niet meer hoeveel ik gereden heb sinds die melding. Mijn man vindt dit mega irritant en is type A.
Type B. Tenzij de tank nog op een paar streepjes staat en ik weet dat ik de volgende dag een lange autorit moet maken. Dan tank ik eerder.
Ja maar je komt niet zomaar langs de weg te staan, ik rijd ook niet door tot 0. Maar 20 wil weleens voorkomen. En 70 is het minimum, daarboven tank ik alleen als ik weet dat ik de volgende dag een lange rit moet maken. En ik vind tanken gewoon smerig, vandaar het liefst zo min mogelijk
Dat doet mijn man ook. Hij vindt het echt ideaal. Alleen daarom wil hij eigenlijk al niet anders meer dan electrisch rijden. Op zijn woon/werk route moest hij toch nog wel even van de route afwijken om te tanken. Vaak is hij al best laat thuis en heeft hij geen zin om nog extra om te rijden voor een tankbeurt.
Ik moet nu na werktijd eigenlijk ook nog gaan tanken... Helemaal geen zin in dus haha. Maar het lampje brandt nog niet en mijn werk is op 10km afstand dus mocht het lampje zo gaan branden, kan ik morgen ochtend alsnog op m'n werk komen en na werktijd tanken (op vrijdag heb ik altijd een kortere werkdag en dan is het weekend dus vind ik het minder erg)
Van nature ben ik type B. Maar sinds ik regelmatig in Duitsland kom wat toch een paar centen scheelt ga ik als hij onder de helft is toch maar ff langs. Als ikooit een elektrische auto heb ben ik van plan hem iedere dag op te laden. Waarschijnlijk ziet de praktijk er heel anders uit….
Ik ook C . Optie B vind ik echt niet prettig, maar ik overdrijf nou ook weer niet naar optie A. Ik heb geen wijzertje maar een balkje met streepjes, bij één streepje gaat er volgens mij ook een lampje branden. Maar zover komt het niet heel vaak. Bij 2 streepjes ongeveer heb ik mezelf verplicht om te gaan tanken. Ik kom op de heen- en terugweg van mijn werk in principe een tankstation tegen.
Ik krijg er stress van als dat lampje brandt. Dat probeer ik dus altijd te voorkomen. Eén keer heb ik me door mijn man laten overtuigen dat we nog best thuis konden komen zonder te tanken. Volgens het display zouden we nog 50 km kunnen, maar we stonden dus wel ineens stil. Midden op een klaverblad, s avonds laat met drie kleine kinderen in de auto. Gelukkig stopte er iemand om te helpen duwen, toen stonden we tenminste op de vluchtstrook. Daar gewacht om te worden weggesleept naar het volgende tankstation. Sindsdien tanken we dus als ik het nodig vind.
Laadpaal aan huis is top! Elke avond stekker erin en in de ochtend rij je met een volle accu weg. Makkelijker kan niet
Ik sta elke week in elk geval 2 x bij de pomp, ik kan met 1 tank 830 km dus reken maar uit. Overigens heb ik het over doordeweeks ik rij nogal veel voor mijn werk
B denk ik. Ik probeer het rode lampje wel te vermijden, maar dat lukt vaak ook niet. Nou rij ik voornamelijk korte stukken, dus de laatste stukjes van de meter kan dan prima. want vind tanken echt gedoe. Weet ik dat ik een lange rit ga maken, dan tank ik wel preventief.