Wie rijdt er hier in een (private) lease auto? Wat voor auto en wat zijn je kosten per maand? We denken erover om een (tweedehands) auto te gaan leasen, maar hoe pakken we dat aan? Doen we dit bij autobedrijven in de buurt? Of kan dat net zo goed via een leasemaatschappij waar je dat online regelt? En hoe zit dat met vervangend vervoer als de auto stuk is? Of als je onverwachts je baan verliest? Ik zie de voordelen van leasen wel maar ben er nog erg onzeker over. Misschien kan iemand me wat info geven?
Wij hebben dat (inmiddels een paar jaar geleden) 2x gedaan. 1x een periode van 2 jaar en 1x van 3 jaar. Beide keren online geregeld, dat ging prima. Werkloosheid etc verschilt per verzekeraar zelfde geldt voor vervangend vervoer. Vaak kun je dat meenemen, maar komt er wel weer een extra bedrag bovenop. Op zich prima ervaringen gehad, maar het is wel heel erg duur als je een grote auto wilt leasen en/of veel km maakt. Wij hadden een 108 en een 208 en betaalden ronde 250 en 320 per maand destijds.
Ik lease een elektrische fiat500 en betaal 335 euro in de maand. Ik krijg 70,- per maand subsidie ivm elektrische auto, dus onderaan de streep betaal ik 265 voor een nieuwe auto. Baanverlies kun je volgens mij verzekeren maar weet dat niet zeker. Ik mag deze nog 2 jaar rijden en dan gaan we weer opzoek naar een andere lease. Ik neig naar weer elektrisch maar de subsidie vervalt en ik wil eigenlijk net een maatje groter kwa auto. We gaan tegen die tijd kijken wat weer interessant is. Het bevalt ons in ieder geval helemaal prima zo. Je weet waar je aan toe bent, onderhoud zit er bij in en na 4 jaar kun je weer iets anders uitzoeken.
Ik lease een hybride fiat 500 voor €269, maandelijks opzegbaar zonder reden. Als mijn auto naar de garage moet dan krijg ik gratis vervangend vervoer. Ik hoef hem niet eens te brengen, ze komen hem zelfs halen!
Hier wel, maar alle reparaties gingen via het leasebedrijf, wij hadden er geen enkel omkijken naar. We konden online een afspraak inplannen om de auto op te komen halen, dan werd er een leenauto voor in de plaats gezet en vervolgens werden ze bv de dag erna weer omgewisseld. Kregen de auto ook altijd volledig gepoetst weer terug, hoorde bij de service. Hier 6 jaar een private leaseauto gehad, een kleintje en voor weinig km, dat was voor ons €180,- per maand (incl wegenbelasting, verzekering, excl benzine natuurlijk). Na die 6 jaar konden we dezelfde auto blijven leasen voor €320,- per maand Dat vonden we echt te duur, en volgens mij zijn alle leasebedrijven nu dus ook flink duurder dan toen.
Ik lease sinds kort de nieuwe e208. Ik vind het ideaal, zoals anderen zeggen je weet waar je aan toe bent. Ik betaal rond de 450 per maand, veel geld maar geen benzinekosten en "gratis" laden (zonnepanelen). Wij leasen via de dealer, auto van mijn man is ook private lease via hun, tevreden dus
Ja, dat vinden we ook fijn. Geen reperatiekosten en vervangend vervoer. (Tenminste, dat is wel een vereiste voor ons) en ook verzekering enzo valt weg. Is me alleen nog niet duidelijk hoe het zit met gedwongen ontslag enzo...
Directlease hadden wij. Reparaties moet idd bij een garage van hun keuze, maar aangezien ze betalen is dat niet zo raar. Voor ons betekende het gewoon een garage in de stad hier in de buurt. Geen probleem. Enige nadeel was wel ons eigen risico bij schade (maar kun je ook weer afkopen). Wij hadden toch wel een paar schade dingetjes na afloop en dan mag je toch nog even een kleine 1000 euro neerleggen, maar goed, was niet heel onverwacht. 2x had een ander tegen onze auto aangezeten en dat werd prima geregeld.
Oh serieus? Die schade heb je zelf gereden dus? Goed dat je het zegt, kan ik het in m'n achterhoofd houden. Maar verder wel tevreden dus over het bedrijf?
Wij hebben er onlangs naar gekeken, voor een grote auto vind ik het erg duur. En wat mij stoort is dat de auto gewoon nooit echt van jezelf wordt. Na 5 jaar betalen heb je nog niks,je hebt er alleen in mogen rijden. We gaan steeds meer de kant van Amerika op, waarin veel mensen auto's leasen of er eentje kopen met een lening. Wij hebben dus een andere auto gekocht, van 1 jaar oud, zonder lening, zonder lease. En ja dat heeft ons duizenden euro's spaargeld gekost. Maar hij is wel van ons zelf. Anders zouden we er 840 euro per maand voor moeten betalen bij private lease. Na 5 jaar heb je 50 duizend euro betaald en moet je de auto weer inleveren.
Ik ben er normaal gesproken niet direct fan van, mijn man heeft sinds deze maand een occasion Tesla. Hij is DGA en heeft een Tesla met gratis supercharge en rijdt heel veel zakelijk welke hij allemaal kan declaren a 23 cent de kilometer, dat maakt het aantrekkelijk. Geen kosten voor laden dus en geen bijtelling. Mijn auto is volledig van ons zelf. Je betaalt voor gemak maar sommige occasion lease kan aantrekkelijk zijn.
Mag ik vragen waar hij dit doet? Ik vind een occasion Tesla leasen zeer interessant namelijk en idd occasion voor 2018 geloof ik gratis supercharge is echt wel heel voordelig. Ik heb hier al voor gezocht, maar je betaald dan gauw al 500 / 600 euro per maand.
Toevallig ben ik zelf aan het kijken. Ik kom bij directlease uit. Een fiat 500 hybride kost 349 euro per maand en dan mag je 12.000 km per jaar rijden. Het kan goedkoper, maar de auto is dan na 1 jaar per maand opzegbaar. Dat kost 30 euro per maand meer maar vind ik zelf wel heel prettig, want je weet nooit hoe het leven loopt
Ook directlease dus. Knoop is nog niet doorgehakt hoor maar neigen wel steeds naar directlease. Wat betreft dat flexibel leasen.. Wil je de zekerheid wat betreft baanverlies? Want dan kan je er ook voor kiezen om voor het protectieplan te gaan. Dat kost je dan 12 euro per maand. Dacht ik gezien te hebben tenminste.
Bij leaseplan. Die bedragen kloppen wel inderdaad. Wij betalen 800 voor 25.000 kilometer waarvan zeker 20.000 km zakelijk. Dat is 383 euro aan KM declaratie per maand, dus kost de auto 417 euro per maand. Wat ik heel netjes vindt voor het type auto inclusief het aantal KM'ers. Dit is voor 4 jaar trouwens.
Wij hebben een Volkswagen e-golf in private lease bij ALD, betalen 369,- p.m. (60 maanden 20.000 km per jaar) daar gaat nog de eerste 4 jaar 41 zoveel vanaf met de subsidie. Wij hebben met deze golf nogal wat problemen waardoor ik in de 6 maanden dat we de lease auto nu hebben bijna 2 maanden af en aan in een leenauto rijd. Het lijkt er nu op dat de auto niet meer gemaakt kan worden en zitten in het proces om of het leasecontract te beëindigen of een andere lease auto tegen dezelfde voorwaarden. Als er niks aan de hand is, is het op zich wel ideaal, als er wat is wordt het gewoon opgepakt en geregeld maar als je nu zoals ik half in een geschil zit omdat de auto niet goed is duurt het erg lang voor je duidelijkheid krijgt. Ik heb wel een leenauto en hoef niet voor extra kosten op te draaien maar het is wel vervelend dat je niet weet waar je aan toe bent. Dus met mijn persoonlijke ervaring zou ik het nu niet meer doen.
Beetje off topic, maar ik lees zo vreselijk veel slechte verhalen over volkswagen en audi tegenwoordig en mensen blijven er maar in rijden. Ik snap dat echt niet.. die blijven altijd trouw aan hun merk blijkbaar, ongeacht de kosten. Maar balen zeg! ik snap dat je daar niet blij van wordt
Oh das wel ruk.. je verwacht met leasen wel goed te zitten maar dat valt dus tegen in jullie geval. Wat wel zo is: met een eigen auto kan je die narigheid dus ook hebben en nu heb je, ondanks de onzekerheid, wel een auto om je van A naar B te brengen. En het kost je geen reparatie. Wij hebben nu nog een eigen auto (oudje) en een hoop gedoe en in de tussentijd moet ik maar zien hoe ik op werk kom bijvoorbeeld. En 't kost me inmiddels een vermogen aan reparatie. Voor ons dus al met al juist wel een reden om te gaan leasen.