Nou niet zozeer schade gereden. 1 plekje was van mijn zoon die ertegen aan had gezeten met de fiets (dus logisch), 1 plekje hadden we zelf nooit gezien, maar er zat blijkbaar een kras onderaan de bumper etc.
Klopt met een eigen auto kun je ook dingen hebben. Maar veel nieuwe auto's hebben tegenwoordig een lang garantie termijn. Hyundai 5 jaar, kia 7 jaar.
Dat was ook mijn gedachte bij dat verhaal. Als die auto van jezelf was geweest, was je nog veel verder van huis... Mijn man least een Ford Focus Wagon van Arval. Het was een occasion maar pas 1 jaar oud en stond verkeerd geprijsd op de website, als een sedan ipv een station. Hij betaald € 450 per maand maar ik weet niet hoeveel kilometers... ik denk 15.000 of 20.000 per jaar. Zijn werk is namelijk 120 km enkele reis. Wij hebben veel pech gehad met gekochte auto's en hadden daar geen zin meer in. Laatst had hij een lekke band, leasemaatschappij gebeld en binnen een half uur stond de wegenwacht bij ons aan de deur. Ideaal!
Mijn man werkt in de automotive. In 2020 hebben we via de personeelsaankoopregeling mijn fijne autootje gekocht (Auris van toen 1,5 jaar oud). Die personeelsaankoopregeling bestaat nu niet meer, maar er is wel een mooie regeling voor private lease. Zakelijk rijdt mijn man sinds twee maanden een BYD Seal AWD en hemel wat een auto is dat! ❤️ Nu zijn we dus aan het overwegen om een tweede Seal voor de deur te zetten maar dan private lease. Per maand zullen we dan zo’n €180 meer kwijt zijn dan aan mijn huidige Auris, maar dat is die Seal echt wel waard.
Ik lease via ALD een volkswagen golf station uit 2019 voor 369 pm. Kan bij 2 dealers in de buurt terecht voor onderhoud en reparaties. Hiervoor 2x via skoda een lease gehad maar die werden echt te duur. Ik heb 0% verstand van auto's, niemand in de directe omgeving ook en met de auto's die ik kocht altijd dikke pech gehad. Hiermee weet ik voor langere termijn waar ik financieel aan toe ben, en die zekerheid vind ik ook wat waard
Oh wat grappig dat je bij ALD leased. Wij hebben daar ook een mooie auto gezien maar we twijfelen door negatieve reviews die ik tegen kom. Heb je toevallig al ervaring met reparaties in de tijd dat je bij ALD zit? En hoe is het geregeld als je onverwachts verlies van inkomen hebt?
Nee, geen reparaties gehad. Alleen een jaarlijkse onderhoudsbeurt en dat ging heel erg soepel. Daar was wel aardig wat er moest gebeuren aan de auto maar daar ook geen problemen mee gehad. Heb ze ook wel eens gebeld met vragen en altijd vriendelijk behandeld. Daarnaastnook per mail prima en snel contact. Heb hiervoor rechtstreeks bij skoda geleased en merk eigenlijk geen verschil. Ik denk wel dat het meeste gezeur komt bij inleveren en hoe streng ze zijn op krassen etc. Dat is ook wel verschillend wie de auto keurt op dat moment heb ik begrepen maar heb daar bij ADL geen ervaring mee. Qua verlies van inkomen weet ik het eigelijk niet meer heel eerlijk dus daar kan ik je niet bij helpen.
Ik lease een peugeot e-208 via Broekhuis private lease. Eerste leasecontract, dus geen ervaring verder tot nu toe wel tevreden. Contract werd aangeboden met vrij makkelijke opzegmogelijkheid, bijvoorbeeld bij werkloosheid of overlijden oid.
Ja daar heb je zeker een punt hoor, de grootste irritatie zit hem bij ons in het gebrek aan communicatie en duidelijkheid. Wat gaan we nu doen, hoe gaan we het oplossen etc. We worden constant van het kastje naar de muur gestuurd en zijn inmiddels 3 weken verder en weet nog steeds niet wat we nu gaan doen. Ik ben blij dat ik een auto heb waar ik in kan rijden maar iedere keer als ik iemand van de lease maatschappij aan de telefoon heb moet ik opnieuw het verhaal doen. Dat er wat met de auto is vind ik vervelend maar inderdaad niet zoveel aan te doen maar hoe de communicatie verloopt is voor mij echt de reden om niet meer te leasen. Maar het is inderdaad wel fijn dat ik een leenauto heb en geen hoge reparatiekosten.
Ja mijn man wilde persé een vw. want dat is zo'n betrouwbaar merk. Sinds we deze auto hebben hoor ik om mij heen ook heel veel andere die met Volkswagen gezeik hebben dus ik snap helemaal wat je bedoelt.
Vandaag mijn (nieuwe) Fiat 500 binnen gekregen. Heel benieuwd hoe het gaat bevallen. Heb gekozen voor een flex contract zodat ik na een jaar maandelijks kosteloos kan opzeggen en 12.000 km per jaar. Verder tot nu toe heel tevreden over het contact en de snelheid van alles.
Wat lekker zeg! Gefeliciteerd met je auto Wij hebben inmiddels besloten het niet te gaan doen. We hebben ook verbouwplannen en na meerdere gesprekken zijn we toch wel geschrokken van de kosten die we er dan maandelijks bij krijgen. Jammer maar helaas.
Tegenwoordig is het ook echt krankzinnig duur geworden. Ik schrok ook van de huidige prijzen en zoek juist een kleintje (maar geen fiat). Wat een verschil met de C1 die ik destijds als lease had, jemig!!! Ik blijf wel zoeken naar "het model" (ben daar ook nog niet helemaal over uit) en spaar door voor een leuke occassion die ik mn vaste garage wel laat opsporen.
2 jaar geleden zou het nog een serieuze optie zijn geweest voor ons, maar idd die prijzen nu. En dan krijg je zo'n grijze en ik wil geen grijze of zwarte auto. Voor een andere kleur of uitvoering betaal je zoveel meer, net zoals iets als een trektaak. 10-15 euro per maand extra, dat is een dure trekhaak na 5 a 6 jaar.
Klinkt heel vervelend dat je elke keer van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Maar wat je suggereert klopt niet helemaal. Als je een nieuwe auto had gekocht, dan is de dealer je aanspreekpunt en wordt alles keurig geregeld. Ook heb je garantie en de eventuele leen auto krijg je ook gratis mee. Wij hebben in november een gloednieuwe auto gekocht, via de dealer een extra alarm laten inbouwen (moest ivm de verzekering), kreeg dat alarm elke nacht een eigen leven en ging af om niets. Dealer gebeld, die nam weer contact op met de alarm inbouwer en binnen 2 uur stond er iemand bij ons op de stoep. Dat alles was gewoon gratis want dat valt onder de garantie.
Dit komt ook omdat autos over het algemeen veel duurder zijn geworden. Wij hebben in 2009 een nieuwe C1 gekocht. Ik meen uit mijn hoofd voor zo'n 10.000 euro. Dat red je tegenwoordig niet meer. Auto's moeten aan zoveel eisen voldoen qua veiligheid en milieu. Goede zaak maar dat drijft de prijs wel op. Ben overigens nog wel benieuwd waarom geen Fiat? Ik vind het zo'n leuk wagentje .
Maar dan heb je het over een periode van 2009-2024. De stijging bij private-lease is echt iets van het afgelopen jaar.
M.i. nog steeds te verklaren door stijgende kosten wat doorberekend wordt bij de klant. Maar goed, uiteindelijk maakt iedereen zelf een afweging of je het wel of niet waard vindt natuurlijk
Optisch is t een leuk wagentje maar qua onderhoud zit t zo opgepropt in die motorkap dat je de ruimte niet heb om je kont te keren als ware (probleem bij vele auto's tegenwoordig). Zodra er ook maar IETS is wat je prima zelf kan doen ben je op een garage aangewezen. Niet een hoek waar velen komen besef ik me, maar wij zijn opgegroeid met "zelluf doen". Minimale eis is dat ik zelf mn koplampen kan wisselen (wat ook steeds moeizamer wordt). De lamp bedoel ik dan, niet de hele unit (al zou dat een pre zijn). Hybride en elektrisch valt voor mij dus ook af. Ik zoek gewoon een moderne eend, huidige veiligheidseisen maar alles met een schroevendraaier en 1 sleutel te doen.
Het scheelt dat auto's tegenwoordig ledlampen hebben die je niet hoeft te vervangen. Ik wilde private lease omdat ik bang ben voor veel onderhoudskosten. Meet onze Franse auto hebben we nooit iets meer gehad dan regulier onderhoud. Dus voor nu gaan we op zoek naar een (nieuwe) auto met lage onderhoudskosten. Kom je toch bij een Japanner of Koreaan uit vermoedelijk.