Als je de app hebt kun je heel makkelijk vragen stellen via de chatfunctie. Heb je uberhaupt wel via booking geboekt dan vraag ik me af, als je zelf aan het hotel hebt betaald. Kan booking dat dan we annuleren of moet het hotel dat zelf doen? Heb je echt bookingsbevestiging met je boekingspincode ?
Ja dat heb ik, de reservering is zowel door het hotel als booking bevestigd en ik heb inderdaad die codes. Ik heb alleen betaald via een betaallink ipv creditcard.
Dat hotel wordt geexploiteerd vanuit de Labranda keten, en dat is één van de labels van de grote touroperator FTI. Die heeft veel hotels o.a. Mallorca en de Canarische Eilanden, en FTI is dus failliet. Het gebouw zelf is dus niet failliet, maar de organisatie die personeel, schoonmaak etc regelt wel. Sunweb hoopt waarschijnlijk op een overname of doorstart van FTI, anders hebben heel veel mensen namelijk een probleem komende zomer. TS als Booking al betaald had aan het hotel zou ik er niet vanuit gaan dat je makkelijk je geld terug krijgt. Dan moet je je melden bij de Duitse curator. Booking is niet aangesloten bij het SGR, dus heb je geen dekking bij een faillisement van een accommodatie. Volgend jaar via Sunweb of Tui boeken Dan kan een hotel alsnog wel failliet gaan, maar krijg je via een garantiefonds uiteindelijk wel je geld terug.
Oh ik lees nu dit. Ik zou er niet vanuit gaan dat je makkelijk je geld terug krijgt. Op de site van FTI staat hoe je je kunt melden bij het Duitse garantiefonds.
Meen je niet! Ik ging er eigenlijk vanuit dat het geld gewoon teruggestort zou worden. Dat is volgens mij aan de telefoon ook gezegd.
Ik denk dat die medewerker aan de telefoon er vanuit ging dat je aan Booking zelf betaald had. En Booking maakt dat geld normaal vlak voor jouw vakantie over aan de aanbieder. In dat geval zou Booking jouw geld 'bewaren' en dus kunnen terugbetalen. Nu je rechtstreeks aan het hotel betaald hebt is Booking daar geen partij in. Ik denk ook niet dat Booking coulant zal zijn want ze hebben zelf ook geen bijster goede financiën. Maar wie weet heb je geluk, ik hoop het voor je! Via het Duitse garantiefonds denk ik trouwens niet dat je ergens recht op hebt, want je hebt geen pakketreis geboekt. Losse boekingsonderdelen vallen niet onder een garantiefonds.
De kans klinkt nu steeds groter dat je geen geld terug gaat krijgen. Misschien toch vlot het alternatief aanvaarden want dan heb je zeker iets.
Ik zou hier ook echt ziek van zijn. Zoveel geld kwijt.... Ik zou sowieso de vliegtuig maatschappij bellen en kijken wat er mogelijk is met de tickets. Misschien kan het naar een andere datum? Of kunnen ze worden geannuleerd
Maar die betaallink is toch ook van Booking.com geweest denk ik? Heb je geld overgemaakt naar een rekening van het hotel of naar een rekening van booking.com? Ik had ook laatst een probleem met een creditcard en toen stuurde booking me een betaallink.
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer, omdat je via booking, maar ook via het hotel een chat kan starten. Wat ik terug vond in mijn chat geschiedenis is, dat booking.com van het hotel had gehoord dat de betaling in orde was en m'n reservering dus bleef staan. Ik heb net superlang in de wacht gestaan en velen telefoontjes verder gaf ze aan dat ik binnen 15 werkdagen het geld terug moet hebben van het hotel en dat booking het anders voor ons oplost. Laten we het hopen. Het alternatief van ze is trouwens ook al vol.
Wat ontzettend waardeloos voor jullie. Ik denk zelf dat zon, zee en strand voor de kinderen al elementen zijn om een leuke vakantie te hebben, maar ik snap dat je de accomodatie met zorg had uitgezocht. Ik zou aan booking een aantal alternatieven opvragen en daar een keuze uit maken en duidelijk vastleggen dat de kosten van de andere accommodatie daarmee verrekend wordt. Daar zit je geld nu en daar ben je van afhankelijk. Daarnaast is het ook goed om even de voorwaarden van je vliegtickets te bekijken, zou je nog mogen omboeken naar een andere bestemming?
We wonen bijna op het strand, dus 'helaas' is een leuk zwembad echt het belangrijkste. We wachten de opties maar weer af en hopelijk komt het geld inderdaad terug. Anders hadden we net zo goed naar Bali kunnen gaan voor dat bedrag
Maar ze moeten toch kijken naar gelijke waarde met wat je al hebt geboekt. Die 2300 moet je alleen voorschieten of komt er extra bij?
Vervelend zeg! Geen idee of ze er überhaupt iets mee kunnen en of doen, maar misschien zou je nog contact op kunnen nemen met je reisverzekering? Of anders inderdaad booking vragen om een gelijkwaardig alternatief, desnoods op een ander eiland of in een ander land? Vaak betaal je rond de €50 pp extra om de vliegtickets om te boeken, maar dan zou je dan ook moeten uitzoeken. Ik zou ook echt onwijs balen als ik jou was. Je geeft een hoop geld uit aan iets waar je jezelf echt op verheugd, en dan krijg je dit...
Ah wat een teleurstelling zeg! Ik snap dat jullie balen, ik zou dat ook doen. Alternatieven zijn natuurlijk allemaal kak omdat alle leuke dingen al vol zitten. hopelijk gaat het jullie lukken om het om te boeken tot iets leuks, en anders hopelijk jullie geld terug. Succes!