Hier is toch ook nieuwe wetgeving over? Geloof dat je de prijs van een maand geleden moet vermelden (online dan)? Bij de H&M zie je inderdaad hoe de prijs eerder was. Maar geen idee hoe dat in een fysieke winkel werkt.
Herkenbaar. Een bepaalde korte broek bij Shoeby staat altijd dat deze in de aanbieding is. Staat op label “origineel €24,95 nu €17,95”. Overigens erg fijne broek voor leuke prijs. Broek nog nooit voor originele prijs zien hangen in al die weken, volgens mini’s dat een standaard kaartje wat aan de broek hangt. Laatst met €10,- kortingsbon kon ik deze broek dus niet halen want “broek was in de aanbieding” ja eeuwige aanbieding. Nu rond voetbal was de oranje variant van die broek opeens over het nieuwe prijs gedeelte en 20% kortingssticker geplakt. Nou wat een korting zeg! Je betaald dus meer dan de originele prijs was. Nou ja origineel, de eeuwige aanbiedingsprijs En bij Durlinger ging ik schoenen halen voor zoon. Leuke puma’s gezien en alle andere kleuren waren ook voor 20% korting. Alleen de kleur die hij wilde niet want die was populair dus die ging voor de volle mep, letterlijk ook de woorden van de verkoopster. Verkoopster kon het ook niet rechtpraten omdat ze dit zelf ook zo vreemd vond. Ik wilde ze laten liggen maar zoon was verkocht en heeft moeilijke voeten.
Ik werkte tijdens wissel gulden naar euro achter de kassa bij de super de boer, zag de prijzen zienderogen omhooggaan voordat de euro er was.
Tot op zekere hoogte mag dat gewoon. er is een RRP de geadviseerde verkoopprijs. Als jij als winkel daar standaard onder gaat zitten en dan bij een actie wel de rrp hanteert en daar de korting op geeft lijkt het meer. En wat betreft vloeren en verf. Er is altijd overal wel vanalles in de aanbieding. Ik wacht ook altijd even tot iets in de actie is als ik het nodig hebt. Maar daarbij zie ik zelden dat de actie niet klopt.
Het kan zijn dat de kleur die je zoon wilde een nieuwe kleur was. Zie je vaker. Zelfde model komt uit in een nieuw kleurtje. En het is toch niet gek dat een bedrijf zn goedlopende producten gewoon voor de volle met verkoopt en de minder lopende er middels een korting uit laat gaan?
Dat was bij ons niet zo hoor. Daar werden de prijzen gewoon 1 op 1 omgerekend. Heeft ook nog lang beide op een kaartje gestaan.
Oké, totaal nutteloze reactie… Maar als ik dit topic tegenkom op mijn telefoon en mijn leesbril niet op heb, lees ik steeds: Saté is helemaal geen saté En terwijl ik me afvraag wat voor raar topic dat kan zijn, bedenk ik me dan weer oh ja, het ging over sale
Gelukkig nog een tegengeluid in t draadje waar de prijzen dan niet zienderogen stegen. Maar jij zat waarschijnlijk ook te tandenknarsen bij de opmerking "de prijzen zijn niet gestegen door de invoering van de euro". Vanaf mijn bubbel durfde ik dat prima te betwisten, nog nooit zo veel kaartjes moeten wisselen als in die periode en ik stond er toch al eventjes om t ook geen inflatiecorrectie te kunnen noemen...pffff. On topic: voor prijzen op tech dingen, kun je ook tweakers volgen, daar zie je het prijsverloop ook en per aanbieder.
Ja dat snap ik, maar dat was bij ons absoluut niet het geval, en ik heb echt heel wat prijskaartjes verwisseld. Die verhoging kwam bij ons later pas.
Ik heb nu echt ook een leesbril nodig. Vooral 's avonds bril op mn snufferd en heb zelfs een koordje om m niet steeds kwijt te zijn
Nee verkoopster was duidelijk, was alleen omdat deze populairder was door kleur. En zoon wilde net als wrs vele andere kinderen echt die kleur, was het mbt kleur ookwell mee eens. Verder vrijwel alle schoenen in zaak korting. Ik persoonlijk vindt dat niet kunnen dat je door een kleur €20 meer moet betalen…. maar dat is mijn mening.
Ach ik kan et niet mee zitten om eerlijk te zijn. Je ziet dat toch zo vaak. En de retail heeft het al zwaar genoeg.
Ik vind dat ook niet gek. Soms zijn hele kleine of hele grote maten ook goedkoper, omdat ze die minder goed verkopen.
Vast wel. Maar weet jij van alles in de winkel wat de prijs vorige week of een maand geleden was? Bij kleding is de sake heel vaak wel gewoon echt met korting. Dan moeten ze plaatsmaken voor de nieuwe collectie. Bij apparaten krijg je vaak korting als er binnenkort een nieuw model van op de markt komt. Er bestaat wel degelijk "echte " sale. Maar t is goed je te realiseren dat gerommel met prijzen ook bestaat. En dat je je niet moet laten verleiden tot overhaast spullen kopen. Even nadenken of je iets nodig hebt en of je de prijs ervoor oké vind. Dan maakt het zogenaamde kortingspercentage ook niet veel meer uit.