Helaas werd onze via booking.com geboekte en volledig betaalde vakantie een week voor vertrek geannuleerd. Het bleek om een FTI hotel te gaan (inmiddels failliet). Booking.com beloofde dat het bedrag van 2000 euro binnen 15 dagen terug zou komen en we mochten een duurder alternatief boeken en het verschil van 600 euro zouden ze ook vergoeden. Keurig zou je denken, maar we zijn inmiddels een maand verder en we hebben nog geen cent terug. Meer mensen die hier tegenaan lopen? Zijn er al mensen die wel het geld terug hebben gekregen?
Wat vervelend. Heb je het programma max vakantie man al gekeken? Ze hebben daar een heel verhaal over.
Niet gekeken. Wel op hun site het 1 en ander gelezen. Het is gewoon vervelend, we hebben in december al betaald.
Geen ervaring, maar heb je het zwart op wit en kun je er via rechtsbijstand iets mee? Echt frustrerend, het gaat niet om een paar tientjes
Booking.com heeft per mail gezegd dat het binnen 15 dagen terug komt en dit is inderdaad doorgestuurd naar de rechtsbijstand, maar tot nu toe nog niks terug.
Ze zijn me denk ik al zat, want zowel op de mail als op de chat reageren ze niet meer. Ik vind mailen altijd fijner, want dan heb je op papier wat ze beloven. Vanaf morgen ga ik inderdaad bellen en ook de rechtsbijstand weer mailen. Het gaat nou eenmaal niet om een pakje boter.
Wat een ellende zeg, hopelijk kan je het geld nog terug krijgen. En vragen of rechtbijstand contact met hun op neemt
Als je rechtsbijstand al hebt ingeschakeld, dan zou ik vandaag rechtsbijstand bellen en vragen welke actie ze al hebben ondernomen.
Rechtsbijstand heeft ons een aanbod gedaan. Ze willen het afkopen met 1125 euro en dan gaan ze daarna kijken of ze het geld terug kunnen halen. Als ze er vervolgens niks mee doen blijft het voor ons bij die 1125 euro en als ze het geld wel terug gaan halen wordt het mogelijk nog aangevuld. Of ze gaan wel hun tanden er in zetten, maar dan wordt het een langduriger en voor de rechtsbijstand duurder proces en zijn we ons geld niet zeker. Wat zouden jullie doen? Ik wil eigenlijk geen genoegen nemen met ruim 800 euro minder, terwijl booking.com op papier heeft beloofd dat het geld terug komt.
Oef dat is een lastige.. ik zou toch bang zijn om alles kwijt te zijn en hiermee akkoord gaan en dan te zien of die overige 800 nog onze kant op komt. Ik heb even gemist of je contact hebt gehad met je reisverzekering? Wij kregen met onze 24 uur vertraging uiteindelijk via hun ons geld terug. Wij hadden een aanbod staan voor een vakantie via FTI, ik twijfelde ivm de vliegtuigmaatschappij en uiteindelijk zagen we via tui een goedkopere aanbieding en dus daarvoor gekozen. 2 dagen later zag ik dat ze failliet waren. Heel blij dat het uiteindelijk zo gelopen is.
Ik denk dat een schriftelijke toezegging ook wel wat rechten geeft, maar het is inderdaad een risico. Maar ik vind ruim 800 euro kwijt raken ook wel echt veel geld. Gelukkig is het voor jullie goed uitgepakt. Volgens mij is dit niet iets voor de reisverzekering, een faillisement. Kan er nog naar kijken, maar de rechtsbijstand loopt via dezelfde maatschappij.
Had je nou aan booking betaald of rechtstreeks aan de failliete accomodatie? Want als dat laatste het geval is zou ik 100% akkoord gaan met het aanbod.
Via booking.com, maar dat is wel rechtstreeks naar de accomodaties gegaan. Die accomodaties zijn trouwens wel aangesloten bij een Duits garantiefonds.
Voor alle Nederlanders die nog niet op vakantie waren, hebben Prijsvrij Vakanties & D-reizen waar mogelijk geprobeerd een alternatief te vinden. Waar dat niet lukt of wanneer de klant aangeeft zelf iets nieuws te willen boeken, is de aanbetaling gerestitueerd samen met een kortingscode van € 50,- voor het ervaren ongemak. Mimosa Reizen geeft de twee families die hun verhaal op 8 juli 2024 in de uitzending van MAX vakantieman vertellen een bedrag van 500 euro. Als tegemoetkoming voor de uitzonderlijke omstandigheden waarin zij onbedoeld terecht zijn gekomen. Annuleren en zelf iets zoeken een optie?
Dat hebben we inmiddels gedaan. Het gaat om het geld. We hebben bijna 2000 euro betaald voor een vakantie die niet door is gegaan en dat is nog niet terug.
Ik heb na een laatste poging booking.com te bereiken en een ultimatum te stellen eindelijk weer een reactie. Zo'n schriftelijke belofte is toch ook wat waard?
Maar in je andere topic over deze vakantie zeg je dit: “Ik heb her hotel trouwens ook nog rechtstreeks betaald, omdat booking.com de creditcard niet 'pakte', dus ik hoop dat het geld wel makkelijk terug gaat komen.” Als je inderdaad rechtstreeks betaald hebt sta je niet zo sterk want dan heb je betaald aan een failliet bedrijf. Dan heb je weliswaar recht op je geld (je hebt een vordering) maar de kans dat je het krijgt uit de failliete boedel is bijna nihil. Ik denk dat een toezegging in de chat met een ander bedrijf daar maar weinig aan gaat veranderen. En het beste advies hierover krijg je echt van je rechtsbijstand. Niet van een forum.