Vinted ergernissen

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 27 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Gooi het er maar uit, al je ergernissen mbt Vinted!

    Vandaag voor de zoveelste keer gehad dat een koop niet doorgaat omdat iemand het artikel gewoon niet opstuurt.
    Kom op man, je wil toch wat verkopen? En je hebt een week om het te regelen.
    Natuurlijk kan het eens voorkomen dat het echt niet lukt, maar dan kun je toch ook even een berichtje sturen.
    Pff wat een stom gedoe!
     
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    O dat is inderdaad ook raar, zonder tegenbericht gewoon niet verzenden. Ze ontvangen wel een negatieve review daardoor, lijkt me ook niet handig.

    Ik vind een grote ergernis wanneer pakketten door de koper pas laat worden geaccordeerd. Als je het ophaalt, hou dan in je achterhoofd dat er iemand aan de andere kant z’n best heeft gedaan snel te verzenden oid. En ja, ik weet best dat er uitzonderingen zijn en het hoeft niet binnen 2 uur, maar ik vind bv 8 tot 10 uur lang.

    En ook weet ik dat het automatisch bevestigd wordt zonder tegenbericht van de koper, maar toch. Vind het een soort van fatsoen om dat gewoon netjes en zo snel als mogelijk af te handelen. :D
     
    Robijn89, Malbec en Nova1986 vinden dit leuk.
  3. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.887
    9.664
    113
    Vrouw
    Als een koper je vraagt het zo snel mogelijk te verzenden en ik dat dus dezelfde dag nog doe (mezelf in allerlei bochten gewurmd want ik was alleen met een baby, peuter en kleuter in huis op dat moment) omdat de nood hoog was bij haar, maar vervolgens pas na 5 dagen het pakket ophaalt.

    Daar kan ik dus echt niet bij..
     
    Robijn89, Seffie, Luna86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Snap dat het irritant is, maar soms haal ik een pakje op op een route.
    Dus onderweg naar iets, en thuis maak ik het pas open en bekijk het.
    Kan gerust een halve dag tussen zitten.
    Of heg is voor de kinderen, dan is het wachten tot ze thuis zijn
     
  5. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Jaaaaaa dat is irritant lijkt me
     
  6. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Ja.. maar een halve dag is geen +10 uur of wel? Anders vind ik dat vervelend en snap ik dat zonder bijzondere redenen niet zo haha, maar goed daarom is het ook mijn ergernis. :roflmao:
     
  7. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Oh gerust.
    Sochtends op m'n werk ophalen, savonds thuis openmaken.
    Gebeurde wel eens ,nooit bedacht dat dat irritant was.
    Ik vind dezelfde dag acceptabel ofzo.
    Heb het ook wel eens eerst gewassen, kijken of t schoon werd:)
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  8. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Zelfde dag vind ik ook zeker acceptabel! Dag later en dan einde dag vind ik dan qua beleving gewoon lang duren.

    Sturen mensen vieze kleding op dan? Dat vind ik ook bijzonder. :roflmao: Zie soms wel eens kleding voorbij komen met vieze vlekken dat ik denk; hoezo verkoop je dit? Ik verkoop alleen dingen die echt nog goed zijn anders geef ik het liever weg.
     
  9. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Als ik thuis kom uit m'n werk dan heb ik wat beters te doen dan gelijk het pakket openen, controleren en akkoord geven. Dat komt wel een keer na het koken, eten, etc. Ik wacht nooit op de automatische afhandeling maar vaak ergens een keer na een uur of 20.00.
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  10. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Klopt. Normaal ben ik altijd mild met reviews maar nu gewoon 1 ster gegeven en erbij gezet waarom.
     
  11. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Dat is zeker lullig zeg... doe je daar al die moeite voor...
     
  12. Vidah

    Vidah Fanatiek lid

    27 okt 2014
    1.750
    964
    113
    Vrouw
    Dat je als koper verplicht bent om de retourkosten te betalen, wanneer het duidelijk aantoonbaar is dat de verkoper iets verstuurd heeft wat niet overeenkomt met de beschrijving en niet zichtbaar was op de foto's. Tenzij je een verkoper treft die zo eerlijk is deze kosten zelf op zich te nemen of je terug te laten betalen zonder retour (gelukkig ook wel meegemaakt). Maar in het geval van artikelen met overduidelijke en onherstelbare gebreken die niet vermeld of zichtbaar waren, dat veel verkopers dan überhaupt het lef hebben om dat retour te eisen. Ze hadden dit dan zogenaamd niet gezien, maar willen het vervolgens dus wel weer doodleuk opnieuw te koop gaan zetten, want waarom zou je het anders retour willen als je ook de mogelijkheid hebt om gewoon op 'terugbetaling vrijgeven' te klikken? Waarschijnlijk hopen ze dan gewoon dat een koper de bestelling uiteindelijk toch maar accepteert, waardoor zij geld vangen voor een artikel dat eigenlijk in de vuilnisbak thuishoort.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  13. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Snap op zich wel dat je het retour wilt omdat je het dan alsnog tegen een lager tarief kunt verkopen, incl vermelden verbreken. Maar wel bizar wanneer een artikel zo afwijkt van de omschrijving, waarom zou je dat doen.. mja ik ben naïef wellicht. :roflmao:
     
  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    "Hoi, kun je het vandaag ook verzenden?". Vervolgens wachten ze dagenlang om het pakketje op te halen bij het afleverpunt.

    In je tekst "de taille valt smal".
    Bij de reviews "leuke broek, maar bij de taille zat hij wel krap".

    Pakketje kwijt, ook gehad.
     
    Robijn89, DeeLighT, Nova1986 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Mamavan123

    Mamavan123 Bekend lid

    20 apr 2023
    569
    486
    63
    Niet perse een ergernis, maar de spullen die sommige mensen nog durven te verkopen. Gooi kleding met grote gaten of enorme vlekken gewoon weg.
     
    Ysabella, Robijn89, Seffie en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Maar zelfde dag kan dus wel 10 uur later zijn;)

    En nee niet echt viesvies.
    Maar had een leuke spijkerbroek voor 1 vd meiden met een gek rood streepje erop.
    Eerst even gewassen en ging er gewoon uit.
     
  17. MamavanDaan

    MamavanDaan Bekend lid

    27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Leuk shirt voor dochter gezien, verkoopster woont op de Canarische eilanden. Ik kon voor bijna alle verzendmogelijkheden kiezen. De verkoopster heeft geannuleerd omdat ze niet kon verzenden omdat ze op de Canarische eilanden woont. Ze bood het shirt wel opnieuw aan en toen kon ik alleen kiezen voor dhl. Geen probleem dus shirt gekocht.
    Krijg ik na 5 dagen bericht dat ze niet kan verzenden omdat ze op de Canarische eilanden woont. Ze wil wel verzenden maar dan moet ik €40 extra aan verzendkosten betalen. Volgens haar kon ze niet met het label van Vinted verzenden.
    Ik heb vriendelijk bedankt maar blijf het toch een beetje raar vinden. Je geeft van te voren bij Vinted toch aan waar je woont? Dan moet verzenden toch geen probleem zijn? Ik kan begrijpen dat bijvoorbeeld Homer misschien niet op de eilanden zitten. Maar ze moet toch “gewoon” kunnen verzenden?
     
  18. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    3.559
    3.889
    113
    Vrouw
    Als verkoper vind ik al die vragen zo vervelend, meestal in het Frans ook, vb wat is de lengte van de derde knoop tot de linker oksel ofzo :p al die kleren zitten in een grote tas, moet ik dat 373 keer zoeken en meten, voor niks meestal want dan hoeven ze het toch niet want een cm te groot.
    Ik heb mijn account de week van onze trouw op vakantiemodus gezet en dat staat die nu op 2 weken na al 3 jaar :roflmao: zeg al een eeuwigheid dat ik me er eens terug aan moet zetten maar heb de moed nog niet gevonden.
    Ik heb wel een keer zelf per ongeluk de verkeerde maat doorgegeven van een jeans, maar dat hebben we netjes kunnen oplossen dus gelukkig ook geen slechte review voor gekregen.
     
    Jo79 en Beausecret vinden dit leuk.
  19. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Dat je er iets opzet voor 3.50 en iemand bied 3 euro.
     
    joopterheul, MMW, Mien30 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. vlinderCN

    vlinderCN VIP lid

    21 mei 2018
    5.336
    1.820
    113
    Vrouw
    Nou ik heb anders al zo vaak miskopen gedaan omdat maten gewoon anders uitvielen. Daarnaast ben ik lang en past het vaak niet dus ik vraag ook vaak maten na, niet bij een shirtje van paar euro uiteraard. Maar ik koop vanuit duurzaamheid 2ehands dus vind ik het zonde van de kilometers van het pakket als het vervolgens weer niet past
     

Deel Deze Pagina