Ik heb dit een tijd geleden ook gekregen, kan me niet herinneren wat ik precies moest invullen maar ik zag de melding dus ook. Ik heb het wel ingevuld.
Eerst vragen ze je naam/adres te controleren. En de volgende stap is je BSN nummer. Ik geef dat liever niet zomaar online.
Ja, ik kan me niet meer herinneren dat ik dat heb moeten invullen want ik doe dat ook niet zomaar. Volgens mij moest ik een kopie van m’n ID uploaden en daarbij maak ik altijd bepaalde gegevens niet leesbaar. De melding komt me dus wel bekend voor maar het vooraf ingevulde formulier eigenlijk niet. Ik heb nog even teruggekeken in m’n mail maar er niks over gevonden. https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/themas/identificatie/burgerservicenummer-bsn/bsn-op-digitale-verkoopplatforms
Bij bepaalde kleine gebreken kan ik me dat nog voorstellen ja, maar ik heb meerdere kledingstukken ontvangen waarbij ik zeker wist dat de verkopers er niet eens 1 euro meer voor zouden vangen, als ze alle gebreken duidelijk zouden benoemen en tonen op foto's (€1,00 = min. €4,50 in totaal voor de koper). Die kleding kon regelrecht de vuilnisbak in. Enkele voorbeelden: Handgebreid kindervest. De wol was compleet vervilt. Geen pilling wat nog met een pluizentondeuze op te lossen is, maar echt vervilt. Een gaatje en een grote haal. De rits was hartstikke verroest, waardoor je hem alleen met hééél veel moeite nog open en dicht kreeg. De witte stof rondom de rits was grotendeels bruin bevlekt. Groene spijkershort. Had hoogstwaarschijnlijk langdurig dubbelgevouwen in de felle zon gelegen. De ene helft van de voorkant had de oorspronkelijke kleur, de andere helft was echt helemaal verschoten. Dus heel veel kleurverschil tussen links en rechts en nog een hele verschoten baan aan één zijkant. Lichtgroene kinder pyjama. Meerdere donkerblauwe stift vlekken. Meerdere gaatjes en hele dunne plekken. Een ladder van zo'n 20cm lang. En deze kledingstukken werden dus alledrie omschreven als 'in zeer goede staat'. In die situaties vind ik het echt schandalig dat er geëist wordt dat ik het retour stuur als ik mijn geld terug wil krijgen en dat ik dan ook nog eens voor de retourkosten op moet draaien.
Mensen die een kledingstuk met kindermaat M/L etc. onder volwassen maten zetten. Geen ergernis, maar ik verbaas me soms over de slechte foto's die mensen erop zetten! Bijvoorbeeld niet eens het gehele kledingstuk in beeld. Je wil toch wat verkopen.
1. Mensen die hun artikel als “heel goed” erop zetten. Terwijl er vlekken of kruip plekken op de knieën zitten. 2. Vinted die geen optie tussen “nieuw zonder prijskaartje”, “heel goed” en “goed” heeft. Want bij goed staat er; een gebruikt artikel met gebreken en gebruikssporen. En bij heel goed: een nauwelijks gebruikt artikel met gebruiksdporen. Als ik een artikel nauwelijks gebruik zitten er geen gebruikssporen op. Maar hij is dan ook niet helemaal nieuw. Ik vind dat daar teveel speling tussen zit. 3. Dpd. Pakketten die pas na 3 weken aankomen, kwijt raken of niet bij Vinted gemeld worden als verzonden. Ook al heb ik een verzendbewijs, ik ben mijn geld kwijt. 4. Mensen die op goedkope kleding, én bundelkorting, alsnog een nieuw bod doen als ze een pakket kopen wat ze al 10 euro korting geeft.
Wanneer je een bod doet en mensen reageren er gewoon (dagen) niet op. En dan bedoel ik een reëel bod.
Ja maar dat is dus juist de ergernis (bij mij althans) dat veel verkopers dat niet doen. Prima dat je niet akkoord gaat, maar klik dan gewoon meteen op afwijzen, die 'knop' zit er niet voor niets. Dan weet je als bieder tenminste meteen waar je aan toe bent.
Dat je Homerr en UPS niet kunt uitschakelen als verzendopties. Ik vraag me ook nog steeds af waarom dat zo is, weet iemand dit? Bij Homerr had ik al bedacht dat Vinted op die manier misschien de meest duurzame verzendwijze wilde promoten, maar dat geldt natuurlijk niet voor UPS, dus die beredenering lijkt ook niet te kloppen.
O jeetje.. ik haal t heel vaak op als ik heen naar mijn werk ga (al voor 7 uur) en dan uit t werk kinderen halen/eten koken/trainingen en iedereen schoon op bed leggen..dan gebeurt het heel vaak dat ik pas laat in de avond de pakjes open maak. Ik heb er echt nooit over nagedacht dat iemand zo wanhopig op die paar centen zit te wachten . Ik heb ook wel eens gehad dat iemand mijn spullen niet accepteert en dat t dan automatisch gaat. Tsja geen bericht is goed bericht denk ik dan maar.
Punt 4 heb ik ook wel eens gedaan omdat ik dan de de prijzen zelfs met 10% bundelkorting nog veel te hoog vond. Vanuit België vaker ook omdat het dus al meerdere keren is tegen gevallen en dan ga ik gewoon echt niet meer dan bijv 4 euro voor een gedragen broekje betalen waar zij 6 voor vragen oid. Ik moet het gewoon niet meer doen vanuit België omdat het echt meestal te klein uitvalt of meer gedragen dan omschreven. Maar ja die optie (alleen NL) kun je dus niet kiezen. Dus dan wil ik het alleen tegen koningsdag prijzen
Ik vind het heel vervelend als mensen een bundel willen kopen (met korting), Ik daar vaak heel snel op reageer en daarna word er geen actie meer ondernomen. Als jezelf iets heel snel verzend, en net zoals nu ligt dat pakketje al 3 dagen op het punt om opgehaald te worden. sturen jullie dan een berichtje wanneer iemand het op gaat halen, of wacht je gewoon af? En als laatste, ik heb een nieuw dekbedovertrek nog helemaal in de verpakking erop staan voor “maar” €35,- dat ding is €100,- nieuw (nog steeds) en dan toch bieden mensen €20,-/€30,-. Dan hou ik hem zelf wel in de kast voor reserve.
Ik zou gewoon altijd 20% boven wat je er echt voor wil hebben insteken. Het is voor veel mensen gewoon een fijn idee dat ze korting hebben kunnen 'onderhandelen' dus als jij er 35 voor wil zou ik m voor 45,- aanbieden. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik ook vaak merk dat iets duurs wat niet persé gewild is, niet goed verkoopt. Zoals bijv ook duur houten speelgoed nieuw waar dan 5 euro op geboden wordt. Dat is gewoon niet echt iets waar mensen 2ehands (ook al is het nieuw) veel geld aan uitgeven.
Oh, ik vind het gewoon fatsoenlijk om dat zo snel als mogelijk te doen. Ik zit daarbij niet gelegen om geld of wanhopig daarop te wachten..
Ik wacht het altijd even af, maar als het echt lang duurt stuur ik op dag 5 ongeveer wel een berichtje. Zoiets als dit: Hoi, denk je eraan om het pakketje op tijd op te halen? Anders wordt het dadelijk retour gestuurd, aangezien het nu al 5 dagen bij het afhaalpunt ligt.
1 dat ik veel veel minder verkoop dan vorig jaar... 2 dat ik niet kan filteren op Nederland. Zodat de verzendkosten ook nog schappelijk blijft