Ik heb een boek via marktplaats verkocht. Het is betaald met kopersbescherming. Nou is het pakket (brievenbus pakketje, onverzekerd) niet aangekomen. PostNL zegt: Pech! Omdat de koper kopersbescherming heeft krijg ik volgens mij geen geld. Maar ik heb dus ook geen pakketje! Klopt dat of kan ik nog iets doen?
Met kopersbescherming is toch juist wel zo dat je geld terug krijgt? Of zat er geen track en trace op? Ik dacht in ieder geval dat beide partijen geld krijgen, dat is bij Vinted ook.
Waar is het pakketje dan? Die kun je neem ik aan wel traceren? Ik neem aan dat jij gewoon het geld krijgt als je een bewijs hebt dat het op de post is gedaan.
PostNL zegt dat het waarschijnlijk bij het sorteercentrum is zoekgeraakt. En omdat ik geen verzekering heb gedaan (de koper dan eigenlijk) heb IK pech. De koper gaat natuurlijk aangeven niets te hebben ontvangen (snap ik) maar dan hoeft MP geen geld aan mij te betalen. Alleen ik heb het wel opgestuurd (met verzendbewijs) alleen het is zoek....
Het gekke is dat het eerst een bezorgdatum en tijdvak had. Dit was vorige week donderdag tussen 13.00 en 16.30 uur. Maar dat is dus niet gebeurd. Ik neem aan dat als er geen pakket in de bus lag, er ook geen bezorgmoment zou zijn.
Dat heb ik laatst ook gehad. Echt postnl mag dingen kwijtraken, maar hoeft er niet voor op te draaien, want in hun voorwaarden staat blablabla en daarmee ben je akkoord gegaan door het kopen van een verzendlabel. Ik vind het echt schandalig dat je extra moet betalern (verzekering afsluiten) omdat iemand anders zijn werk niet goed doet. Bij comsumentenverkoop is de verkoper verantwoordelijk voor verzending tenzij er afspraken zijn gemaakt (bijv als in de advertentie staat dat versturen voor risico koper is). Ik had een heel vriendelijke koper en die hoefde maar de helft terug. Die zag ook wel dat het niet mijn fout was en dat hij een risico had genomen door het te laten versturen.
Brievenbuspakket? Dat was in mijn geval ook. Die scannen ze volgens mij al af als het met de postbode meegaat. Dan lijkt het alsof het aan gaat komen, want onderweg, maar dan raakt het toch nog ergens kwijt.
Aangezien er geen verkopersbescherming bestaat bij marktplaats, nam ik aan dat beide partijen het geld (terug) kregen. Waarom kost het op een hoog bedrag dan zo veel? Enkel om het geld terug te storten naar de koper? Nam echt aan de de verkoper ook betaald kreeg. Maar wat waardeloos dan zeg, dan moeten we dus niets meer versturen via kopersbescherming!
Verstuur je pakket altijd met een Track & Trace code. Op het moment dat een pakket kwijt raakt, wordt er altijd gevraagd om een Track & Trace code. Wanneer een verkoper deze niet kan geven, zal bij een geschil altijd het voordeel aan de koper worden gegeven. -- Er staat dus niet dat er mèt track en trace ook het voordeel naar de koper gaat. Beetje onduidelijk wat er nu dus gebeurd met de verkoper.
ik heb koperbescherming ook altijd zo stom gevonden op marktplaats. Want marktplaats verdient daar goud mee. o,40 cent per transactie. Maar ze beschermen, doen er niets voor.
Nee 40 cent is voor de betaling via marktplaats. Kopersbescherming kost nog eens 5% van de prijs extra
Brievenbus pakketten worden vaak eerder gescand en soms een week later pas afgeleverd. Is er al een week voorbij?
PostNL heeft een soort Bermuda Driehoek waar alle brievenbus pakketjes in 'verdwijnen' of de bezorgers nemen het lekker zelf mee, het komt in elk geval zeker in de helft van de gevallen nooit aan en bij brievenbus pakketjes kun jij toch niet bewijzen dat het verdwenen is, want het staat meestal gewoon op 'bezorgd in brievenbus', waarop PostNL dan zegt: 'vraag maar aan de buren, huisgenoot, of wacht nog 5 dagen, ons niet bellen!' Ik kies nooit meer voor PostNL.
Ja het is een brievenbuspakket. Het gekke is dat als ik naar het track en tracenummer ga, ik nu een heel ander adres te zien krijg en een hele andere naam! Heel raar. Maar we zijn nu een week verder en de koper heeft niks meer laten horen. Ook niet iets van "waar blijft het pakket?" Dus heeft MP het geld alsnog naar mij overgemaakt. Ik heb dus uiteindelijk wel mijn geld, maar of het pakket ooit is aangekomen weet ik niet.
Ik ga dit ook niet meer doen. Ik heb het netjes verstuurd, het verzendbewijs ligt hier. Dus ik heb alles correct gedaan, maar ik zou dus geen bescherming hebben. Ergens vreemd.
Ik heb dus wel een track en tracenummer, maar de letterlijke woorden van de klantenservice van PostNL waren: "Daar gaan we niets mee doen. Voor een brievenbuspakketje gaan we geen onderzoek instellen. Uw pakketje is dus weg, mevrouw. Als ik u had kunnen helpen dan had ik dat graag gedaan, maar ja"
Het klopt dat de Postnl er niets mee doet, dat hebben wij met zakelijke brievenbus pakjes ook al zo vaak gehad. Grrr... Ik lees hierboven dat je wel je geld hebt, wat ontzettend fijn!! Ik denk echt dat je anders via marktplaats ook wel betaald had gekregen. Normaal kreeg de verkoper altijd eerst het geld en stuurde het dan op. Nu beschermd de koper zich voor als het niet aankomt, zodat hij ook het geld terug krijgt. Of als het pakket niet klopt o.i.d. Anders zou toch geen ene verkoper meer versturen met kopersbescherming?! Of ben ik nou gek De koper had in ieder geval zelf ook bij marktplaats een melding moeten maken, als het niet aangekomen was.
Als de koper de verzending heeft geregeld en jij het verzendbewijs hebt dat je het weggebracht hebt, krijg jij gewoon je geld neem ik aan. Zijn keuze voor PostNL onverzekerd dus zijn eigen risico.
Ik laat vanwege het vele gedoe rondom vermiste pakketjes ook voortaan alleen spullen ophalen. Verzenden doe ik niet meer. Heel jammer want ooit zou het veel beter verkopen… Kopersbescherming deed ik sowieso al niet. Duurt lang voordat geld op je rekening staat. Laatst vroeg iemand zelfs kopersbescherming bij het ophalen van een pakket! Leuk geprobeerd en dan zeggen dat je het nooit hebt ontvangen Wat je ophaalt bekijk je en betaal je en neem je mee. Garantie tot aan de deur.