Deze zijn bij ons vandaag mee gegaan naar school. Nemo eerste klas. Olifant groep 7/8. Vis heeft dochter alleen gemaakt, is een echte knutselaar. Olifant zoon met mij en ook hulp van vader vd poten. Ze worden bij ons op de basisschool altijd heel mooi uitgestald met kerstlampjes. Zo mooi! Mijn zoon heeft gelukkig gezien dat er voor hem ook een hele mooie staat. Ben zo benieuwd!!! Bij dochter in de eerste is het gedicht en/of surprise dus geen garantie dat ze surprise terug krijgt... Zij viert het morgen omdat dan beide mentoren er zijn. Basisschool donderdag, 's ochtends bak en spel ochtend en 's middags surprises.
Wat mooi, leuk dat ze dan de klas mooi versieren. Hopelijk komt iedereen terug met een mooie surprise. Mooi is een breed begrip. Kan beter zeggen waar je kan zien dat iemand zijn best heeft gedaan. Niet iedereen heeft ouders die bij kunnen of willen springen. Of te eigenwijs om hulp te aanvaarden
Haha ja dit, mijn zoon had een razend ingewikkeld plan wat hij perse uit moest voeren en waarbij hij geen hulp accepteerde. Surprise had mooier kunnen zijn als hij voor wat simpelers had gekozen of als hij open had gestaan voor mijn suggesties . Ik ga ook geen foto posten want de surprise is echt enig in zijn soort, direct te herkennen voor iedereen
moest daar hard om lachen. Hopelijk ziet de persoon die het krijgt wel hoeveel werk en enthousiasme in dat project zit. Over het algemeen weten kinderen prima van elkaar wie wat heeft gemaakt en hoe goed ze er in zijn. De een blinkt uit in talen of rekenen de ander in Knutselen. Sommige overal matig maar zo lang er toch werk van gemaakt is helemaal prima. Kan me best een voorstelling maken hoe dat er bij jullie aan toe ging. Super dat je hem wel die vrijheid hebt gegeven! Soms ook een stuk loslaten van de ouders wat niet altijd gemakkelijk gaat. Die van ons had geen enkele moeite om het samen te doen maar goed dat was omdat het een meeloper was en hij er elke dag last van heeft als hij de pestkop op zoekt. Dan is de motivatie ook heel ver weg. Al heeft hij veel zelf gedaan hij hoefde er geen energie in te stoppen om het te bedenken. Kun je wel het onderwerp geven van wat hij heeft gemaakt of is het echt een expertise stuk wat je gelijk weet als je het ontvangt?
Nou bij ons op school moet je op een briefje schrijven wat je hobbies en interesses zijn en zoon wilde perse alle interesses van het meisje terug laten komen in de surprise. Dus denk in de richting van hockeyende puppies op een pizza (maar dan anders ) Het ging ook niet vanzelf hoor dat loslaten van mijn kant. Ik heb echt geprobeerd hem op andere gedachten te brengen en lopen mopperen dat hij het dat maar zelf uit moest zoeken. De eerste middag dat hij eraan werkte was niet bepaald gezellig. Maar daarna besloot ik dat het het niet waard was om boos over te worden.
Whahaha dat zou onze knul het liefste ook doen. Alles in 1 surprise. Was hij zelf tevreden? want dat is het belangrijkste.
Helaas niet. Geen surprise. Dan moest er een gedicht bij. Gedicht van 3 regels waarvan er 2 waren 'sint zat te denken, wat hij ..... Zou schenken'. Niet alle ouders denken /helpen mee kennelijk. Gelukkig wel her cadeau wat ze graag wou. Een heel leuk kersthuisje. Typisch dat de jongen die zij had, haar lootje had. Benieuwd wat zijn ouders ervan vinden als hij met een mooie surprise en mooi gedicht thuis komt.
Oh wat balen zeg! Ik vind het zelf altijd zo'n stomme regel: gedicht of surprise. Dan loop je gewoon een groot risico dat je zelf alleen een gedicht krijgt, terwijl je zelf je best doet op een mooie surprise. En dan nu een gedicht van 3 regels? Dat is toch geen gedicht meer. Kom op zeg, iets meer moeite doen mag wel hoor. Hoewel mijn jongens daar tegenwoordig gewoon chatgpt gebruiken Wel fijn dat ze in ieder geval een mooi cadeau heeft.
Hier vandaag in de klas mogen kijken. Zagen er allemaal wel prima uit. Op 1 na. Dat was een papieren tasje dicht geplakt met een tekening van een paard erop. Dat was het. Dochter is een paardenmeisje, dus kans dat ze die krijgt. Er zijn nog 2 andere paardensurprises, die zijn veel leuker.
Ik had met mijn klas (brugklas) keuze gegeven, surprise of gedicht, maar dan in 2 verschillende potten de lootjes gedaan, dus als je kiest voor surprise maken, krijg je ook een surprise, wil je dat niet, prima, maar krijg je er ook geen. Is altijd wel duidelijk en fijn.
Hier wilde ze ook al echt alles, uiteindelijk gezegd dan maak je een kijkdoos dan kan je daar alle hobbies instoppen en dat is het geworden.
Ik heb net een prachtig gedicht van 2,5 kantje geschreven voor morgen. Hoop dat dat de teleurstelling goed maakt. Afscheid oude school, eindfilm, start nieuwe school, laatste feestje, hobby paardrijden alles benoemd.
Ah, wat leuk. Dat zal ze vast heel fijn vinden. Mijn moeder maakte vroeger ook altijd zulke hangen gedichten voor ons. En ik probeer ook altijd vanalles aan te tippen van het afgelopen jaar van degene die ik getrokken heb. Dit jaar is mijn oudste zoon de gelukkige. Maar 2,5 kantje heb ik niet hoor
Hier is het voor het eerst in groep 5 dat ze suprises doen. Gelukkig tijdig begonnen al is het geen kunstwerk, het is een microfoon geworden (meisje hield van zingen). En ik heb me maar beperkt tot een dichtwerk van 8 regels anders sta je zo lang voor de klas. Bij ons thuis staat het record op 12 kantjes en voor dramatisch effect speciaal geprint op een matrixprinter (met die blaadjes aan elkaar en die rits randjes aan de zijkant). G dr inbreng bleef dit jaar beperkt tot de kleurkeuze van de microfoon, dat hele concept van suprise knutselen was nogal een ver-van-dr-bed show. Nouja, volgend jaar snapt ze het beter.