Blinken wij ook al niet in uit Medelijden met m'n kinderen dat ze een moeder hebben die met knutsel- en bakactiviteiten dikke onvoldoendes haalt. Maar goed ik heb wel al jaren geleden ontdekt dat je met kant en klare worstenbroodjes of poffertjes ook een leeggegeten bord terug krijgt van het kerstdiner. En met een paar leuke kerstprikkers lijkt het toch nog iets
Haha mijn ervaring is dat de simpelste dingen het snelste op gaan Ik heb al wat leuke kerstprikkers gehaald dus hier ook al voorbereid
In welk opzicht? Dat @Liekje81 teleurgesteld was? Dat mag toch wel? Het hoeft echt geen perfecte surprise te zijn, maar het is wel fijn te zien dat iemand zijn/ haar best heeft gedaan. Mijn zoontje is ook niet van het knutselen, maar hij heeft geen keuze en helpt mee. Knippen en plakken leren ze in groep 1 en 2. Mijn jongste (groep 2) was meteen zo enthousiast dat hij ook een surprise ging maken en kreeg het nog voor elkaar ook om zelfstandig een beker met rietje te maken.
Zoon kwam ook eens thuis met een bruin geverfde doos. Gewoon de verf erop gekwakt, niet eens netjes ofzo. Vond dat ook erg jammer. Ik snap dan niet dat school niet ingrijpt en er nog een huis van maakt oid. Raampje en deur erop tekenen of zoiets. Of een schoorsteen... Het hoeft niet ingewikkeld toch? Zelf doe je moeite, maar die ouders vonden het blijkbaar prima zo.
Hier ook 1 vergelijkbare. Ook 1 die echt mooi was. Maar de aandacht ging naar wat we zelf hadden gemaakt. Dat was leuk en hebben we met plezier gedaan. Mijn jongens vonden beide dingen die ze kregen even leuk. Ze waren vooral blij dat ze erin kregen wat ze graag wilde hebben. Eindestand is dat de surprise die mooi was weer in ere hersteld is en dat de andere de container heeft gevonden.
Hier ging ik vorige week wo samen met een andere moeder controleren of alles aanwezig was van de kids. Surprise en gedicht! Er miste er zeker 6 surprises, zelfs cadeautjes gewoon los niet eens ingepakt. Of in een cadeautasje. De juf zou die kids apart nemen en nog laten knutselen in de tijd van gym. Na school vroeg ik aan de juf van wil je dat ik er nog iets mee doe? Zij vond het goed zo, dus heb het proberen te laten. Waren meer tekeningen die waren gemaakt. Totdat het 17u was ben met de kids de auto ingestapt en ben knutselzooi gaan halen. Thuisgekomen alle schoenendozen en doosjes die wij nog hadden staan gepakt en ben uit mn hoofd 6 surprises gaan maken. Zoon hielp mee waar hij kon hij houdt totaal niet van knutselen maar ging zelfs helpen met het avondeten zodat we door konden. Lag ik in mn bed haha ik de lijst geteld miste ik eigenlijk nog 2 surprises dus nog 2 bijgemaakt. Eerlijk kon het niet verdragen dat kids geen surprise zouden krijgen en echt had al van 2 moeders gehoord dat er best wat teleurstelling was. Maar de ochtend dat er wat kids met hun mond open stonden te kijken van wowww en 1 meisje vroeg heb jij dit gemaakt en mij vroeg van mag ik je een knuffel geven was zo aandoenlijk. Uit school stond ze vol trots met een surprise in der arm op der moeder te wachten en zei ze ik ben zoooo blij met mn surprise. Ook zag ik andere kids weggaan met mn andere surprises. Hoop vooral dat de meeste kids nu snappen wat er bedoeld wordt met een surprise maken. Ga volgend jaar de leerlingen kracht vragen om hier aandacht aan te besteden. Terwijl deze juf ook had gezegd geen doos met wat knipsels en klaar.
Deze surprise kreeg mijn zoon (die met mij de olifant gemaakt had). Toevallig leek de gitaar veel op de echte qua model en kleur zoals je op de foto ziet. Echt prachtig gemaakt! Een luikje waaruit je de cadeautjes (boek en chocolade letter) kon halen. Hij was er zo blij mee.
@esklessebes Lief dat je zoveel surprises hebt gemaakt. Als een kind geen hulp en of sturing krijgt ga je je toch afvragen wat er in het gezin aan de hand is. De juf hoeft niet direct wat met de surprises. Maar het geeft wel een signaal af.
En mijn dochter (die de Nemo gemaakt had) en geen surprise en nauwelijks een gedicht kreeg op school, kreeg donderdag van haar vader en broertje dit prachtige hobbelpaard! Gebaseerd op haar favoriet (Fries) en de cadeautjes zaten in de zadeltassen. Samen met mijn gedicht hebben we het als gezin weer erg goed gemaakt met haar!
Jah van een aantal snap ik het zeker niet ook oudere broers en zussen dus dan weet je wat het inhoud.(Blijkbaar niet) Een aantal is denk ik ontwetend? Misschien niet begrepen, taal barrière, niet weten wat het inhoud maar dat vind ik aan de leerkracht om ouders even extra info te geven, hoeft maar 1x in groep 5 daarna weten ze het. Of stel een aantal momenten in bijv 2x in de middag een moment dat ze kunnen knutselen met wat hulp (deed de school ook voor kids die een lampion wilde maken met Sint Maarten) Deed het voor die kids die wel hun best hadden gedaan en de teleurstelling is dan groot als je Geen surprise krijgt.
Zoon had een meisje dat gitaar speelt, hij had zijn eigen gitaar op ware grootte nagemaakt van karten (met hulp van papa). Dat zag er al best indrukwekkend uit, maar van mij had hij het nog wat mogen afwerken (randjes afplakken, wat meer kleur/versiering) maar hij vond het wel best zo. Nou ja, jouw surprise. Hij kreeg als surprise een kartonnen versie van zijn lievelingsauto (Bugatti Chiron, dus de enige die hij ooit zal hebben waarschijnlijk ). Zag er ook leuk uit. En een vrij lang heel persoonlijk gedicht in kinderhandschrift
Hier heeft degene met het tasje vorig jaar wel een normale surprise gemaakt. Was niet de eerste keer dus. Maar kan me voorstellen dat er redenen zijn, dat heb ik ook tegen dochter gezegd. Maar hier ook een dag eerder al de surprises neer gezet in de klas.
Ze zouden het echt 3 dagen van te voren moeten neerzetten dan kan je nog iets 1 dag van te voren vond ik zelf best kortdag.
En deze had mijn dochter nog voor mijn man gemaakt. Omdat hij vissen als hobby heeft. Doos kon aan de achterkant open en was daar een grabbelton waar het cadeau in zat. Met een prachtig handgeschreven gedicht erbij.
Dat vind ik echt lief van je!! Bij ons op school krijgen ze elk jaar een brief mee waarop precies staat wat wel en niet de bedoeling is. Ik heb zelfs een keer een surprise die wij gemaakt hebben het jaar erop hergebruikt zien worden (in een andere klas). Ook best slim als je zelf verder niks ermee hebt.
Wij hebben ook genoeg info gekregen hoor voor mij was het duidelijk via een brief/A4 en ook nog via school berichtjes, herinneringen in de schoolapp. Dus bij een paar vind ik het teleurstellend maar bij een aantal zou de taal een barrière kunnen zijn bij ouders, kids spreken aardig nl maar merk dat de ouders er meer moeite mee hebben. Weet zeker dat de wil er wel is als ze het goed door hadden.
Wij hebben ook een brief ontvangen met "instructies". Ik snap dat het jammer en echt een teleurstelling kan zijn als je geen mooie suprise krijgt. Het is aan de andere kant wel een moment om een kind om te leren gaan met teleurstellingen. Voor zover een kind zelf teleurgesteld is en niet de ouder er met name een probleem in ziet.
Hier hadden ze ook na schooltijd een knutselmiddag zodat je op school met leerkracht nog een surprise kon maken voor sommige kinderen Misschien een idee?
Sprak vandaag een andere juf en die gaf aan dat ze het wilde afschaffen maar werd tegen gehouden door de or. Leerkrachten hebben geen tijd om hier meer aandacht aan te besteden hoorde ik. Ik zei ook als er een algemeen blad is in het Engels en nl dan willen de klassenouders dit ook verspreiden. Maar goed bleken dus meer teleurgestelde kids te zijn. Zonder surprises of met iets met 5 euro erin. Or kwam vandaag naar mij toe met een cadeaubon om te bedanken voor mn inzet, heel lief maar ook gezegd dat ik het niet hiervoor deed. Doe het echt voor de kids.