Tja maar dat doet er dus niet toe. Jij benoemt dit nu al meermaals maar eigenlijk is dat bijzaak in het verhaal. Gemakzucht, niet in haar opkomen om.... Allemaal op basis van een klein stukje tekst.
Met een ringslot wordt een fiets bijna net zo makkelijk gestolen als zonder slot. Dus als het om een dure fiets gaat zou ik sowieso voor een extra slot gaan.
Nou nee; zij schrijft dat hij vergeet zijn fiets op slot te zetten, of hij legt het slot weg en weet niet waar hij hem gelaten heeft, het fietst niet lekker… ik ( met de nadruk dus op ik) vind dat echt gemakzuchtig.
Tja maar je reageert nu niet echt op het onderwerp maar met allemaal zaken die jij denkt en vermoed, .... en zelfs dan doet het er nog niet toe. De reden waarom je een bepaald slot wil is bijzaak voor de verkoper. De aan en verkoop moet gewoon correct verlopen.
Nou, dan is dat niet helemaal goed verlopen. En dat kan gebeuren, want ook verkopers zijn maar mensen die iets over het hoofd kunnen zien. En om daar dan dus los over te gaan…, tja, daar vind ik dus iets van.
Ik vind dat zij flink los gaat in haar post. Iets met incompetente verkopers en iedereen die over de zeik is…
Maar dat mag ze toch vinden, wil niet zeggen dat ze het zo gezegd heeft……….. ik denk vaak ook dingen die ik echt niet zo bespreek. Ik ben wel duidelijk maar wel netjes, maar wat ik werkelijk denk als het mij irriteert……
Ik lees niet dat ze "los gegaan" zijn tegen het winkelpersoneel. Wel dat ze na het lezen van de mail "over de zeik" waren. Maar daar was personeel niet bij he. Persoonlijk vind ik het bizar dat (dure) fietsen blijkbaar niet standaard met een goed slot worden geleverd. Verder vind ik dat personeel wat duur spul verkoopt ook moet weten, of adequaat moeten kunnen opzoeken wat wel en niet kan.
Zoals ik het lees heeft ze er specifiek navraag naar gedaan, is het toegezegd dat het kan, en kan het niet. Ik zou me ook gepiepeld voelen. Ts vraagt er niet voor niks om, en helemaal bij een dure aankoop verwacht je goed voorgelicht te worden. En dat haar man kwaad wordt kan ik ook echt wel begrijpen, zou ik ook worden. Zoals ik het lees is hij niet los gegaan tegen het personeel, maar thuis. Dat we allemaal onze kinderen dingen moeten aanleren snap ik, maar vaak gaat het met vallen en opstaan, en met zo'n uitgave zou ik het risico ook niet willen nemen dat mijn kind het hangslot vergeet of kwijt is.
Wel bijzonder dat iedereen conclusies trekt uit mijn post die er niet in staan. Mijn verbazing zat hem vooral in het feit dat winkelpersoneel zelf niet weet wat ze verkopen voor ruim 1000 euro, ook als ze het nog nakijken om het zeker te weten. De winkel zelf heeft een uiterst beschaafd mailtje terug gehad van ons dat we toch echt een ringslot op de fiets willen. Maar mijn man is wel echt heel boos en wil geen zaken meer met die winkel doen, hij is nogal het type zwart wit (en daarom regel ik met wat meer tactiek zulke zaken). De frustratie zit er vooral in dat we heel lang met mijn zoon hebben gezocht en hem nu moeten teleurstellen wat niet nodig was geweest als ze hun eigen productomschrijving hadden gelezen op de computer die ze zelf hebben geraadpleegd. Als ze namelijk hadden aangegeven dat er geen ringslot op kon hadden we de fiets niet gekocht. Dankjewel, dat is precies mijn punt
Ik heb hier 2 jongens, de één kan prima een hangslot krijgen en bergt zijn sleutel keurig op (jongste van 5), de ander vergeet van zijn hangslot de code en van zijn ringslot (ik had geen idee dat het zo heet) de sleutel… (broer van 10) het gaat er niet om dat hij er geen zin in heeft, als zijn hoofd niet vast zat zou hij zijn hoofd ook vergeten. Zo verstrooit, ik probeer hem wel voor te bereiden (nu groep 7) op de middelbare school. Maar iedere keer een nieuwe fiets is ook weer zo wat, dan kan je beter fijne kaders scheppen, waarbinnen het wel werkt, want anders is het voor niemand leuk. Overigens zou ik ook voor een tweedehands fiets/ goedkopere fiets gaan in dit geval. (Gaan wij ook doen ) Ik snap wel dat de eerste reactie is dat je wel boos (teleurgesteld) bent op de verkopers. Je vraagt om een product en dat wordt bevestigd, je gaat over tot koop en uiteindelijk kan het toch niet en kan je dat aan je kind uitleggen.
Je kan het nog anuleren omdat jij niet krijgt wat is beloofd. Maar het is wel gek geen ring slot er op. Ga dan wel voor dubbel ring en ketting aan die zelfde slot. En anders naar de winkel foto maken en even rond vragen.
Ik vind het sws onhandig dat er geen ringslot op de fiets kan maar ik vermoed dat het een sportmodel is? Niet leuk dat het winkelpersoneel verkeerde informatie heeft gegeven. Hier zou enkel een kettingslot ook niet werken vrees ik. Ik vind een kettingslot sws ondingen en al helemaal voor kinderen. Dit zou voor mij ook een reden zijn om een niet al te dure fiets aan te schaffen. Er worden nog steeds veel fietsen gejat, elektrische fietsen en moderne sportmodellen.
Dat ons oude huis weer te koop staat. Niemand lijkt het meer dan een jaar, hooguit een paar jaar, vol te houden daar. Ook wij hadden destijds enorm veel spijt. Ik riep ook altijd dat er een slechte energie o.i.d. was Ik heb nu al medelijden met de volgende koper. Ze weten niet wat ze zich op de hals halen.
Is haar man wel te keer gegaan tegen het personeel? Er staat dat haar man over de zeik is. Maar dat kan ook gewoon thuis zijn.
Volgens mij heb ik dat niet gezegd, dat dat in de winkel is gebeurd? Ik vind haar hier los gaan en dat ik er niet aan moet denken dat het mijn klanten zouden zijn.
Hier haak ik even op in. Soms kun je dat willen, maar gaat dat dus echt niet lukken. Een van mijn zoons raakt echt alles kwijt. Hij is nu 13 en langzaamaan gaat het beter. Drinkfles, al 3x. Die heeft hij inmiddels zelf moeten kopen. Regenpak, broodtrommel, kluissleutel. Als hij zijn fiets op slot had moeten zetten met een hangslot weet ik zeker dat dat fout was gegaan. Is dat onwil? Nee, dat geloof ik niet. Hij is een dromer, die overal aan denkt behalve aan datgene waar hij aan moet denken. Soms best lastig, maar dan kun je beter er voor zorgen dat hij in ieder geval een vast slot heeft, dat niet kwijt kan raken.