Oh, wat fijn om iets concreets te horen, wij tastten nl echt in het duister. Het is een slimme jongen, maar autistisch met concentratieproblemen, dus zijn cijfers, vooral voor rekenen, gaan alle kanten op, van tienen naar onvoldoendes en weer terug. Erg moeilijk om dan een beetje in te schatten welke kant het op zal gaan. Maar dan kunnen we vermoedelijk qua scholen ons een beetje richten op de havo- en vwo-scholen in de omgeving. Bedankt.
Helemaal met je eens, hier ook een zoontje met grillige uitkomsten en vorig jaar over gestapt naar iep (en groep 7). Maar ik vraag mij dus af, waar zie je die scores 71-90-73 staan?
Op de 1e pagina van de talentenkaart staat helemaal linksboven ‘toetsresultaten’. Verderop zijn die uitgewerkt per onderdeel.
@Liselottt ik blijf die iep ook lastig vinden....voorheen hadden we cito dat vond ik super duidelijk. Nu heb ik steeds geen idee hoe de vlag erbij hangt. Hij had de vlg scores (groep 6) - taalverzorging 54 - technisch lezen 6a/57 - lezen 60 - rekenen 6a/57 Adhv de punten lijkt spelling dus wat minder dan de rest maar waar zit hij dan met de rest en hoe "slecht" is de spellingscore? Ik zag wel ergens staan dat het tussen 52-59 moet zitten maar dat was weer niet voor alles van toepassing. We hebben vlg week rapport bespreking dus dan gaan we het uiteraard ook bespreken maar ben graag goed voorbereid. Kun jij er iets over zeggen?
Ze zeggen dat je nu boven de 53 moet zitten voor taalverzorging. Als je die lijn doorzet ga je in groep 8 naar 2F uitstroom. Mooie scores hoor. Zit overal net boven. Lezen eind groep 6. Ja spelling zou je idealiter 56 willen zitten want 48 (toets 5b, vorige jaar) +8=56, maar als je naar de ontwikkellijn kijkt voor 2F staat die nu op 53 en daar zit hij boven. Dit zouden voor mij absoluut geen zorgen zijn als leerkracht. Ziet er allemaal netjes uit!
Ik had gehoopt dat er al iets van een verwachting in t rapport zou staan, maar helaas. Groep 7 zit ze nu. Rekenen 99 Begrijpend lezen 96 Taalverzorging 77 methode toetsen variëren van 8-10. Zit in plusklas en heeft levelwerk. Als ze spelling nog bij kan trekken ga ik uit van vwo of is dat te voorbarig? (Stel dat t in groep 8 of eind groep 7 keldert zeg maar)
Zouden jullie eens willen kijken? Rekenen is wel echt beduidend minder goed.. Groep 6 is dit Dank voor meedenken
Gemiddeld wordt er verwacht dat ze eind groep 6 op een score van 60 zitten, dus dan zijn de aangegeven scores echt prima tot erg goed. Wat dat betreft geen zorgen. Ik snap je wel dat je zegt, rekenen is echt lager dan de rest. Wellicht kan de leerkracht toelichten waarom de score lager is n.a.v. analyse van de toets. Stel er wordt 1 onderdeel van de toets nog niet beheerst, en daar komen best wat vragen over, dan drukt dit wel op je score. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Iep behandelt rekenen over een langere periode, tov een methodetoets, misschien zijn er onderdelen nu aan bod gekomen in de toets die in de klas alweer even geleden aangeboden zijn? En zo kunnen er nog meer redenen zijn, maar nogmaals een prima score passend bij half groep 6.
Bij ons komt dat eind groep 7 in het rapport. Maar dit zijn echt heel erg hoge scores hoor, gemiddeld zitten ze half groep 7 op ongeveer 68 en wordt er een groei van 8 punten per IEP periode (half jaar ongeveer) verwacht. Je zoon/ dochter kan niet veel hoger meer scoren op rekenen en begrijpend lezen. Ik ga bij deze scores ook uit van vwo.
Zoals ik het zie op de foto zit ze hoog in de 50 qua score, ze zouden nu rond de 52/53 ‘moeten’ zitten, dus hoog in de 50 is echt prima.
ze zat eind vorig jaar al boven die 68 haha. We vroegen ons alleen af wat er dus gebeurt als ze bijv die van juni minder maakt. Haar juf is met verlof en ze heeft nu een leerkracht die ze eerder heeft gehad en waar we een stevige daling in resultaten zagen, de klik was er niet. Ben benieuwd wat t gaat doen komend half jaar
Dit is sowieso VWO. Heb zulke gigantische resultaten nog niet meegemaakt. Het VO kijkt grotendeels naar rekenen en begrijpend lezen!
De range van de rekentoets is ook vele malen kleiner dan die van de andere vakken. Dit zijn prima resultaten. De volgende toets van rekenen wordt een F toets dus dan kan er wel breeder gescoord worden.
dank voor je bericht. Ik had de verdeelsleutel gevonden voor verhoudingen bl, rekenen en taalverzorging. Jij bent leerkracht als ik me niet vergis, wat zou er nu gebeuren als ze e7 en doorstroomtoets lager maakt. Met een score van 96/99 is die kans best aanwezig
Ja klopt, daar waarschuw ik mijn leerlingen soms ook voor dat als je zo hoog zit er een grote kans is dat het naar beneden gaat. De doorstroomtoets werkt alleen naar boven toe, dus kansrijk. Maakt een kind de doorstroomtoets beter dan gaat het advies omhoog, maar naar beneden niet. Je moet het meer zien als een extra kans. Althans dit was zo 2 jaar geleden toen ik 8 deed. De meeste hebben zich dan al ingeschreven bij een school dus worden er alleen nog aanpassingen omhoog gedaan.
ok. Dat laatste snap ik deels. Aangezien eerst advies leerkracht is. Dus dan komt t eigenlijk neer op komend half jaar of ze dit kan vast houden (en spelling wat verbeteren). Overigens waren wij ook erg verbaasd hoor over deze uitslagen, ze is een pienter ding, maar dit is een stijging van 13-20 punten in vergelijking met e6. We gaan t zien
Ze moet wel heel ver zakken wil ze niet uitkomen op VWO. Lijkt mij erg sterk... 2F = 80 score en dat op alle gebieden is havo/vwo
Geen iep maar cito hier. Hoe moet je I+ duiden? Zoon dacht dat dat foutloos is maar ik lees dat het te maken heeft met het percentage landelijk? Hij had 1 I voor begrijpend lezen, de rest 3x I+ voor rekenen, taal en spelling. Avi en dmt vorig jaar al afgerond. Methodetoetsen allemaal tussen de 9 en 10. Hij zit nu in groep 6, als hij zo door gaat moet het toch wel VWO worden lijkt mij? Ze zijn hier nogal hopeloos in communiceren en we komen geen spat verder met uitdagingen enzo dus ik tast echt volledig in het duister qua hun ideeën alhoewel ze wel steeds zeggen dat ze versteld staan van zijn niveau. Als ze nou eens gewoon wat duidelijker en proactiever zouden zijn zou dat een hoop schelen...