Jawel hè.. maar op rapport hoge score voor rekenen verder wel. Toch jammer dat de Iep hierbij iets achterblijft… zou het wel lekker vinden als ze een vwo advies krijgt omdat we haar echt een pienter meisje vinden (anders dan de andere twee hier in huis zeg maar eentje doet tl en ander havo). Havo vwo is natuurlijk ook helemaal prima maar dan moet je wel hoge cijfers halen om naar het vwo te kunnen uiteindelijk dus dan liever direct in een vwo klasje..
M'n kids hebben ook eindelijk hun eerste rapporten dit jaar en dan zit ik toch weer dit forum af te speuren om een idee te hebben waar ik naar kijk, al weet ik dat ze het goed doen. Mijn zoon zit in groep 6 en heeft 59 voor rekenen, 61 voor taal en 76 voor lezen. Ik zag dat 59 de hoogste score is half groep 6, betekent dat dan dat ze taal hebben doorgetoetst en rekenen niet?
Nee, spelling en lezen zijn 1F toetsen. Rekenen nog niet, dat is een 6a toets. De breedte waar kinderen in kunnen score bij een F toets is veel groter dan een a of b toets. Einde van groep 6 krijgen ze ook voor rekenen een F toets. De scores van je zoon zijn echt heel hoog.
Dank voor je reactie, fijn om wat te horen van iemand die er verstand van heeft! Ik vind dat ze dat allemaal niet zo goed toelichten vanuit het instituut, in ieder geval niet de uitleg die je online kunt vinden.
Oh wij hebben vandaag de mappen mee naar huis gekregen, waar ook de uitslagen van de iep in zitten. Ik begrijp er maar weinig van haha. Maar we hebben maandag een ouder gesprek dus dan zal het vast besproken worden. Zoon zit in groep 4. Ik zie resultaten staan van 25 - 27. Geen idee wat de norm is voor groep 4.
Nou ij weet niet hoe het bij jullie werkt.. Maar hier is het exact hetzelfde of je nu havo/vwo doet of vwo(dat is hier dan technasium of gymnasium) : de norms ligt net zo hoog om naar 2 vwo te gaan. Dus daar zou ik me niet druk om maken.
24 is de drempelwaarde: wat we willen dat een kind haalt op precies op het niveau van groep 4 te zitten. 27 is de hoogste score van de toets.
Thnx! Mijn nichtje had bij rekenen en taalverzorging 11 en bij technisch lezen een 10 ♡ De juf had in het tienminutengesprek gezegd dat het hele goede scores waren maar het is dan toch lastig te interpreteren voor leken zoals m'n zusje en ik
Krijgen jullie die uitslagen in het rapport dan? Hier staan ze er niet in, bij 10 minuten gesprek (nog niet gehad dit jaar) worden ze onder je neus geduwd en even later weer ingenomen, voordat ik thuis ben ben ik die scores al lang vergeten.
Wij krijgen de cijfers en grafieken in het rapport. In groep 3 tm 5 zit er een tabel bij waarin de algemene ondergrens, gemiddelde en maximale waarden staan. In die groepen is het bij ons daardoor nog wel makkelijk te plaatsen.
Hier zitten de cito scores ook altijd in rapport. Kijk ik altijd graag zelf even rustig naar ter voorbereiding op het rapportgesprek.
Wij hebben een portfolio en daarin staan ook de uitslagen inderdaad. Als je ze rustig zelf wilt bekijken, zou ik dat gewoon aangeven bij de leerkracht.
Hier ook de resultaten Iemand die even mee wilt kijken? Technisch lezen hebben ze via cito gedaan, drie minuten toets. Scoort daar IV op, score 66. Rest iep Taalverzorging 47 ook weinig in gegroeid Lezen 70, ook volledige groei gehad van het balkje Rekenen 6a - 59 en goede groei in gehad Hij gaat nog op dyslexie getest worden, is een sterk vermoeden van. Zijn spelling is enorm zwak. Dat zie je ook goed terug in de resultaten.
Gaat dit om groep 6? Zo ja, is dit hetzelfde beeld als mijn oudste vorig jaar had. Moeite met tempo, moeite met automatiseren waren daar grote factoren in. We werken momenteel hard aan de spelling met extra boeken.
Ja klopt ook groep 6 Spelling is echt een lang probleem al hier helaas. Hij begrijpt gelukkig wel wat hij leest
Rekenen is uit mijn hoofd aan het plafond. Begrijpend lezen erg hoog. Spelling hier herkenbaar een uitdaging. Dit is tevens iets wat je lastiger kan uitdenken in verbanden. Verbanden die je wel kan leggen in een verhaal of het rekenen. Op school mist mijn zoon te makkelijk informatie door dingen waar zijn ass hoofd op blijft hangen. Of een gebrek aan interesse. Ook is auditieve informatieverwerking lastiger dan zicht. Als ik hem thuis ondersteun zie ik wel weer veel vooruitgang. Ik zou kijken of je misschien wat kan ondersteunen op momenten waarop weinig gevraagd wordt van jouw zoon. Ik heb een aantal boeken van Wijzer over de basisschool gekocht. Die zijn fijn overzichtelijk. Met overal stukjes theorie en dan opdrachten. Dit geeft mijn zoon overzicht en houvast om terug te bladeren. Hij raakt daardoor ook steeds minder in paniek als hij iets moet doen waarvan hij eerder dacht dat het niet zou lukken. Wellicht is het iets om te proberen. Het is fijn als het kunnen wat meer op 1 lijn getrokken wordt. Ik heb het eerder meer aan school gelaten. Maar dat werkte niet echt. Je mag mij een pb sturen als je er vragen over hebt.
Zoon is snel moe en mist daardoor soms de concentratie. Spelling is gewoon een grote uitdaging voor hem, al jaren. Man heeft dyslexie en allebei de jongens zijn zwak met spelling en zie je bij beide dit beeld. Alleen zit er een verschil in niveau van de rest, deze scores zijn van de jongste Oudste zoon heeft ass en scoort in zijn geheel op pro/lwoo waardoor het beeld al anders is. Hij krijgt ook op school extra ondersteuning voor spelling/taal en zit op een sbo. Dochter had ook iets meer problemen maar red zich er wel mee. Op de middelbare is dat uiteindelijk wel goed gekomen. Jongste hoopt havo te kunnen gaan doen.
Mijn zoon heeft een score van 71 en krijgt kader toegewezen ivm zijn score. Advies vanuit iep was kb/tl maar school zegt dus dat omdat het 71 is het kader is. Hun zeggen score tot helft balk kader ander helft tl.